עורך דין מס שבח

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תחום המקרקעין רלוונטי כמעט לכל אזרח בישראל. בין אם אתם משקיעים באמצעות רכישת ומכירת נכסי מקרקעין, בין אם הורש לכם נכס מקרקעין, ובין אם אתם רוצים פשוט למכור את הדירה שלכם ולעבור עם המשפחה למקום אחר – בכל המקרים הללו תצטרכו לשלם מיסוי מקרקעין שקרוי "מס שבח". במאמר הבא נסביר על עורך דין מס שבח, שיכול לתת לכם ערך מוסף ולחסוך לכם לא מעט כסף.

 

מיסוי מקרקעין בישראל

מדינת ישראל מפעילה מערכת מס ברורה, שאינה מסובכת יותר מדי. המדינה ממסה דברים מסוימים, כמו עסקאות שונות (באמצעות מע"מ), משכורות והכנסות שאינן מיגיעה אישית (באמצעות מס הכנסה) וגם עסקאות מתחום המקרקעין, על ידי מיסוי מקרקעין. שני המיסים העיקריים בתחום המקרקעין הם מס הרכישה ומס השבח.

המדינה לא ממסה סתם את תחום המקרקעין באופן מיוחד, עם שני מיסים שייחודיים לענף זה. אפילו עסקת מקרקעין זולה כוללת הוצאה כספית מצד הרוכש של לפחות מאות אלפי שקלים. נכסי מקרקעין אחרים מגיעים גם לסכומים של מעל למיליון שקלים, כאשר דירות יוקרה, קרקעות אטרקטיביות או מבני מגורים עולים הרבה מאוד כסף.

המדינה יצרה מיסוי מיוחד לתחום המקרקעין מסיבות שונות, ועורכי דין כמו עורכת דין מירי יעקב גביש מתמחים במיסוי זה.

 

מהו מס שבח?

מס שבח רלוונטי למי שמוכר נכס מקרקעין. את מס השבח יש לשלם כאשר מוכרים כל נכס מקרקעין. נכסי מקרקעין, למי שלא בטוח עדיין, מוגדרים בתור נכסים שהשינוע שלהם אינו מעשי, או שפשוט לא יכול באמת לקרות. קרקעות, בנייני, מבנים שונים, מתחמים, דירות ובתים פרטיים הם דוגמא לנכסי מקרקעין שונים, שמכירה שלהם מחייבת בתשלום מס שבח.

בישראל, מס השבח קבוע ועומד על 25%. את מה השבח משלמים על רווח שנוצר בעת מכירת נכס מקרקעין. אם למשל נכס מקרקעין נמכר בסכום מסוים, אך מוכר הנכס לא יצר רווח לעומת מחירו המקורי של הנכס, או ביחס לשיפוצים ותיקונים שונים שביצע בנכס, הוא לא יצטרך לשלם מס שבח. במידה ואכן נוצר רווח, יצטרך לשלם בעל הנכס שמכר אותו 25% מהרווח שנוצר לו בעת המכירה.

 

עורך דין למס שבח

עורכי דין הם אנשי המקצוע עם הבקיאות המרבית ביותר בחוק. עורך דין מס שבח הוא עורך דין שמתמחה באופן ספציפי בחוקי מיסוי המקרקעין השונים. אומנם זה נשמע בהתחלה די פשוט, שכן קיימים שני מיסי מקרקעין עיקריים, מס שבח ומס רכישה, אך מיסוי המקרקעין מורכב קצת יותר מזה. עורך דין מס שבח נוגע גם בסוגיות נוספות הקשורות אל מיסוי השבח, כמו:

  • חישוב מס שבח
  • בירור על פטור מתשלום מס שבח
  • פריסת מס שבח
  • ייעוץ למוכרי דירות
  • מס שבח כחלק מהורשת נכס מקרקעין

 

כיצד עורך דין למס שבח יכול לחסוך לכם כסף?

אם לא תצטרכו לשלם למשל מס שבח, אתם תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף. אם למשל קניתם דירה לפני מספר שנים במחיר של 2,000,000 שקלים, ומכרתם אותה לאחר חמש שנים במחיר של 2,500,000 מיליון שקלים, הרי שמכרתם אותה ברווח של 500,000 שקלים.

25% מתוך 500,000 שקלים הם 125,000 שקלים – המס אותו תצטרכו לשלם למדינה. ניתן להבין מהדוגמא הזאת שעורך דין מס שבח יכול לסייע לכם בצורה משמעותית, ולחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים, על ידי בירור הזכאות שלכם לפטורים או הפחתה של סכום הרווח.

