עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תחום עריכת הדין כולל בתוכו התמחויות שונות. עורכי הדין שמתמחים בתחום כלשהו, בקיאים בין היתר בחוקים, בפרוצדורות המשפטיות ובתקדימים המתקשרים אל אותו התחום. עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין הוא עורך דין שלמד לעומק את תחום מיסוי המקרקעין ובעל מיומנות בתחום זה, ובכך הוא יכול לסייע ללקוחותיו השונים.

 

מהו עורך דין שמומחה למיסוי מקרקעין?

כפי שכבר ציינו מקודם, קיימים הרבה מאוד סוגים של עורכי דין. קיימים עורכי דין שהתמחו בתחום הפלילים, תחום הנזיקין, חברות ביטוח, פיננסים, תעבורה וגם מקרקעין. מקרקעין בישראל מוגדר בחוק ככל נכס שהניידות שלו אינה מתאפשרת. אם קיים נכס מסוים שאי אפשר להזיז אותו ממקום מושבו, כמו קרקע למשל, או נכס שאין היתכנות ממשית להזזה שלו, כמו דירה, בניין מגורים או בית פרטי, הרי שמדובר בנכס מקרקעין.

תחום המקרקעין כולל רגולציות וחוקים שונים. עסקי מקרקעין שונים מאוד מעסקאות סטנדרטיות ופשוטות, בכך שמצד אחד הן הכרחיות וכל אזרח יכול למצוא את עצמו בתור כצד בעסקה כזו, אך הן כוללות סכומי כסף רבים. כתוצאה מכך, מטילה המדינה מיסוי מיוחד, מיסוי מקרקעין. עורך דין מיסוי מקרקעין, כמו עו"ד מירי יעקב גביש, הוא עורך דין שמתמחה בתוך תחום המקרקעין במיסוי המקרקעין, ששונה ממיסוי אחר.

 

מיסוי מקרקעין על ידי המדינה

כל מדינה מפעילה מערכת מיסוי כזו או אחרת. הרעיון הוא פשוט: המדינה גובה מיסים מהאזרחים באמצעים שונים, כדי שהיא תוכל לתקצב בעצמה שירותים ציבוריים, משרדי ממשלה ורכש למוסדות המדינה, בשלל ההיבטים והתחומים.

אחת הדרכים של המדינה למיסוי יעיל מבחינתה היא באמצעות מיסוי המקרקעין. מכיוון שמדובר בתחום שכולל תחומי כסף משמעותיים וגבוהים במיוחד, המדינה מבינה שהיא צריכה להטיל מס כדי שעסקאות מקרקעין לא יהפכו למוקד של העלמת מס או הלבנת הון. כמו כן, המדינה יכולה לבטא את המדיניות שלה על ידי מיסוי של אוכלוסיות מסוימות, כמו של בעלי יותר מדירה אחת, באמצעות מיסוי מקרקעין.

 

סוגי מס שונים

קיימים כמה מיסים שונים בתחום המקרקעין. מכיוון שעסקאות מקרקעין כוללות לרוב שני צדדים, הצד שקונה את הנכס והצד שמוכר את הנכס, המדינה מטילה מיסים שמותאמים לכל פעולה שמבצע אחד מהצדדים, קנייה או רכישה. אלו הם מיסי המקרקעין:

  • מס שבח
  • מס רכישה
  • מס מכירה (מס שהתבטל בשנות ה-2000 המוקדמות)

 

מס שבח

גובהו של מס השבח עומד על 25%. גובה זה קבוע בחוק, וכדי לשנות את גובה מס השבח צריכה המדינה לתקן את החוק. מס זה רלוונטי עבור הצד שאחראי על המכירה בעסקת המקרקעין. כאשר אדם מוכר נכס מקרקעין, עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין יבחן את עלות הנכס במקור.

אם הנכס במקור עלה יותר מאשר המחיר בו מכר אותו המוכר בעסקת המכירה של הנכס, אין צורך לשלם מס שבח. אם הנכס עלה פחות מהמחיר בו הוא נמכר על ידי אותו מוכר, אזי שיש לשלם מס שבח. מס השבח יחושב מתוך ההפרש שבין ההכנסה ממכירת הנכס לבין עלות הנכס במקור, כך שיש לשלם 25% מהרווח שנוצר.

 

מס רכישה

האחריות לתשלום מס הרכישה היא של מי שרוכש נכס מקרקעין מסוים. מס הרכישה שונה ממס שבח, במובן שמס הרכישה הוא מס הדרגתי, עם אחוזים משתנים, לעומת מס השבח שנשאר באופן קבוע על 25% מרווח שנוצר.

רוכש נכס מקרקעין נדרש לשלם מס בגובה של 3.5%, 5%, 8% או 10% ממחיר הנכס אותו הוא רכש, בתור מס רכישה. משלם המס ישלם מס לפי מדרגה מסוימת, באחוז שציינו, אם מחיר הנכס שהוא רכש עובר סכום מסוים, שמתעדכן מדי שנה.

