אישור מס רכוש

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

אחרי שנים רבות שבהן אתם רק משלמים שכירות ולמעשה מממנים את המשכנתא של בעל הבית שלכם החלטתם לשנות את המצב? אם כך, סביר להניח שעכשיו אתם מתחילים לראות דירות שונות שיכולות לבוא בחשבון לרכישה.

עם זאת, חשוב להבין שהסכומים שאותם תשלמו בסופו של דבר לא יכללו רק את שירותי התיווך ואת עלות הנכס עצמו, שכן יש עוד אישורים, מיסים ואגרות שעליהם תצטרכו לשלם. אחד מהם הוא אישור מס רכישה והגיע הזמן שתהיו מודעים גם אתם לנושא הזה: מס רכוש קיים בישראל והוא מס המוטל על קרקע פנויה שהיא אינה קרקע חקלאית. בפועל ישנם מספר סוגי קרקעות שעליהם יהיה צורך לשלם מס רכוש והם:

  1. קרקע פנויה שאינה חקלאית.
  2. קרקע פנויה שעליה ניצב כיום בניין ארעי.
  3. קרקע אשר עליה ניצב בניין בשטח של פחות מ 30% מהשטח המותר לבניה על הקרקע המדוברת.

חשוב להיות מודעים לנושא הזה כי הדבר האחרון שאתם רוצים זה להסתבך, לא לשלם את מס הרכוש ובסופו של דבר לצבור חובות גבוהים מאוד שעם ריבית של כמה שנים טובות יכולים להוביל אתכם להליך מחיקת חובות מיותר.

 

מי חייב במס רכוש?

מעבר לכך שיש מספר סוגי קרקעות שעליהם צריך לשלם את מס הרכוש, יש גם סעיפים שונים לגבי מי שצריך לשלם את המס הזה. לדוגמה:

מי שהקרקע רשומה על שמו יצטרך להיות זה שמשלם את הסכום. לכן, אם גם אתם עומדים לקנות דירה מקבלן או בכל דרך אחרת, חשוב שתדעו שקיים מס רכוש ואתם חייבים שיהיה בידכם אישור מס רכוש אחרי התשלום. בנוסף, אדם שחוקר או שמהווה חוקר משנה של קרקע מסוימת לתקופה של יותר מ25 שנה יצטרך לשלם. לבסוף, גם אדם שמדינת ישראל, או מנהל מקרקעי ישראל, הרשו לו להשתמש בקרקע, ולא משנה על איזו תקופה מדובר, יצטרך לשלם את המס.

 

מתי משלמים את מס הרכוש?

ממש כפי שקורה לגבי מיסים אחרים ותשלומים שונים שיש לשלם כמו מיסוי מקרקעין, מס שבח, היטל השבחה וכו' גם כאן אנחנו רואים שיש משמעות לשאלה מתי משלמים את המס. אם לא יהיה בידכם אישור מס רכוש בזמן, כלומר, אם לא תשלמו עד התאריכים הנקובים בחוק, עלול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם מתמודדים גם עם קנסות שיגדילו את התשלום.

לכן כמובן שעדיף לעשות את הדברים בצורה מסודרת, כי מה הטעם להיכנס להוצאות כלכליות עוד יותר גדולות אם אין בכך צורך? בנוסף, חשוב לדעת שלמרות המיסים הקבועים בחוק יש גם לא מעט מקרים שבהם נוכל לקבל הנחות והקלות שונות. לכן, אומנם כדאי לשלם בזמן את מס הרכוש אך מצד שני, עדיף תחילה לבדוק ולראות במה דברים אמורים. אין שום סיבה שתשלמו את הסכום המלא והגבוה ביותר אם יכול להיות שאתם זכאים להיקף מסוים של הנחה.

 

הבירוקרטיה באישור מס רכוש

האמת היא שבין אם מדובר על אישור מס רכוש ובין אם מדובר על תשלומים אחרים שאתם צריכים לשלם, לא בטוח שכדאי לכם להתמודד עם העניין הזה לבד.

למעשה היום, כשיש כל כך הרבה אנשי מקצוע שיוכלו ללוות אתכם בתהליכים הללו, אין סיבה להכביד על עצמכם. איש מקצוע טוב שיוכל לעזור לכם הוא עורך דין מקרקעין, אז למה שלא תתקשרו אל אדם כזה עוד היום?

עורך דין מקרקעין מכיר את נושא החוזים לעומק והוא יוכל לא רק לעזור לכם בעניין של סעיפי הקניה והמכירה של הנכס, בפועל הוא מכיר את כל החוקים, יודע איזה מיסים צריך לשלם על הקרקעות ועל העסקות עצמן ובצורה כזאת הוא יבטיח שלא תפספסו שום דבר. זה לא במקרה שכל אדם שיש לו נכס בוחר עורך דין מקרקעין שיוכל ללוות אותם בכל התהליכים הללו, אז למה שלא תנסו זאת גם אתם?

 

בעת אישור מס רכוש – בחרו עורך דין מקרקעין עם ניסיון

בהרבה תחומים בסופו של דבר מה שעושה את ההבדל זה הניסיון של איש המקצוע ולכן ברור מדוע גם בתחום המקרקעין עדיף לדבר רק עם עו"ד מקרקעין מנוסים. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים את עוה"ד שלכם בצורה שרירותית, אנחנו ממליצים לכם לברר דבר או שניים אודות המשרד שאליו אתם חושבים להתקשר. עדיף להשקיע מראש בבירורים ולבחור עו"ד מוביל מאשר להתחרט בעתיד על כך שאין לכם עו"ד מספיק מקצועי.

אישור מס רכוש
אישור מס רכוש
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>