 

בקשה לפטור

המדינה מאפשרת לאזרחים מסוימים, שעומדים בתנאים שונים, לקבל פטור ממס שבח. ניתן לקבל פטור בעבור:

  • תשלום מס שבח במכירת דירה יחידה
  • תשלום מס שבח במכירת דירה שניה
  • תשלום מס שבח בקבלת דירה במתנה
  • תשלום מס שבח בקבלת דירה בירושה

 

כאמור, פטור ממס שבח יכול לאפשר לכם להנות מסכומי כסף משמעותיים, שללא הפטור הייתם אמורים להעביר אל רשות המיסים. את הבקשה לקבלת הפטור, שהיא פרטנית ותלויה בעילה בגינה אתם מבקשים, ניתן להגיש בסיוע של עורך דין.

 

מה חשוב לדעת על פטור ממס שבח?

אם אתם מעוניינים לקבל פטור ממס שבח, אתם צריכים להגיש בקשה לקבלת הפטור. באופן כללי, כשמוכרים דירה יש להצהיר על המכירה תוך 30 ימים מעת ביצוע העסקה. לאחר ההצהרה תוכלו להגיש את הבקשה לקבלת הפטור, בהתאם לעילה מתאימה.

למשל, אם מחזיקים בדירה יחידה, ומכרתם אותה לאחר שגרתם בה יותר מ-18 חודשים, תהיו זכאים לקבלת פטור בכפוף להגשת הבקשה. עורך דין יוכל לסייע לכם בביצוע פעולה זאת.

 

פריסת מס שבח

דרך חוקית לחסכון בתשלום מס שבח היא על ידי ביצוע פעולה שקרויה פריסת מס שבח. פריסת מס שבח היא מצב בו אתם פורסים את תשלום מס השבח לתקופה של עד 4 שנים ולא יותר מכך.

לא כל אחד יכול לבצע פריסת מס שבח. כאמור, פריסת מס שבח מתאפשרת לתקופה של עד 4 שנים. הדבר תלוי בפרק הזמן בו היה הנכס שנמכר על ידי המוכר בבעלותו. אם נכס מקרקעין היה בבעלות אדם מסוים לתקופה של פחות מארבע שנים, מס השבח ייפרס על פני תקופה זהה. אם אדם מסוים רכש נכס בשנת 2019 ומכר אותו בשנת 2022, הוא יוכל לבקש פריסה של מס השבח לתקופה של שלוש שנים.

 

כיצד זה יכול לסייע לכם?

פריסת מס שבח היא אחת השיטות שמאפשרות למוכרי הדירות לשלם מס שבח בצורה מופחתת. השבח הריאלי שמצטבר בכל שנה לא יהיה חלק ממס השבח שאתם צריכים לשלם, אלא חלק ממס ההכנסה שאתם מחויבים לשלם. עבור לא מעט אנשים זה עשוי להשתלם מבחינה כספית, דבר אותו עורך דין המס שלכם יכול לברר עבורכם.

 

פגישת ייעוץ עם עורך דין

פגישות ייעוץ עם עורך דין שמתמחה במיסוי מקרקעין הן השלב הראשון להתקשרות בין עורך הדין ללקוח. במקרה של מכירת דירה, עורך הדין יכול לסייע בכל מה שקשור אל מס שבח. בפגישת הייעוץ יוכל להסביר לכם עורך הדין האם במצב שלכם אתם יכולים להנות מתשלום מופחת של מס שבח, על ידי:

  • בחינת הפרטים האישיים שלכם
  • בחינת זכאות לפטור ממס שבח
  • בחינת ההיתכנות והתועלת עבורכם בפריסת מס שבח

 

כיצד תדעו אם עורך הדין מתאים לכם?

אם אתם זקוקים לסיוע מאיש מקצוע מעולם המשפט בכל מה שקשור למיסוי מקרקעין בעת מכירת דירה, אתם צריכים לפנות אל עורך דין מס שבח, על מנת שהאחרון יעניק לכם סיוע בכל מה שקשור לעניין הזה. שימו לב שאתם פונים אל עורך דין מנוסה, שמקבל המלצות מלקוחות עבר.

 

כיצד עוד יכול לסייע לכם עורך דין מס שבח?

אדם שמוכר דירה צריך לשלם מס שבח על הרווח שנוצר לו ממכירת הדירה, ביחס לתקופה בה הוא מכר אותה. אנשים שמחזיקים בדירה למשך פרק זמן מסוים, ופרק הזמן הזה הם הוציאו כסף לצרכים או לדברים שונים המתקשרים לדירה, יכולים לקזז את הרווח בעלויות השונות.

למשל, אם ביצעתם שיפוץ נרחב, שהעלה את ערך הדירה אך עלה לכם לא מעט כסף, תוכלו לטעון ובצדק שמדובר בהוצאה לטובת הבית. באמצעות הסיוע הנכון מעורך הדין, תוכלו לשלם במקרה הזה מס שבח מופחת.

עורך דין מס שבח
עורך דין מס שבח
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>