החזר מס רכישה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תשלום עודף של מס רכישה מאפשר לקבל החזר מס בתוספת ריבית והצמדה. במאמר הבא נסביר מתי רלוונטי לבקש החזר מן הסוג הזה, מהם התנאים לקבלתו, ולמה כדאי לעבור את כל התהליך מול משרד עורכי דין, שמספק שירותים משפטיים מגוונים ומקצועיים.

החזר מס רכישה הוא כלי שבו משתמשים ברשות המיסים על מנת לאפשר למי שביצעו עסקת נדל"ן ושילמו סכום גבוה מהמתחייב – לקבל בחזרה את ההפרש. כיום קבלת ההחזר מתבצעת בצורה פשוטה ומהירה עם אפשרות לבדיקה מקוונת באתר רשות המיסים, אבל עדיין כדאי להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. לאחר מכן ובמידה וקיימת יתרת זכות, מקבלים אותו באמצעות מילוי הפרטים במערכת.

 

החשיבות של מס רכישה

מס רכישה מוטל על רוכשי זכות במקרקעין. בין היתר, החוק קובע שרוכשי מקרקעין צריכים לשלם מס רכישה לפי מדרגות שמתעדכנות אחת לתקופה מסוימת (פעם בשנה). את המס מחשבים לפי שווי העסקה, אבל קיימים שיעורי מס שונים במקרים של עסקאות כגון:

  • דירה יחידה, כולל של משפרי דיור, כל עוד היא מוכרת בתור דירה שמוגדרת ככה
  • זכויות על נכסי מקרקעין שלא מיועדים למגורים, כמו למשל מסחר וחקלאות
  • שיעורי מס נמוכים לאוכלוסיות שזכאיות להנחה

 

עם מי מתייעצים אחרי שמשלמים מס רכישה?

אמנם אנחנו לא אוהבים לשלם מיסים, אבל המדינה גובה אותם ברכישת נדל"ן למגורים מכמה סיבות:

  • יצירת הכנסות
  • הערכת שווי נכס
  • עידוד בעלות על בתים

 

תחזוקה של שירותים מקומיים

אבל מצד שני, תשלום מס רכישה הוא רק החלק הראשון במיצוי החובות והזכויות. מיד אחרי שמשלמים, כדאי לערב עורך דין שיבדוק את פרטי המקרה. בהמשך, אותו עורך דין גם יכול לעזור לנו לברר לגבי זכאות לקבלת החזר מס רכישה וסכומי כסף משמעותיים.

בחירת עורך הדין המתאים

עורך דין מקרקעין מעניק מגוון שירותים משפטיים הקשורים לרכישה, מכירה ובעלות על מקרקעין. הם יכולים לעזור להכין ולעיין מסמכים למכירת בית, כולל החוזה, להכין או לסקור את כל הניירת הכרוכה בקנייה או מכירה של נכס, והם מוסמכים על פי חוק להכין ולעיין במסמכים וחוזים הקשורים למכירה ורכישה של נכס מקרקעין.

בנוסף, הם יכולים לסייע בהשוואת חוזרים העברת כספים וניהול משא ומתן. בסופו של דבר, עורך דין מקרקעין נמצא שם כדי להבטיח העברה חוקית של הנכס מהמוכר לקונה ולוודא שההיבט המשפטי ברור לצדדים המעורבים. לאחר מכן, עורכי הדין מספקים שקט נפשי שניתן להתמודד עם כל סיבוכים משפטיים אפשריים שעלולים להיווצר.

 

מי יכולים לקבל החזרי מיסי רכישה?

החזר מס רכישה רלוונטי לאוכלוסיית יעד רחבה. ראשית, הוא תקף לכל מי שביצעו עסקה בנדל"ן ושילמו מס רכישה. שנית, קיימים גורמים מסייעים רבים ומערכת מקוונת זמינה.

 

איך מקבלים החזר מס רכישה?

במידה ויתרת הזכות היא בסכום של עד 500 ש"ח, מקלידים את פרטי חשבון הבנק של מבצע העסקה וממתינים להליך חישובי שבסיומו (אחרי מספר ימים) כבר רואים את יתרת הזכות בחשבון. במידה והיתרה גבוהה מסכום של 500 ש"ח, צריך להדפיס את הטופס כדי למלא ידנית ולהגיש פיזית לבנק שבו מתנהל החשבון. לאחר מכן, על הבנק להעביר את הטופס עצמו לרשות המיסים. בכל אחד מהשלבים האלה, התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור ולסייע.

 

למה להתייעץ עם עורך דין?