 

פעולות שמבצע עורך הדין לצורך עזרה במיסוי

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין מבצע מספר פעולות שונות, על מנת לסייע ללקוח שלו בענייני מיסוי. עורך דין שמומחה במיסוי כזה, יבין קודם כל מהו הנכס שרכש הלקוח שלו ובמסגרת איזה הליך הוא רכש אותו או מתכנן לרכוש אותו. לאחר מכן, עורך הדין יבין מהו הרקע של הלקוח שלו, ובכך יוכל לחשב את המס שצריך הלקוח לשלם בצורה המשתלמת ביותר ללקוח, מבחינה חוקית. עורך הדין מבצע מספר פעולות לטובת הלקוח שלו:

  • חישוב המס
  • פריסת מס שבח
  • בירור זכאות לפטור או הנחה ממס שבח או מס רכישה
  • בדיקת זכאות להחזר מס עקב תשלום יתר של מיסוי מקרקעין

 

כמה כסף ניתן לחסוך?

רבים לא מודעים לכך, אבל ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף באמצעות שירותיו של עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין. עורך דין זה יכול להוביל למצב שתקבלו פטור מלא מתשלום מס שבח או מס מקרקעין.

פטור זה הוא משמעותי, שכן כאמור עסקאות מקרקעין כוללות סכומי כסף רבים. מי שנדרשים לשלם מס רכישה למשל ברכישת דירה ראשונה, רוכשים ככל הנראה דירה שנחשבת ליקרה, ועל כן הם עשויים לשלם עשרות ומאות אלפי שקלים כמס. הסכום הזה יכול להיחסך בעזרת סיוע מקצועי.

 

מה משפיע על עלות עורך דין מומחה למיסוי המקרקעין?

עורך דין הוא בעל מקצוע לכל דבר ועניין, כמו בעלי מקצוע אחרים. עורכי הדין מתנהלים בשוק חופשי תחת רגולציית הממשלה, וניתן לקבל שירותים ממגוון עורכי דין ומגוון משרדי עורכי דין. ככל שעורך הדין נחשב למקצועי יותר ובעל מוניטין טוב יותר, כך אתם צפויים לשלם לו יותר כסף. בנוסף, עלות עסקת המקרקעין בה מסייע לכם עורך דין משפיעה גם כן על כמה שתצטרכו לשלם לו.

 

פטור או הנחה ממיסוי מקרקעין

הדבר המשמעותי ביותר שעורך דין שמתמחה במיסוי מהסוג הזה יכול לעשות עבורכם זה למצוא עבורכם זכאות לפטור או להנחה ממיסוי מקרקעין. במקרה הטוב ביותר תהיו זכאים לפטור ולא תצטרכו לשלם כלל. במקרה אחר, שלא רע אף הוא, תוכלו לקבל הנחה משמעותית ולשלם מס מופחת בעבור עסקת המקרקעין שהייתם שותפים אליה. קבלת הפטור תלויה לפעמים בגורמים שאינם בשליטה שלכם, כמו מצב רפואי.

 

מי יכול להיות זכאי לפטור או להנחה במס?

המדינה לא מחלקת פטורים סתם כך מתשלום מס. לכן, אנשים עם מצב בריאותי קשה הם לרוב מי שזכאים לקבל פטור או הנחה מתשלום מיסוי מקרקעין. כמו כן, גם אנשים עם רקע מסוים מעברם יכולים להיות זכאים לפטור. זכאים לפטור או הנחה ממס רכישה הם:

  • עיוורים ולקויי ראיה
  • נכים
  • הורי לילד נכה
  • נכי המלחמה בנאצים וניצולי שואה
  • נכי צה"ל
  • נפגעי פעולות איבה
  • עולים חדשים
  • בני משפחות שכולות

 

בחירת עורך דין לתחום זה

אם אתם עומדים לבצע עסקת מקרקעין מסוימת, וודאי כבר הבנתם את החשיבות במציאות עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין בעל ניסיון, שיכול לתת לכם ערך מוסף ולסייע לכם לחסוך הרבה מאוד כסף באמצעות העבודה שלו. לכן, חשוב מאוד לשים לב שאתם בוחרים עורך דין מתאים לתחום הזה.

יש לתת משקל לניסיון של עורך הדין, שכן באמצעות ניסיון ניתן לפתח מיומנויות שונות שיוכלו לתת סיוע ללקוח. בנוסף, אל תתביישו לברר האם עורך הדין שאתם מעוניינים בשירותים שלו מקבל המלצות מלקוחות עבר, שהם הצליח לחסוך להם כסף. קבעו פגישת ייעוץ על מנת להבין האם אתם זכאים לקבלת פטור או הנחה.

עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין
עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>