ניסוח הסכמי מקרקעין

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

ניסוח הסכמי מקרקעין – אם יש תחום שבו כולנו מתעניינים בשלבים שונים של החיים, זה תחום המקרקעין.

יש מי שמתעניין בתחום הזה פשוט כי הוא מחפש דירה להשכרה, כי הרי כל אחד מאיתנו צריך קורת גג שתחתיה הוא יוכל לחיות עם משפחתו. מצד שני, יש כמובן גם אנשים שמתעניינים בענף הזה כי הם רוצים להשקיע בבניינים וביוזמות נדל"ן שונות.

כל אלה מסבירים מדוע ניסוח הסכמי מקרקעין זה מסוג אותם הדברים שבסופו של דבר, במקודם או במאוחר, כולנו מתעניינים בהם ולכן ברור מדוע גם אתם חושבים על העניין הזה. חשוב שתדעו שזה לא באמת משנה אם אתם רוצים שאיש מקצוע ינסח עבורכם הסכם ממון בהקשר של דירה להשכרה או שאתם רוצים למכור או לקנות נכס. מה שבטוח זה שהחוזה צריך לכלול את כל הסעיפים השונים ואינספור תרחישים שעלולים להתרחש במציאות ושעדיף שהם יהיו מעוגנים בחוזה מראש.

 

מדוע לא כדאי ככה סתם להוריד הסכם מקרקעין מהאינטרנט?

בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים, אין ספק שאתם יכולים גם להוריד את הסכם המקרקעין שלכם מהאינטרנט. למעשה, בין אם אתם מחפשים חוזי מקרקעין, חוזים של הסכמי ממון או כל מיני חוזים אחרים, האינטרנט מוצף באינספור דוגמאות ואפשרויות. עם זאת, חשוב להבין שיש בעיה חמורה עם האופציה הזאת, שכן למעשה מדובר על אופציה שאינה ספציפית לכם. כלומר, הסכמים כאלה הם מאוד כלליים ובדרך כלל חסרה בהם התייחסות לנתונים הספציפיים של הנכסים שאתם קונים, מוכרים או שוכרים. לעומת זאת, אם תפנו לאיש מקצוע שהמומחיות שלו היא ניסוח הסכמי מקרקעין, תוכלו להיות בטוחים שיש מקום להתאים בעזרתו בצורה מושלמת את החוזה למקרה הספציפי שלכם.

 

איזה סעיפים יכולים להיכנס להסכמי מקרקעין?

ראשית, זה מאוד תלוי איזה סוג של הסכם אתם עושים, כי יש כמובן הבדל בין חוזה של העברת דירה במתנה ובין הסכמים של מכירת נכס. אומנם בשני המקרים מדובר על הסכם ועל חוזה לכל דבר, אך יש הבדל בתנאים ובניסוח עצמו. לכן, לפני הכול נכון יהיה לומר שכל מקרה נבדק לגופו וכי הניסוח תלוי מאוד בשאלה איזה סוג של חוזה אתם עושים.

האם מדובר על מכירה? על קניה? על הסכם שכולל העברה בירושה של נכס מסוים? בנוסף לכך, שימו לב שיש לא מעט סעיפים שונים שאפשר להכניס לחוזים הללו במקרים מסוימים יש גם לא מעט תנאים שתוכלו לשלב. לדוגמא, אם מדובר על הסכם מקרקעין שכולל העברת דירה במתנה, אנחנו יכולים לראות שיש אפשרויות שונות של תנאים שניתן להוסיף. לדוגמא, אם אתם מעבירים את הנכס שלכם לאחד מהילדים, תוכלו להוסיף תנאי המדבר על כך שבמידה והבן ירצה למכור את הנכס, הוא יהיה חייב להתייעץ איתכם ולקבל הסכמתכם מראש לצעד הזה. מה שחשוב הוא להעלות את כל הפרטים הללו בפני עורך הדין שלכם שיכין את הסכם המקרקעין כי הוא יידע כיצד להביא את הדרישות שלכם לידי ביטוי בחוזה או בהסכם.

 

מדוע לא כדאי להסתפק בהסכם שבעל פה?