עורך דין המתמחה בדיני מיסוי מצד אחד ובדיני מקרקעין מצד שני מעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים לפרטיים ולעסקים. חלק מהשירותים הללו כוללים:

  1. תכנון מס: עורך דין מס יכול לעזור למזער את חבות המס על ידי מתן עצות ואסטרטגיות לתכנון מס. בין היתר, תפקידו לזהות הזדמנויות לחיסכון במס ולהבטיח שהתכנון הפיננסי יתאים ליעדי המס.
  2. ציות: עורך דין מס יכול לעזור לציית לחוקי המס המעודכנים על ידי מתן המידע הדרוש כדי לעמוד בהתחייבויות המס. כאן השאיפה היא לעזור ללקוחות להגיש דוחות מס במדויק ובזמן, ולסייע בכל ביקורת מס.
  3. ייצוג: עורך דין מס יכול לייצג את הלקוחות מול מס הכנסה במקרה של מחלוקת מס או ביקורת. זה גם כולל ניהול משא ומתן להסדר, ייצוג בבית המשפט או ייצוג מל מול מחלקת הערעורים של מס הכנסה.
  4. תכנון מס עיזבון ומתנות: עורך דין מס יכול לעזור לתכנן את העיזבון באופן שממזער את השפעת המס על היורשים. בשביל לעשות את זה, עורך דין עם התמחות רלוונטית בונה תכנית עיזבון המותאמת לצרכים ולמטרות הספציפיות ואף מסייע בהעברת הנכסים בצורה יעילה מבחינת מיסוי.
  5. תכנון מס חברות: עורך דין מס יכול לעזור לעסקים למזער את חבות המס שלהם על ידי מתן ייעוץ ואסטרטגיות לתכנון מס. עם התמחות מתאימה, עורכי דין יכולים לעזור לעסקים לבנות עסקאות בצורה יעילה במס ולהבטיח שהן עומדות בכל חוקי המס הרלוונטיים.

 

הדרך לקבלת החזרי מיסי רכישה עוברת במשרד עורכי דין

עורך דין הוא אדם בעל רישיון לעסוק בעריכת דין ולספק שירותים משפטיים ללקוחות. משרד עורכי דין, לעומת זאת, הוא גוף עסקי המורכב מעורך דין אחד או יותר הפועלים יחדיו על מנת לספק שירותים משפטיים. בשני המקרים אפשר לפנות לייעוץ לגבי החזר מס רכישה ומיצוי היתרונות שלו, אבל צריך להכיר את המאפיינים השונים של כל מסלול.

מה ההבדל בין שירות של עורך דין לבין שירותי משרד עו"ד?

ההבדל העיקרי בין שירותים משפטיים של עורך דין לשירותי משרד עורכי דין הוא היקף ומגוון השירותים המוצעים. עורך דין יחיד עשוי לספק מגוון מצומצם של שירותים משפטיים, בעוד שמשרד עורכי דין גדול יותר עשוי להציע מגוון רחב יותר של שירותים, עם עורכי דין המתמחים בתחומי משפט שונים.

למשרדי עורכי דין עשויים להיות גם יותר משאבים, כגון צוות תמיכה, כלי מחקר משפטיים וטכנולוגיה, המאפשרים להם לטפל במקרים מורכבים יותר ולספק מגוון רחב יותר של שירותים. בנוסף, משרדי עורכי דין עשויים להציע גישת צוות לייצוג משפטי, כאשר עורכי דין שונים עובדים יחד כדי לספק פתרון מקיף יותר ללקוח.

ככלל, לקוח המבקש שירותים משפטיים יבחר בין עורך דין סולו לבין משרד עורכי דין בהתאם לצרכיו הספציפיים ולסוג העניין המשפטי העומד בפניו. אם לקוח זקוק לשירותים משפטיים מיוחדים, הוא עשוי להעדיף לעבוד עם עורך דין סולו שיש לו מומחיות בתחום המסוים הזה. אם הלקוח זקוק לפתרון מקיף יותר, ייתכן שהוא יעדיף לעבוד עם משרד עורכי דין.

 

השירותים המשפטיים שמגנים עליך במשרד של עו"ד מירי גביש

עו"ד מירי יעקב גביש תשמח לסייע לך עם קבלת החלטות מנומקות יותר לגבי דיני מקרקעין, מיסוי ושיקולים משפטיים נוספים. אם חשוב לך לקבל את ההחזר המקסימאלי ולצמצם תשלומי מס כחוק, הניסיון של עורכת דין מירי יעקב גביש יעשה עבורך את העבודה.

בנוסף, המומחים של משרד עו"ד מירי יעקב גביש יסייעו לך עם תחומים שונים – כמו למשל הקצאת עורך דין צבאי לצורך קבלת פטור ממילואים או התייעצות עם עו"ד צבאי לגבי עריקות מהצבא בסדיר ובקבע.

החזר מס רכישה
החזר מס רכישה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>