פטור ממילואים פרופיל 45

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מדינת ישראל היא אחת המדינות המערביות היחידות שנהוגה בה שיטת צבא העם. כמדינה עם צבא עם, קיימת הקפדה יתרה על גיוס האזרחים לצבא, וכן על קיום שירות מילואים לאחר שירות החובה. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ותחת תנאים ייחודיים ניתן לקבל פטור משירות צבאי. אחד מהמקרים הללו הוא פטור ממילואים פרופיל 45. במאמר הקרוב נעסוק בפרופיל 45 והמשמעויות שלו מבחינת השירות הסדיר ושירות המילואים.

צה"ל כצבא העם

רגע לפני שניגע בפטור ממילואים עקב פרופיל 45, חשוב להבין את שיטת הגיוס עליה צה"ל מתבסס. כאמור, מדינת ישראל נמנית יחד עם מספר מדינות מערביות בודדות בהן נהוגה שיטת צבא העם. שיטת צבא העם היא שיטה במסגרה הצבא בנוי מאזרחי המדינה לפי שירות חובה. כלומר, בניגוד לצבאות מקצועיים בהם החיילים לא חלה חובת גיוס על כלל האזרחים, צבא העם מורכב מאזרחי המדינה וקיימת חובה גיוס.

חובת הגיוס לצה"ל

בישראל חלה חובת גיוס לכל אזרח מעל גיל 18. עם זאת, קיימות החרגות מסוימות כך שבמקרים קבועים מראש ותחת תנאים מסוימים יכול להינתן פטור משירות החובה וכן פטור ממילואים כמו פטור ממילואים פרופיל 45. למעשה, התנאים לקבלת פטור יכולים להתקיים על רקע תרבותי, דתי, רפואי, נפשי ועוד. כמו כן, מפני שצה"ל מתבסס על גיוס אזרחי המדינה, קבלת פטור אינה משימת פשוטה וצה"ל לא ממהר לפטור משרתים פוטנציאליים משירות חובה ומשירות מילואים.

פרופיל בצבא

פרופיל צבאי מהווה מעין ציון מספרי שקובע הכשירות של מועמד לשירות, או של חייל פעיל, לשרת בצה"ל ובתפקידים מסוימים בו. בהכללה גסה, ככל שהציון הפרופיל גבוה יותר, כך ניתן לשרת במגוון רחב יותר של תפקידים.

כדי לעשות קצת סדר, זאת רשימת הפרופילים האפשריים:

  • פרופיל 97 – פרופיל 97 הוא הפרופיל הגבוה ביותר שניתן לקבל. כמו כן, 97 מייצג פרופיל של מועמד בריא בלי בעיות רפואיות משמעותיות. בהתאם, בעלי פרופיל 97 יוכלו לשרת בכל התפקידים, לרבות תפקידי לוחמה על כל סוגיהם.
  • פרופיל 82 – פרופיל 82 ניתן לחיילים בריאים בעלי בעיה רפואית המוגדרת כקלה. ברוב המקרים, הבעיה לא מגבילה באופן פיזי, למשל עקב ריבוי נקודות חן בגוף ניתן לקבל פרופיל 82. בדומה ל-97, גם בפרופיל 82 ניתן לשרת בתפקידי לוחמה מגוונים, וזאת בתנאי שהליקוי לא משפיע על צרכי התפקיד הספציפי.
  • פרופיל 72 – פרופיל 72 ניתן לרוב כשקיימת בעיה רפואית בינונית, כמו למשל אסטמה או כאבי ברכיים. במקרה כזה, לא ניתן לשרת בתפקידי לוחמה בחיל הרגלים, אך ניתן להשתלב בתפקידי לחימה אחרים לרבות שריון, תותחנים ועוד.
  • פרופיל 64 – פרופיל 64 מעיד על ליקוי רפואי משמעותי, כמו למשל אסטמה חמורה. במקרים כאלו, בעלי הפרופיל לא יוכלו לשרת בתפקידי לחימה.
  • פרופיל 45 – פרופיל 45 מעיד גם כן על בעיה רפואית משמעותית. כמו כן, פרופיל זה יכול להינתן גם על רקע נפשי. בהקשר של פטור ממילואים פרופיל 45,  אכן ניתן באופן אוטומטי במקרים מסוימים לאחר סיום שירות החובה.
  • פרופיל 21 – פרופיל 21 יכול גם כן להינתן על רקע רפואי או על רקע נפשי. משמעות הפרופיל היא פטור מלא משירות צבאי. כמו כן, הפטור נוגע הן לשירות חובה והן לשירות מילואים.

פטור ממילואים

כאמור פטור ממילואים יכול להינתן עקב מצב רפואי, כמו פטור ממילואים פרופיל 45 או פרופיל 21, אך גם יכול להינתן בנסיבות אחרות. אזרחים רבים מעוניינים לסיים את שירות המילואים לפני הזמן הקבוע בחוק ולעיתים קרובות מתקשים להביא לכך.

