רשם צוואות

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

הרשם לענייני ירושה הוא חטיבה של האפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל הפועלת לפי חוק הירושה ותקנות הירושה. לכל מחוז בישראל יש משרד רשם צוואות משלו, בראשותו של עורך דין בכיר. במאמר זה נסביר על תחומי האחריות של משרד הרשם, השירותים שהוא מספק, הבקשות שניתן להגיש לו וערוצי הפנייה האפשריים אליו.

 

על מה אחראי רשם צוואות וירושות?

לרשם לענייני ירושה תחומי אחריות רבים הכוללים מתן צו ירושה וצו קיום צוואה וכן טיפול בכל הנושאים הקשורים לירושת הנפטר בישראל. לצווי הירושה וצו קיום צוואה יש חשיבות מכרעת לרישום הבעלות על נכסי המקרקעין של המנוח בטאבו.

ללא צווים אלו, אי אפשר לרשום דירות, בתים, מגרשים, חנויות ונכסים נוספים על שם היורשים. זאת ועוד, במרבית המקרים לא ניתן לבצע פעולות בחשבונות הבנק של המנוח ללא צו ירושה או צו קיום צוואה, גם אם קיימת שותפות בחשבון הבנק בין המנוח לאחד היורשים. זה מדגיש את החשיבות הקריטית של צווים אלה.

עם זאת, חשוב לציין כי הרשם אינו בית משפט ואין לו סמכות להכריע במחלוקות הקשורות לצוואות וירושות. אחריות זו נתונה בלעדית לבית המשפט לענייני משפחה.

זקוקים להכוונה משפטית בפנייה לרשם הצוואות? עו"ד מירי יעקב גביש כאן לשירותכם. לשיחת ייעוץ ראשונית – פנו למשרדנו כעת: 074-702-8570.

 

אילו סוגים של שירותים מסופקים על ידי משרדי הרשם לענייני ירושה?

רשם הירושה מציע מגוון רחב של שירותים, לרבות מתן צו ירושה, טיפול בבקשות לצו קיום צוואה, מסירת העתק מצו קיום צוואה או ירושה, הפקדת צוואה, טיפול בבקשות מינוי למנהל עיזבון, טיפול בהתנגדות למתן צו קיום צוואה, בקשת תיקונים או ביטולים של צו ירושה ועוד.

עם השירותים הנוספים שמספק הרשם נכללים טיפול בבקשת ביטול לצו קיום לצוואה, עריכת צוואות בפני רשות מול  רשם הירושה, טיפול בהתנגדות לצו ירושה ובדיקת סטטוס צו ירושה.

 

האפשרות לפנייה מקוונת לרשם צוואות

אתר האינטנרנט של הרשם מאפשר כיום להגיש בקשות למתן צו ירושה, צו קיום צוואה ואחרות. דרך האתר יכולים יחידים לבדוק גם אם הוגשו בקשות נוספות לקיום צוואה או צו ירושה וכן לעקוב אחר מצב בקשתם לצו ירושה או צו צוואה. הממשק המקוון לענייני ירושה ידידותי למשתמש וניתן לחפש באפליקציות לפי שם פרטי ומשפחתו של הנפטר או תעודת זהות.

המערכת המקוונת יכולה אפילו לאתר בקשות שהוגשו לפני יותר מעשר שנים. בנוסף, המערכת המקוונת מאפשרת לאנשים לתקשר עם הרשם או עם בעלי תפקידים אחרים במשרד, כדי לברר לגבי מצב התיק שלהם או לקבל תשובות לשאלות מהיועץ המשפטי לממשלה או העוזר המשפטי של הרשם לענייני ירושה.

 

איך מגישים בקשה למתן צו ירושה או צו קיום לצוואה לרשם הצוואות?

כדי לקבל צו ירושה או צו קיום צוואה, יש להגיש טופס בקשה מתאים לרשם. במידה והבקשה מלאה וללא שגיאות, רשם הצוואות יעביר אותה לעיון האפוטרופוס הכללי באמצעות עורכי הדין של היועץ המשפטי לממשלה. הרשם יוודא כי המנוח לא הפקיד אצלו צוואה, וכי הבקשה כוללת את כל היורשים וחלוקת רכוש תקינה (במידת הצורך).

נוסח הבקשה יפורסם גם בעיתונות הכתובה בכדי ליידע את הציבור על הבקשה. במידה ולא הוגשו התנגדויות והאפוטרופוס הכללי לא מתערב, יוציא הרשם את הצו המבוקש וישלח ליורש המבקש.

