שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עורכי דין הם אנשי המקצוע שנותנים לנו את הסיוע והייעוץ הדרושים לנו מבחינה משפטית במספר תחומים. חלק מסוים מעורכי הדין מתמחים בעסקאות מקרקעין. בין עסקאות אלו כלולה גם עסקת הקומבינציה, שכוללת יזם המעוניין בקרקע מסוימת או בחלק קרקע מסוים של בעל הקרקע. שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה משתנה ומושפע מגורמים מסוימים. על שכר טרחה זה ועל עסקת קומבינציה, במאמר הבא.

 

עורך דין מקרקעין בעסקת קומבינציה

עסקת קומבינציה היא דוגמא לעסקה מתחום המקרקעין. בעסקאות כאלו, שכוללות סכומי כסף משמעותיים, משמעויות כלכליות שאין להקל בהן ראש וכן רגולציות מסוימות מטעם המדינה, עורך דין מקרקעין, כמו עו"ד מירי יעקב גביש, הוא איש המקצוע שיכול לתת לכם את הסיוע הדרוש.

עורך דין זה הוא בעל בקיאות משפטית רבה בתחום המקרקעין בפרט. בקיאות זו מסייעת לו לסייע ללקוחותיו השונים ולתת להם ערך מוסף, שבא לידי ביטוי לרוב במימוש האינטרס המשפטי שלהם וחסכון כספי. תחום המקרקעין לא כולל בהכרח רק רכישה של דירה או בית.

כאשר אנו מדברים על מקרקעין (נכסים שאי אפשר להזיז או לשנע אותם בפועל), אנו מדברים גם על קרקעות. לכן, כאשר מתרחשת עסקה שכוללת העברת בעלות על קרקע מסוימת, עורך דין מקרקעין הוא איש המקצוע שתצטרכו להסתייע בשירותים שלו לצורך מימוש האינטרסים שלכם וביצוע פעולות באופן חוקי.

 

מהי עסקה שבגינה יש לשלם שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה?

עורכי דין רבים מתפרנסים על ידי קבלת שכר טרחה. זהו התשלום של הלקוח לעורך הדין, בעבור הפעולות השונות בהן נקט עורך הדין לטובת הלקוח שלו. שכר טרחה לעו"ד בעסקת קומבינציה הוא בעצם מה שמאפשר לעורך הדין להתפרנס מהעבודה שלו בעסקה זו. עסקת קומבינציה היא עסקה מתחום המקרקעין.

לעסקה זו יש שני צדדים – בעל שטח מקרקעין כלשהו ויזם, שמעוניין בשטח זה או בחלק מהשטח הזה. אם בעסקת רכישה קלאסית היו מסכמים שני הצדדים על תשלום שעבורו תועבר הבעלות על הקרקע לטובת היזם, בעסקת קומבינציה התמורה שונה. הצדדים מסמכים על חלק מהקרקע שיוקצה לטובת היזם למטרת בנייה.

בתמורה, היזם ישלם לבעל הקרקע בצורה של נכסי מקרקעין שהוא יהיה אמון על בנייתו במסגרת הפרויקט שהוא מתכנן. למשל, אם יזם קיבל חלק מסוים מקרקע במסגרת עסקת קומבינציה ועליה הוא מתכנן לבנות בניין, הוא ייתן לבעל הקרקע דירה או מספר דירות בתמורה לזכויות המסוימות על אותה הקרקע.

 

מה משפיע על שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה?

עורכי דין הם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין, שמקבלים תשלום בעבור העבודה שלהם. כתוצאה מכך שישנם הרבה מאוד עורכי דין שמתמודדים על הלקוחות השונים, גם בתחום המקרקעין, ניתן לראות ששכר טרחה של עורך דין, גם בעסקה שמוגדרת כעסקת קומבינציה, מושפע ממספר משתנים:

  • המוניטין של עורך הדין
  • היקף העסקה
  • הפעולות שמבצע עורך הדין והערך שהן נותנות ללקוח
  • מו"מ בין עורך הדין לבין הצדדים השונים

 

שכר טרחה המייצג את הניסיון והמיומנות של עורך הדין

שכר טרחה בעסקאות כאלו אינו מוגדר לרוב בתור תשלום קבוע של מחיר מסוים הנקוב בשקלים, אלא בתור אחוז מסוים שנגזר מחלק בעסקה שניתן להעריך את השווי שלו. אחוז שכר הטרחה שעורך דין נוהג לקחת בעסקאות כאלו נע בין 0.5% לבין 2%. אחוזים אלו מחושבים לרוב כנגזרת של שווי העסקה.

ההבדל בין 0.5% ל-2% עשוי להיות משמעותי. ככל שעורך הדין מנוסה יותר ומיומן יותר, כך סביר להניח שהוא ידרוש מכם שכר טרחה באחוזים גבוהים יותר. מנגד, ככל שעורך הדין פחות מיומן ופחות מנוסה, כך הסיכויים שתדרשו לשכר טרחה גבוה נמוכים יותר. צריך לקחת בחשבון את התועלת שניתן להפיק אל מול העלות, שיכולה להשתלם לכם יותר.

