קבלת דירה בירושה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

הרבה מהאנשים חולמים שיגיע יום והם יירשו דירה חלומית.אנשים שכבר הגיעו למצב בו הם קיבלו דירה בירושה, לעיתים בנסיבות משמחות ובפעמים רבות בגלל פטירה של בעל הדירה, מקבלים ביחד עם הדירה גם הרבה מידע ושאלות בנושא שהם לא מכירים.

 

אם ירשתם דירה, וודאי יש לכם שאלות רבות, כמו האם על דירה מסוג זה חלים מיסים, איך מעבירים את הדירה שתהיה רשומה על שמכם, באילו דרכים אתם יכולים למכור את הדירה שירשתם ועוד. הנה כמה תשובות לשאלות נפוצות שעולות כאשר אדם מקבל בירושה דירה.

 

האם הורשת דירה נחשבת כמכירת מקרקעין?

אם אדם קיבל נכס בירושה הוא אינו צריך לשלם עליו מס שמשלמים על מכירת מקרקעין.

לכן, אם מדובר במקרה של הורשת דירה, זאת אומרת שהנכס לא נחשב כנמכר במכירת מקרקעין, היורש לא חייב במס על העברת הזכויות על הדירה מהמוריש אליו וישנה אפשרות לרשום את הנכס על שמו מבלי שיצטרך להציג אישורי מס.

מכיוון שאין חיוב להציג אישורי מיסים, התהליך של העברת זכויות ממוריש ליורש, הוא תהליך קל יותר משאר התהליכים בתחום זה.

חשוב להדגיש שפטור ממיסים במקרה זה הוא אינו פטור מיסים מעסקה שיכולה להתבצע בעתיד, אלא פטור זמני שדוחה את תשלום המס עד למועד שבו היורש מוכר או משכיר את הנכס.

 

האם במקרה של מספר נכסים  ומספר יורשים יש פטור תשלום מיסים על העברת הדירה, כמו שהזכרנו בקשר לנכס ויורש אחד?

מקרים בהם יש מספר יורשים ומספר נכסים הם מקרים שונים ממקרים בהם יש יורש ונכס אחד.

במקרה שיש מספר יורשים ומספר נכסים, כל יורש זכאי לקבל חלק מכל נכס.

אם לדוגמא- יש שני אחים, שיורשים במשותף בית וחנות, על פי החוק כל אחד מהם זכאי לקבל חצי חנות וחצי בית.

אך אם יש מצב שבו הם מחליטים שהם רוצים שאחד יקבל את הזכויות על הבית ואחד את הזכויות על  החנות, הם צריכים לבצע חלוקת מקרקעין בין כל היורשים, זאת אומרת אח אחד יעביר לשני את זכותו על חצי הבית וכך לאח השני תהיה זכות מלאה על הבית והוא יעביר לאחיו את זכותו על החנות ואחיו יהיה בבעלות מלאה על החנות. במקרה זה כדאי להתייעץ עם עו"ד לעינייני ירושה כמו שבשחרור ממילואים מתייעצים עם עו"ד צבאי.

אם האחים בוחרים להעביר בעלות מאחד לשני על הנכסים שירשו, הם אמורים לשלם מס רכישה ומיסים נוספים.

ישנה אפשרות להעביר את הבעלות מבלי שיצטרכו לשלם מיסים על העברת הזכויות על הנכסים שירשו, במסגרת החלוקה הראשונה של נכסי העיזבון, זאת אומרת חלוקה שבה אחד האחים מוותר על זכותו בבית, למשל ואחיו מוותר על זכותו בחנות וכך ה"וויתורים" שעשו אינם נחשבים כמכירת מקרקעין והם לא מחויבים בתשלום מס.

אך חשוב להדגיש שחלוקה זו ופטור ממס בהתאם, מותרת רק במקרה שהאחים לא שילמו אחד לשני על העסקה מהונם הפרטי כי אז העסקה נחשבת כמכירת מקרקעין ויש לשלם עליה מס.

קבלת דירה בירושה
קבלת דירה בירושה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>