 

התהליך להגשת בקשה לקבלת צו ירושה מרשם הצוואות

אחד השירותים המרכזיים שמציע רשם הצוואות הוא הגשת בקשה לצו ירושה. בקשה זו נחוצה כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה, ונדרש צו ירושה לחלוקת עיזבונו. בעוד שחלק מהיורשים עשויים לנסות להגיש את הבקשה באופן מקוון, מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין ירושה מנוסה.

הניסיון מלמד כי בקשות מקוונות רבות נדחות עקב מידע חסר, המבוקש על ידי העוזר המשפטי לרשם או עורך הדין של היועץ המשפטי לממשלה, טעויות טכניות המבטלות את כל הבקשה או אי עמידה בהוראות תקנות הירושה. טעויות אלו עלולות לגרום לתהליך בדיקה ממושך, ולגרום עיכובים משמעותיים בטיפול בעיזבון.

 

התהליך להגשת בקשה לקבלת צו קיום צוואה לרשם הצוואות

הגשת בקשה לצו קיום צוואה לרשם היא הליך נפוץ, אך לרוב הוא מורכב יותר מהגשת בקשה לצו ירושה. בנוסף לאתגרים שפורטו קודם לכן בבקשת צו ירושה, קיימים קשיים נוספים כמו איתור יורשים פוטנציאליים והצגתם לרשם, פירוט ההנחיות בצוואה ועוד. לכן, אנו ממליצים בחום להיעזר בעורך דין ירושה מנוסה גם בעניין זה, במיוחד לאור העלויות הנמוכות יחסית של ייצוג משפטי כזה.

 

כיצד ניתן לבדוק את סטטוס הטיפול בבקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה?

תוכל לבדוק בקלות את סטטוס הבקשה שלכם לצו ירושה או צו קיום צוואה על ידי ביקור באתר הרשם לענייני ירושה, שם תוכלו לראות את המצב הנוכחי של הבקשה שהגשתם ולעקוב אחר התקדמות הטיפול בה.

 

כיצד ניתן ליצור קשר עם משרדי הרשם לענייני ירושות?

להלן פרטי ההתקשרות עם משרדי הרשם לענייני ירושה בסניפיהם השונים:

  • תל אביב: כתובת: רח' השלושה 2, תל אביב – יפו, ​​ת.ד 9040, מיקוד 61090 שעות קבלת קהל: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 12:30 אימייל: [email protected] – פקס: 02-6467548 טלפון: *2416.
  • באר שבע: כתובת: רח' התקווה 4, באר שבע, שעות קבלת קהל: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 12:30 (אין קבלת קהל בימי שלישי) מייל: rasham-bsh@ justice.gov.il – פקס: 02-6462697 טלפון: *2416.
  • ירושלים: כתובת: רח' כנפי נשרים 15, ירושלים. שעות קבלת קהל: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 12:30 (אין קבלת קהל בימי שלישי) דוא"ל: [email protected] – פקס: 02-6467573 טלפון: *2416.
  • נצרת: כתובת: רח' המלאכה 3, בניין לב העסקים, קומה 2, נצרת עילית. שעות קבלת קהל: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 12:30 (אין קבלת קהל בימי שלישי) מייל: [email protected] – פקס: 02-6467565 טלפון: *2416.
  • חיפה: כתובת: שד' הפלי"ם 15, קרית הממשלה, חיפה. שעות קבלת קהל: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 8:30 עד 12:30 (אין קבלת קהל בימי שלישי). מייל: [email protected]

 

רשם צוואות – סיכום

הגשת בקשות לטיפולם של משרדי הרשם לענייני ירושה, עשויה להיות תהליך מורכב, במיוחד עבור צווי צוואה הדורשים שלבים נוספים כגון איתור יורשים פוטנציאליים ופירוט הנחיות הצוואה. לפיכך, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לענייני ירושה וצוואות, אשר יוכל להדריך אתכם בתהליך הסבוך ולמנוע את ביצוען של טעויות פוטנציאליות שעלולות לגרום לעיון ממושך בבקשה ואף לדחייתה.

אף גם אם הגשתם את בקשתכם לרשם הצוואות זה מכבר, ולמרות שניתן כאמור לבדוק את מצב הבקשה באינטרנט, עדיין מומלץ לפנות להתייעצות משפטית עם עורכת דין מירי יעקב גביש על מנת להבטיח תהליך הגשה חלק ומוצלח.

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא הגשת בקשה למתן צו קיום לצוואה או צו ירושה, פנו בהקדם אל משרד עו"ד מירי יעקב גביש באמצעות האתר או בטלפון: 074-702-8570.

רשם צוואות
רשם צוואות
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>