לשם כך, כדאי להתייעץ עם עורך דין צבאי מיומן, כמו עו"ד מירי יעקב גביש, וכך למצוא את הדרך החוקית לקבל פטור משירות מילואים. חשוב להדגיש, קבלת פטור ממילואים היא מלאכה לא פשוטה, כך שאנשים שונים יכולים לקבל פטור מסיבות שונות למדי.

כדי להבין במה מדובר, ריכזנו עבורכם את רשימת הסיבות שבמסגרתן ניתן לקבל פטור ממילואים:

  • פטור מילואים מגיל – צה"ל קבע גיל שממנו והלאה ניתן פטור אוטומטי. כמו כן, הגיל משתנה כתלות במגדר ובתפקיד. גיל הפטור החוקי לגברים בצה"ל הוא 40 לחיילים, 45 לקצינים ו-49 בתפקידים מיוחדים ותחת אישורים מיוחדים.
  • פטור מילואים מהריון – על נשים לא חלה חובת שירות במילואים בהריון וכן אחריו. עם זאת, לא מעט נשים בוחרות להמשיך להתנדב לשירות מילואים למרות הפטור.
  • פטור מילואים רפואי – כאמור, תחת פרופיל רפואי או נפשי מתקבל פטור משירות מילואים. באשר של פרופיל 21, ניתן פטור גם משירות חובה בטענה של חוסר כשירות רפואית. באשר לפטור ממילואים לפרופיל 45, הפטור ממילואים ניתן באופן אוטומטי כאשר הפרופיל הוא על רקע נפשי, וכן סיבת הפטור הרשמית היא "צמצום כוחות המילואים".
  • פטור מצמצום כוחות המילואים – חיילים עורפיים בתפקידים כללים במקרים רבים מקבלים פטור ממילואים ישר עם שחרורם משירות החובה. כמו כן, חיילים אלו יכולים להיקרא לשירות מילואים רק במקרים חריגים.
  • פטור מילואים מהתנהגות רעה – במקרים מסוימים, צה"ל פוטר חיילים משירות מילואים עקב התנהגות רעה ולא מתאימה. כמו כן, כאשר משרת מילואים מגלה חוסר מוטיבציה ניכרת גם כן קיימת אפשרות של קבלת פטור משירות מילואים.
  • פטור מילואים להורים שכולים – אלו שהוכרו על ידי מערכת הביטחון כהורים שכולים, פטורים באופן אוטומטי משירות מילואים.

אפשר לשנות פרופיל אחרי השירות הסדיר?

התשובה הקצרה לשאלה היא בהחלט כן. במידה וחל שינוי במצב הרפואי, וכן במצב הנפשי, לאחר השחרור מהירות הסדיר ניתן לשנות את הפרופיל הצבאי בהתאם. כמו כן, גם משרתי מילואים פעילים יכולים לגשת להליך של שינוי פרופיל.

בהתאם, במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור ממילואים פרופיל 45 אם זה אכן הפרופיל שנקבע. יחד עם זאת, כדי להבטיח זאת באמת תהיה התוצאה, חשוב להסתייע בגורם מקצועי שיידע להכווין את התהליך, לייעל אותו ולהביא לקבל התוצאה הרצויה.

איך אפשר להפסיק לשרת במילואים?

משרתי מילואים רבים מגיעים לשלב בחיים בו הם מעוניינים להפסיק את השירות ולהשתחרר אחת ולתמיד. כמו כן, יכולות להיות לכך סיבות רבות כמו עניינים משפחתיים, כלכליים, אקדמאיים, דתיים ואף שחיקה מתמשכת. יחד עם זאת, צה"ל לא עושה חיים קלים לאלו שמעוניינים להפסיק להגיע למילואים.

בהתאם, במקרים בהם משרתי מילואים מפסיקים להגיע מיוזמתם, הם חשופים להליכים משפטיים במסגרת הצבא, כך שהם יכולים להיקנס ואף להיכלא. כדי להימנע מהמקרים הללו, צריך להתנהל באופן מפוכח ואחראי.

עורך דין לפטור ממילואים

בין אם מדובר בפטור ממילואים פרופיל 45 או כל פטור מילואים אחר, עורך דין צבאי בעל ניסיון בפטורים ממילואים יהיה הגורם הנכון לפנות אליו. שכן, צה"ל הוא גוף גדול ומסועף, כדי לצלוח את התהליכים הבירוקרטיים שהוא מזמן דרושים הבנה, ידע וניסיון רחב בהתמודדות עם התהליכים הללו.

לסיכום – אפשר לעשות את זה אחרת

בטחון מדינת ישראל והגנה על יושביה מופקדים על צה"ל ומשרתיו. יחד עם זאת, לעיתים קרובות מתרחשים אירועים וצצות סיבות שמגבילות את היכולת לשרת במילואים. בין אם מדובר בנסיבות רפואיות, נפשיות, משפחתיות, דתיות ועוד, ניתן לקבל פטור ממילואים ולהשתחרר אחת ולתמיד. לקבלת ייעוץ לחצו.

פטור ממילואים פרופיל 45
פטור ממילואים פרופיל 45
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>