סחר בנשק בצבא

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

סחר בנשק בצבא – הקדמה

ברור לכולם כי עבירות נשק בצבא הן מהעבירות החמורות ביותר על פי הדין הצבאי. יש לא מעט עבירות אשר יכולות להסתיים במאסר בפועל בבית כלא צבאי, ולכן חשוב מאוד להסביר בצורה מפורטת על עבירות הנשק השונות.

 

אחת מהעבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל ובעולם כולו זוהי עבירת סחר בנשק בצבא, לכן חשוב מאוד לספק לכם את כל המידע הרלוונטי בנושא זה. לכן על מנת שתוכלו לדעת בדיוק כיצד עורך דין צבאי יוכל לסייע לכם במידה והנכם נחקרים בחשד לסחר בנשק, זה בהחלט המאמר האידיאלי עבורכם לקרוא על מנת שתקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.

ראשית נסביר לכל אחד מהו בעצם סחר בנשק בצבא, וכיצד הוא בא לידיי ביטוי על פי הדין הצבאי.

סחר בנשק בצבא הוא בעצם כל הוצאה של נשק או אפילו אחד מאביזריו, ומכירתו לבן אדם חיצוני אשר איננו קשור לצבא בצורה כזו או אחרת. מדובר באחת מהעבירות החמורות ביותר על פי הדין הצבאי, ולכן חשוב מאוד להבין כי אין לאף חייל את הזכות לסחור בציוד צבאי – ובטח שלא בנשק שעלול להגיע אל הידיים הלא נכונות. מדובר בקו אדום מבחינת הצבא, ובשנים האחרונות הענישה בנושא הזה הפכה להיות הרבה יותר מחמירה מאשר היא הייתה בעבר.

 

מה העונש על עבירת סחר בנשק בצבא?

כמו שכבר אמרנו עבירות נשק הן מהעבירות החמורות ביותר על פי הדין הצבאי, ובשנים האחרונות בתי המשפט הצבאיים שמו למטרה לעצור את כל עבירות הנשק או לכל הפחות להוריד אותן למינימום האפשרי.

זוהי הסיבה שרמת האכיפה בכל בסיסי צה"ל הפכה להיות מקסימאלית, ואילו הענישה הפכה להיות הרבה יותר חמורה וחד משמעית מאשר היא הייתה בעבר. כמעט כל עבירה הקשורה לנשק מגיעה בסופו של יום לעונש מאסר בפועל, השאלה היא רק עד כמה העבירה הייתה חמורה וכמה שנים החייל יצטרך לשבת מאחורי סורג ובריח.

בעבירות הקשורות לתחום של סחר בנשק בצבא הענישה היא בין הענישות החמורות ביותר. החשש העיקרי הוא מזליגת כלי נשק או אביזרים הקשורים אל כלי הנשק אל עבריינים או גורמי פשיעה במדינת ישראל.

יתרה מכך ישנם לא מעט גופים של ארגוני טרור אשר פרוסים בערים השונות ומנסים גם הם לקבל נשק צה"לי על מנת להעשיר את הארסנל אשר ברשותם.

העונש הממוצע בעבירות סחר בנשק נע בין שנה וחצי לבין שנתיים מאסר בפועל, מדובר לרוב על נאשמים עם העדר עבר פלילי וכאלה אשר מודים ומצטערים על העבירה אותה ביצעו.

כמובן שבמקרים מסוימים העונש יכול להיות יותר גבוה במקרה שבו מדובר על נאשם עם עבר פלילי או נאשם שאינו מודה או מצטער על המעשה אותו ביצעה.

פנייה אל עורך דין צבאי היא קריטית כאשר מדובר על עבירות של סחר בנשק בצבא. הענישה יכולה להרקיע שחקים מהר מאוד אם לא תפעלו בצורה נכונה על מנת להוציא את עצמכם מהמצב שאליו נקלעתם. רק עורך דין צבאי אשר מכיר את הדין הצבאי על בוריו ידע בדיוק מה אתם צריכים לעשות וכיצד להתנהל במהלך הדיון על מנת שתקבלו את העונש המינימאלי. לצאת ללא עונש בכלל זאת משימה בלתי אפשרית, אך להפחית בצורה משמעותית את העונש זה דבר שרק עורך דין צבאי יוכל לעשות. לכן אסור לכם לוותר על ייצוג בבית דין צבאי הולם כאשר זה מגיע לתחום של עבירות נשק, בוודאי כאשר מדובר על עבירה כל כך משמעותית כמו סחר בנשק בצבא.