 

באילו צורות יכול לסייע לכם עורך דין בעסקת קומבינציה?

עורך הדין יכול לתת לכם סיוע שונה בעסקת קומבינציה. בסופו של דבר, למרות שהעסקה נשמעת מאוד פשוטה מבחינה רעיונית, צריך לזכור שבפועל מדובר בעסקת מקרקעין לכל דבר ועניין. העסקאות הללו, שכוללות הרבה מאוד כסף שמעורב בהן, בין אם מדובר על כסף נזיל או על נכסים בעלי שווי כספי גבוה, כוללות רגולציה ענפה. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם באמצעות:

  • מתן ייעוץ לצדדים לפני ביצוע העסקה
  • עריכת חוזה בין שני הצדדים
  • סיוע בענייני מיסוי מקרקעין
  • ניהול המו"מ בין שני הצדדים
  • קביעת הגנות מתאימות לסיטואציות בהן צד מסוים לא ימלא את החובות שעליהן חתם

 

שכירת שירותי עורך דין להתמודדות עם מיסוי מקרקעין

אחד החלקים המשמעותיים ביותר בעסקת מקרקעין הוא עניין המיסוי. מיסוי מקרקעין רלוונטי בעסקת קומבינציה לשני הצדדים. היזם יצטרך לשלם מס רכישה בעבור הקרקע שהוא מקבל מבעל הקרקע, גם אם לא העביר תשלום נזיל בעבורה.

מס שבח, אותו משלמים על רווח שנוצר בעסקת מקרקעין, רלוונטי גם לבעל הקרקע ובעתיד רלוונטי ליזם. עו"ד יוכל לסייע לכל אחד מהצדדים לצמצמם את תשלום המס ככל הניתן, באמצעות בירור זכאות לפטור או הנחה למשל.

 

עריכת חוזה לעסקת קומבינציה

אחת הסיבות העיקריות בגינן ישולם שכר טרחת עו"ד לעסקת קומבינציה היא עריכת חוזה לעסקה כזאת. חוזה הוא מסמך משפטי מחייב החל מהרגע ששני הצדדים חותמים עליו. חוזה טוב יהיה תקף בבית המשפט, ימנע משני הצדדים מחלוקות ויאפשר להם לקדם את העסקה בצורה יעילה וחוקית. עורך הדין יצטרך גם לנסח חוזה שירצה את שני הצדדים, וגם לספק הגנות לכל צד במקרה שאחד מהצדדים מפר את החוזה.

 

שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה שלא הושלמה

מה קורה אם עסקת קומבינציה לא מושלמת? ייתכן שעסקה כזאת תיפול בשלב מסוים בעקבות מחלוקות שעשויות לצוץ בשלבים מתקדמים במו"מ בין שני הצדדים. במצב בו העסקה לא הושלמה, הסיבות להפסקה שלה יהוו גורם משמעותי בדבר שאלת שכר הטרחה. קחו בחשבון מראש עורך הדין יצטרך לקבל תשלום עבור שירותיו, גם אם העסקה לא יוצאת לפועל.

 

יתרונות מבחינת היזם

עסקת קומבינציה מוצלחת יכולה לתת מענה על לא מעט אינטרסים של שני הצדדים. היזם מצידו יכול להנות בעסקה מוצלחת מכמה יתרונות משמעותיים:

  • הוצאת פרויקט חדש לפועל
  • בנייה על קרקע מבלי שנדרש גיוס הון לרכישתה
  • סיכון ההון בפרויקט מופחת
  • פוטנציאל מיסוי נמוך מהרגיל

 

יתרונות מבחינת בעל הקרקע

בעל הקרקע, שהוא הצד הנוסף בעסקה הזאת, נהנה גם מיתרונות משמעותיים. אם מתקיימים תנאים מסוימים בעסקה ואם הוא מקבל את הסיוע והליווי מעורך הדין הנכון, בעל הקרקע יכול להנות ממספר יתרונות בעצמו:

  • קבלת נכס מקרקעין ללא תשלום נזיל
  • עליה בערך הקרקע שבבעלותו
  • פוטנציאל מיסוי נמוך מהרגיל
  • חלק משמעותי מהעלויות משולם על ידי היזם או על ידי שני הצדדים בחלוקה מסוימת

 

סיכום שכר טרחת עורך הדין

שכר הטרחה שיקבל עורך הדין בעבור עסקת קומבינציה משתנה ומושפע מגורמים שונים. לשכר הטרחה הזה יש משמעות, שכן ביצוע פעולות של עורך הדין בצורה מדויקת ויעילה, כמו עריכת החוזה או טיפול בענייני המס, יכול להבטיח לשני הצדדים בשותפים לעסקה, היזם ובעל הקרקע, עסקה רווחית ומשתלמת במיוחד.

שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה
שכר טרחת עו"ד בעסקת קומבינציה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>