בדיקת זהות בעלי הנכס ע"י עורך דין נדל"ן

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

בדיקת זהות בעלי הנכס ע"י עורך דין נדל"ן היא בדיקה חשובה מאוד לפני קניית נכס, היא אחת הבחירות החשובות שתעשו בחייכם הבוגרים, אשר משפיע על היבטים רבים בחייכם. לכן חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין מומחה בנדל"ן, כדי להוציא את המיטב מתהליך זה. אצלנו במשרד עו"ד מירי יעקב גביש, תמצאו את הליווי המקצועי ביותר על ידי עורך דין נדל"ן, עם המלצות מלקוחות. 

 

רכישת נכס נדל"ן

מזל טוב! עבדתם קשה וחסכתם, והגעתם למעמד של קניית נכס נדל"ן. אחת ההחלטות החשובות שתעשו בחייכם הבוגרים, אשר תשפיע על היבטים רבים בחייכם, החל מהתחייבות כספית ועד לסביבת המגורים, מרחק מהעבודה ומבני המשפחה, ואיכות החיים שלכם. לשם כך, חשוב שתהיו מלווים על ידי עורך דין מומחה בנדל"ן לאורך התהליך, כדי למנוע היבטים משפטיים שעלולים לצוץ מאוחר יותר.

 

מקרה של רכישת נכס נדל"ן לדוגמה

בעבר פנו אלינו בני זוג, נסערים וכאובי לב. סיפורם היה נשמע בתחילה פשוט ומשמח: הם החליטו לרכוש דירה בפרויקט מגורים בשכונה חדשה אשר נבנתה באחת מערי המרכז. הם מצאו דירה מרווחת במחיר מציאה ובמיקום מושלם- בית פרטי אשר פונה אל עמק עם נוף יפהפה ושקט, בקצה השכונה, כמו שהזוג אוהב. אלא שרגע לפני חתימה סופית על העסקה, הם החליט להיוועץ בעורך דין. הנ"ל פנה אל העירייה והוציא את תוכנית המתאר של העיר מאגף התכנון העירוני.

להפתעתו הוא גילה שמול הבית מתוכנן להיבנות כשנתיים מאוחר יותר כביש ראשי שיחצה את העיר ומעברו תיבנה שכונה חדשה וצפופה. הבית למעשה יפנה אל כביש ראשי וסואן. הזוג ירד מהעסקה, ממש רגע לפני החתימה הסופית והמחייבת.

 

ליווי עורך דין בביצוע עסקאות נדל"ן

עסקאות נדל"ן יכולות להיות סבוכות. הן מכילות מספר גורמים והיבטים רבים שאליהם יש להתייחס. כל צד, זה המוכר וזה הקונה, מעוניין ליצור עלות מול תועלת גבוהה עבור עצמו ולהגדיל את אפשרות התשואה שלו. ישנם חוקים ותקנות רבים, והתנהלות מול מוסדות הממשלה, כגון עירייה וטאבו. בתהליך כזה, מובן מדוע כדאי להיות מלווה באופן צמוד על ידי עורך דין מומחה לנדל"ן.

 

ליווי על ידי משרד עו"ד מירי יעקב גביש

אצלנו במשרד עו"ד מירי יעקב גביש, תוכלו למצוא עורכי דין מומחים ומקצועיים בתחום הנדל"ן. עורכי הדין שלנו יעניקו לכם ליווי צמוד בתהליך, החל מהצעד הראשון, יחד עם הדרכה. עבור אלו שזוהי הרכישה הראשונה שלהם, ייעוץ משפטי נדל"ני הוא חשוב ביותר. בנוסף, עורכי הדין שלנו יבצעו עבורכם חלק מפעולות הפנייה מול הרשויות, לרבות מילוי מסמכים ובכך יקלו עליכם את התהליך.

 

בדיקת זהות בעלי הנכס ע"י עורך דין נדל"ן או מתווך

בתהליך רכישת דירה בוחרים קונים רבים להיות מלווים על ידי מתווך. ברוב המקרים זהו צעד נבון. אין כבעל מקצוע מומחה כדי לעזור לכם בבחירה חשובה, ולמצוא עבורכם את הנכס המושלם. עם זאת יש לזכור שמתווך אינו מכיר את החוק כפי שעורך דין מומחה לנדל"ן מכיר, ולכן כדאי לעבוד מול שני הגורמים. בעת חתימת החוזה וטיפול בענייני רישום בנסח טאבו, כדאי להסתמך על עורך הדין.