מהי הסיבה להחמרת הענישה בתחום של עבירות נשק

בעולם כולו ישנה תופעה של זליגת כלי נשק אל ארגוני טרור וארגונים עבריינים. במדינת ישראל כמו בכל שאר המדינות בעולם החליטו להחמיר את הענישה בכל הקשור לעבירות נשק. אחד מהמקומות השכיחים ביותר בישראל שבו קיים ארסנל נשק עצום הוא בצבא כמובן, וכאשר חיילים הם אלה שאחראים על הנשק הסיכוי לסחר בנשק הופך להיות מהותי יותר ויותר.

לכן הצבא החליט בשביל למגר את התופעה להחמיר בצורה דרסטית את הרמת הענישה על מנת להרתיע את החיילים מביצוע עבירות מהסוג הזה.

מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית אשר מחייבת היערכות מחדש והתייחסות הרבה יותר חמורה לכל הנושא של סחר בנשק. זוהי הסיבה שאסור לכם לייצג את עצמכם לבד מול רשויות המשפט הצבאי כאשר מדובר על עבירה של סחר בנשק בצבא.

עורך דין צבאי ידע בדיוק כיצד אתם צריכים לפעול, כך שלא תיקחו סיכונים מיותרים או תמצאו את עצמכם מודים בעבירות שאינכם ביצעתם בכלל.

לעיתים בעת חקירת מצ"ח, החוקרים עשויים להפעיל עליכם לחץ אשר ידחוק אתכם לפינה ויגרום לכם להודות בעבירה בשאיפה כי כל החקירה תיפסק ותוכלו לחזור לשגרת החיים הנורמלית שלכם. אך ברגע שאתם מודים יהיה לכם קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור והסיכוי שתשבו מאחורי סורג ובריח יהפוך להיות משמעותי הרבה יותר מאשר הוא היה לפני כן.

 

מה חשוב לבדוק כאשר בוחרים עורך דין צבאי?

אתם עומדים בפני חקירה על סחר בנשק בצבא? ראשית עליכם לבחור את עורך הדין שילווה אתכם לאורך כל ההליך. מדובר בעבירה משמעותית אשר העונש עליה יכול להגיע לישיבה בכלא הצבאי, ואסור לכם לקחת סיכונים כאשר זה מגיע לנושא הזה.

כאשר אתם בוחרים עורך דין צבאי שילווה אתכם לאורך כל ההליך חשוב מאוד להקפיד על מנת אלמנטים אשר ינחו אתכם ויעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות. ברגע שתבחרו את עורך הדין הצבאי הטוב ביותר עבורכם הסיכויים שלכם לצאת מהמשפט עם העונש המינימאלי יהפוך להיות הרבה יותר גבוה.

האלמנט הראשון שאתם צריכים לבחון כאשר אתם בוחרים עורך דין צבאי זה את הידע והניסיון שלו בתחום של עבירות סחר בנשק בצבא. כאשר אתם נאשמים בתחום מסוים, עליכם לוודא כי עורך הדין העתידי שלכם ישלוט בנושא הזה על בוריו ויוכל לספק לכם מהידע שלו על מנת שתוכלו להיחלץ מהסיטואציה עם העונש המינימאלי ביותר.

דבר נוסף שאתם צריכים לבחון זה כמובן מהי העלות שאותה גובה אותו עורך דין על הייצוג המשפטי שלכם. אסור לכם להיות שאננים לנושא הזה מכיוון שהעלויות עשויות להגביל אתכם או במידה נוסף גם להגדיל את כמות האפשרויות העומדות לרשותכם. לכן ברגע שתקציבו לעצמכם את התקציב הייעודי תוכלו לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם מכל ההיבטים.

דבר שלישי עליכם לבחור עורך דין אשר יהיה זמין לספק לכם את הייעוץ ואת ההכוונה הטובה ביותר. לא מעט עורכי דין צבאיים יכולים להיות עמוסים מאוד בדיונים אחרים כך שלא יהיה להם מספיק זמן להתעסק עם התיק שלכם.

תיקים הקשורים לתחום של סחר בנשק בצבא דורשים מעורבות גדולה ומשמעותית של עורך הדין על מנת שהוא ימצא את הטיעונים הנכונים והטובים ביותר עבורכם. אסור לכם לקחת סיכון כי עבירה של סחר בנשק עשויה להגביל אתכם מאוד גם באזרחות, וזה עשוי להיות כתם שחור לכל החיים. זה הזמן שלכם לבחור בעורך דין צבאי אשר יגרום לכם לחזור לשגרה במהירות האפשרית.

סחר בנשק בצבא
סחר בנשק בצבא
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>