לא אחת קורה שאנשים עושים ביניהם הסכמים שונים בעל פה, אפילו כאשר מדובר על תחום מורכב ומהותי כמו מקרקעין. לדוגמא, לא אחת קורה שאדם משכיר את הנכס שלו לחבר קרוב, ובמקרים כאלה הרבה פעמים עולה הטיעון של "מה פתאום שנעשה בינינו חוזה? אנחנו הרי חברים!". עם זאת, ולמרות שתמיד באמת תשלמו לא מעט לעורך הדין שינסח עבורכם את ההסכם, לא מומלץ לוותר על כך. אומנם היום אתם חברים קרובים, סומכים זה על זה ואוהבים זה את זה, אך אין לדעת מה יוליד יום.

אם אתם לא רוצים שהחברות ביניכם תיהרס ואם אתם לא רוצים להשאיר את הדברים ליד הגורל, כדאי שהיום יהיה כתוב ומנוסח בצורה מושלמת בהסכם ביניכם. להסכמים שבעל פה הרבה פעמים אין בדיוק את אותו התוקף, כי מי זוכר על מה דובר ואיזה סעיפים נכנסו להסכם בינינו? לעומת זאת, כאשר הכול חתום וכתוב, הדברים נראים אחרת ולכן לא כדאי לוותר על כך.

 

האם כל עורך דין מקרקעין יוכל לנסח עבורכם חוזה?

באופן עקרוני כמובן שהתשובה לכך חיובית, שכן חלק גדול מהלימודים בתחום המשפטים כוללים בדיוק את ההתייחסות לכל העניין של עריכת חוזים. מצד שני, בפועל לא כל מי שלמד את התחום הזה גם צבר בו ניסיון. שנית, לא כל עורכי הדין יידעו איך לאגד בתוך חוזה או הסכם אחד את כל הסעיפים שמטרידים אתכם ולכן בפועל לא כל עורך דין מקרקעין יוכל לתת לכם שירות מספיק טוב. קחו בחשבון, בנוסף לכך, שהרבה פעמים התפקיד של עוה"ד הוא בדיוק זה: להסב את תשומת לבכם לנושאים ולהתרחשויות שלא הייתם חושבים עליהם לבד, פשוט כי אין לכם ניסיון בענף הזה. לעומת זאת, עורך דין מקרקעין שכבר ראה הכול בעבר, יידע להזהיר אתכם מסיטואציות שונות שעלולות להתרחש והוא גם יידע איך לנסח זאת נכונה בהסכם.

זה לא משנה אם אתם מתכוונים להשכיר את הנכס שלכם לאדם מסוים ורוצים להבטיח שגם יהיה תאריך ברור שבו הדייר יצטרך לעזוב או שמדובר על כל הסכם מקרקעין אחר. מה שבטוח זה שיהיה עליכם גם לקרוא לפחות פעם-פעמיים את החוזה שיכין עבורכם עורך הדין לפני שאתם חותמים עליו.

 

לאיזה עורך דין לענייני  ניסוח הסכמי מקרקעין כדאי לפנות?

אם יש משהו שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים לגביו, זה שלא באמת חסרים עורכי דין בישראל של ימינו. למעשה הרבה אנשים למדו את התחום וחלק אפילו צברו בו ניסיון רב. לכן ברור מדוע אתם תוהים לאיזה עורך דין כדאי להתקשר ויתרה מכך, זה גם טבעי מאוד שתרצו לקבל שירות כמה שיותר מוצלח. השאלה היא מה זה אומר שירות מוצלח בתחום ניסוחי ההסכמים והתשובה ברורה: עוה"ד צריך לדעת להתנסח, הוא חייב להיות מנוסה ועדיף שהוא גם יהיה סובלני כלפי הלקוחות שלו.

בכל רגע תוכלו לחשוב על עוד ועוד סעיפים שכן חשוב לכם להכניס לחוזה לפני שאתם חותמים עליו ועוה"ד צריך להיות קשוב לכל בקשה. בנוסף, אם הוא יהיה מנוסה הוא יידע להזהיר אתכם מטעויות וכך תצאו מרוצים יותר. זה נשמע לכם מורכב לבחור עו"ד מוביל? אם כך, כדאי שתדעו שאתם טועים. התקשרו עוד היום לעוה"ד מירי יעקב גביש, קבעו איתה פגישה ותנו לה לנסח עבורכם כל חוזה בתחום המקרקעין כי היא הטובה ביותר בתחום.

ניסוח הסכמי מקרקעין
ניסוח הסכמי מקרקעין
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>