 

פרוצדורה חוקית שיש לעבור

כאן תוכלו לקרוא על מספר מהלכים חשובים שיש לבצע בטרם רכישת הדירה. עורך דין מומחה בנדל"ן יוכל לבצע אותם עבורכם או ללוות אתכם. חשוב שהבדיקות שאותם תבצעו בטרם תפנו לרכוש את הנכס, יהיו אמינות ומקיפות.

 

בדיקת זהות בעל הנכס

בטרם תפנו לרכוש נכס, יש לבצע בדיקת זהות בעל הנכס. מטרת בדיקה זו היא לוודא ולהוכיח כי האדם המוכר את הנכס, אכן רשום ומוכר על ידי המדינה כבעל הנכס. הבדיקה משלבת מעבר על פרטיו האישיים של המוכר יחד עם השוואה אל מול רישום פרטי המוכר במקרקעי ישראל. חשוב שהבדיקה הזו תיערך על ידי עורך דין לאימות פרטי מוכר הנכס באופן תקין וחוקי.

 

נסח טאבו

נסח טאבו הוא מושג הקשור במרשם הנכסים ורישום בעלי הנכסים בלשכת רישום המקרקעין במנהל מקרקעי ישראל. בקיצור, נסח טאבו מאגד בתוכו את כל הנכסים ופרטיהם ואת רשימת בעלי הנכס. נסח הטאבו לנכס מסוים נמצא תחת העירייה או הרשות העירונית שבה הנכס רשום. בתשלום בעלות של 15 ש"ח ניתן לבקש העתק של נסח הטאבו.

 

פרטים נוספים על הנכס החשובים בבדיקת זהות בעל הנכס

מעבר לאימות פרטי בעל הנכס, ישנם מספר סעיפים נוספים שכדאי לבדוק על המוכר ועל הדירה. בדיקת נכס הטאבו מספקת מידע נוסף על הנכס, כגון השטח שלו הרשמי, לרבות מרפסות ואיזורים נלווים. כמו כן נרשמו בו הזכויות המלאות על הדירה – האם מדובר בחכירה, בעלות מלאה והאם נעשתה חלוקה או שינויים מבניים בנכס. עוד הטאבו מלמד על נלווים לנכס כגון חניה פרטית מוכרת, שטח גינה או חצר, מחסן או חלקה בגג הבניין.

 

חובות של בעל הנכס

בבדיקת זהות בעל הנכס בנסח הטאבו, חשוב לבדוק האם ישנן חובות של מוכר הנכס או חובות בדירה לרבות שיעבוד של הנכס. שעבוד הנכס הינו הבטחת הדירה לבנק או תאגיד לצורך קבלת הלוואה או משכנתא נוספת. אם קיים חוב, הלוואה או שעבוד של הדירה הדבר יהיה רשום בנסח הטאבו. אולם חשוב לבצע בדיקה נוספת גם אצל רשם המשכונות.

 

דעו מי עומד מולכם

בבואכם לחתום על חוזה קנייה לנכס, חשוב שתדעו מי עומד מולכם. מעבר לבדיקת זהות בעל הנכס, חשוב שתראו אותו במה עיניכם, ולא רק נציגים מטעמו. לפעמים המתווך ייצג את בעל הנכס, או שאחד מילדיו יגיע בשמו. בדרך כלל מצב זה קורה כאשר בעל הנכס קשישי או חי בחו"ל. אולם לעיתים נדירות יכול הדבר לנבוע מתוך אינטרס. וודאו שאתם נפגשים עם בעל הנכס לפני מעמד החתימה, והקשיבו גם לתחושת הבטן שלכם.

 

התנעת התהליך

רכישת נכס הינו תהליך מורכב. לכן אנו ממליצים להיוועץ במומחים לפני שאתם מתחילים בתהליך הרכישה. תוכלו להיוועץ במתווך מומחה להכרות טובה יותר עם עולם הנדל"ן. במקביל, היוועצו עם עורך הדין כדי להבין את תהליך רכישת הדירה, ואת הפרוצדורות שאתם נדרשים למלא ולעבור, כגון בדיקת זהות בעל הנכס. מידע מקדים יהפוך את התהליך למיטיב ויעיל יותר, כיוון שתגיעו מוכנים מראש ותבינו מהי מידת האנרגיה והידע שעליכם להשקיע ולהפגין. עורך דין מומחה נדל"ן יהפוך את התהליך לקל יותר וינגיש לכם ידע חשוב.

"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>