מה זה תמ"א 38 אחד שתיים ושלוש

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תמ"א 38, היא תוכנית מתאר ארצית שמטרתה לחזק מבנים שקיימים שנים רבות לקראת רעידת אדמה. בפרויקט תמ"א 38 ישנם פתרונות רבים, לכל מבנה ישנם תנאים קיימים והפתרונות מותאמים. לפני ביצוע עסקת תמ"א 38, מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין מומחה לעסקאות תמ"א 38.

 

כדי שהדיירים במבנה הישן ירצו לשפץ את הבניין שלהם בפרויקט תמ"א 38, ישנם תמריצים וכך הדיירים יוצאים מרווחים מכמה בחינות. לא רק שהבניין שלהם כבר לא מסוכן למגורים, הם הרוויחו גם דברים נוספים במסגרת פרויקט תמ"א 38 שבוצע במבנה בו הם גרים. התמריצים האפשריים הם למשל, הוספת זכויות בנייה לבנייה העומד לפני חיזוק, הוספת חדרים או שטח לדירות מסוימת, הוספת דירות לבניין, הוספת מעלית, הוספת ממ"ד ועוד.

הדיירים שגרים במבנה שמיועד לחיזוק על ידי תוכנית תמ"א 38, ירוויחו מחיזוק הבניין שלהם גם כלכלית, כיוון ששווי העסק שלהם יעלה, לעיתים מוסיפים לבניין, מעלית, ממ"ד, מרפסת או כל מיני דברים שמעלים את מחיר הנכס שבו הם גרים.

לתוכנית תמ"א 38 ישנם הרחבות.

 

מה זה תמ"א  38- אחד, שתיים ושלוש.

ישראל יושבת על מפגש של שני לוחות טקטוניים. מפגש זה נקרא השבר הסורי אפריקני.

ארצות שיושבות על השבר הסורי-אפריקני או על מפגשים שונים של לוחות טקטוניים, מועדות לפורענות, זאת אומרת יש סיכוי גדול יותר שיהיו בהן רעידות אדמה.

בישראל היו שמונה רעידות אדמה חזקות באלף השנים האחרונות, הן נמדדו בין שש לשש וחצי בסולם ריכטר.

 

מה הסיכון במקרה של רעידת אדמה בישראל?

בישראל קיימים מבנים רבים שנבנו לפני שנים רבות. בניינים ישנים, לעיתים בניינים מרובי קומות שהמגורים בהם מסכנים את הדיירים במקרה של רעידת אדמה בישראל.

הרבה מהמבנים שלא נראים ישנים במיוחד ונבנו אך לפני חמישים שנה, הם מבנים שמסוכנים לאנשים הנמצאים בהם בעת רעידת אדמה, הם יכולים לקרוס ואף להתפורר במהירות. ישנם מבנים כל כך חלשים שיכולים להוות סיכון גם בעת רעידה קלה באדמה.

מבנים שנבנו לפני ובמהלך שנות השבעים של המאה הקודמת אינם עומדים בתקנים הנוכחים שמחמירים מאוד בתחומי המיגון וחיזוק המבנה לשעת חירום של רעידת אדמה.

כדי להימנע מסיכון תושבים הגרים במבנים ישנים, החליטה ממשלת ישראל בשנת 2005 לצאת בתוכנית ארצית לחיזוק מבנים שנבנו לפני שנות השמונים של המאה ה20. הפרויקט נקרא תמ"א 38.

 

תמ"א 38 תיקון 2, הרחבה לתמ"א 38.

ההרחבה לתמ"א 38 נכנסה לתוקף לפני כשבע שנים. ההרחבה של פרויקט תמ"א 38 מאפשרת הריסה של מבנה ובנייתו מחדש במסגרת התוכנית של תמ"א 38.

הדיירים הגרים בבניין שנעשה בו תמ"א 38-2 נהנים מרווח גדול מאוד, בנוסף למגורים בבניין בטוח.

הם מקבלים בית גדול יותר בבניין חדש, מרפסת שמש, לובי מפואר, חניה ועוד..

כל זה מבלי שיצטרכו לשלם כסף על הדירה החדשה ועל התוספות שקיבלו במתנה.

 

תמ"א 38 תיקון 3, הרחבה תמ"א 38.

התיקון השלישי נוסף כדי לגרום לדיירים בבניין לרצות את הפרויקט על ידי תמריץ כלכלי.

התיקון השלישי מוסיף אפשרות של בנייה של שתי קומות וחצי לבניין שמחוזק התוכנית תמ"א 38.

מה זה תמ"א 38 אחד שתיים ושלוש
מה זה תמ"א 38 אחד שתיים ושלוש
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>