כמה זמן לוקח צו קיום צוואה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

כאשר אדם אהוב נפטר, יש לחלק את עזבונו על פי צוואתו או חוק הירושה הישראלי. על מנת להבטיח שהליך זה יתבצע בצורה חוקית ויעילה, יש צורך בקבלת צו קיום צוואה. מדובר בהליך בירוקרטי שיכול לקחת מספר חודשים, אך בעזרת עורך דין לענייני צוואות וירושות הוא יכול להיות חלק ופשוט יותר.

במאמר זה נעמוד על השלבים הכרוכים בהגשת בקשה לצו קיום צוואה, נסביר כמה זמן לוקח צו קיום צוואה ונדון ביתרונות הפנייה לעו"ד בתהליך.

 

על הנסיבות הרגישות בהן מתעורר הצורך בהוצאת צו קיום צוואה

כאשר אדם אהוב נפטר, כיבוד משאלותיו האחרונות הופך להיות בעל חשיבות עליונה, במיוחד אם הוא השאיר צוואה המכתיבה כיצד יש לחלק את נכסיו בין יורשיו. על מנת להבטיח את מילוי רצונו של המנוח, יש להגיש את הצוואה למשרד הרשם לענייני ירושה, מה שיספק תוקף חוקי לצוואה.

 

מדוע נדרש צו קיום לצוואה מלכתחילה?

הצורך להוציא צו לקיום צוואה נובע מהרצון להבטיח את הגשמת רצונות הנפטרים וחלוקת רכושם בין יורשיהם בהתאם לרצונם, כפי שהתבטא במסמך הצוואה.

 

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? השאלה שמעסיקה את מרבית היורשים בישראל

אם היורשים הנקובים בצוואה או כל אדם אחר המצוין בצוואה מבקשים לקיים אותה, הם יכולים להגיש בקשה לצו קיום לצוואה. הליך מימוש הצוואה הוא תהליך בירוקרטי שלרוב לוקח מספר חודשים להשלימו במצבים סטנדרטיים. אולם כשיש צדדים שמתנגדים לקיום הצוואה, עשוי ההליך להתארך ולהגיע לטיפול בבית המשפט לענייני משפחה.

מכאן שרצוי להיעזר בעורך דין על מנת להקל על התהליך. לקביעת פגישת ייעוץ בנושא הגשת בקשה למתן צו קיום צוואה או פנו אל משרד עו"ד מירי יעקב גביש בהקדם דרך האתר או בטלפון: 074-702-8570.

 

מי יכול לבקש צו קיום לצוואה?

יורשי המנוח או כל אדם אחר הסבור שיש לו זכות בירושה רשאים לבקש צו קיום לצוואה. כדי לקבל צו קיום צוואה יש להגיש את המסמכים הנדרשים בצורה נכונה ומסודרת לרשם לענייני ירושה במחוז בו התגורר המנוח.

 

כיצד להגיש בקשה לקבלתו של צו קיום צוואה?

לתחילת התהליך יש להגיש את המסמכים הדרושים לרשם לענייני ירושה במחוז בו התגורר המנוח. ניתן לעשות זאת בדואר או במסירה פיזית של המסמכים למשרד הרשם.

קיימות שתי דרכים להגשת בקשה לקבלת צו קיום צוואה:

  1. הגשה מקוונת – במקרים מסוימים, יורשים יכולים להגיש את הבקשה לצו קיום הצוואה באופן מקוון. אם תשתמשו בשירותיו של עורך דין לענייני ירושות וצוואות, ייתכן שתוכלו להגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד, מה שיכול לחסוך לכם זמן רב וסכומי כסף משמעותיים.
  2. הגשה פיזית – ניתן להגיש את הבקשה גם באופן אישי במשרדי הרשם לענייני ירושה.

 

בהנחה שלא תתעוררנה התנגדות או תמצאנה טעויות בצוואה שעלולות לעכב את התהליך, בדרך כלל לוקח כשלושה חודשים לקבל את הצו לקיום הצוואה.

 

אילו מסמכים נחוצים להוצאת צו קיום צוואה?

הוצאת צו קיום צוואה כרוכה בהגשת המסמכים הבאים:

  • תעודת פטירה של המנוח
  • העותק המקורי של הצוואה
  • מסמכי זיהוי של היורשים הרשומים בצוואה
  • כל מסמך נוסף שיבקש הרשם

 

על ידי הגשת כל המסמכים הנדרשים, ניתן להתחיל בתהליך קבלת צו קיום צוואה.

 

דרישות נוספות לקבלת צו קיום צוואה

בנוסף להגשת המסמכים שהוזכרו קודם לכן, יש לעמוד גם בדרישות הבאות:

  • יש לכלול עותק של הצוואה בהגשה.
  • אם יורש בוחר לוותר על חלקו בירושה, יש לכלול גם הצהרה המכריזה על הסתלקותו מהירושה.
  • יש להצטייד בקבלה המאשרת את תשלום האגרה הנדרשת.
  • אם המבקש מיוצג על ידי עורך דין, יש לכלול ייפוי כוח.

 

על ידי הקפדה על קיום כל הדרישות הללו, תהליך קבלת צו קיום צוואה יכול להתקדם ללא דיחוי.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה למתן צו קיום צוואה לבד?

אמנם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אך רצוי להיעזר בעורך דין ירושה וצוואות על מנת להבטיח מילוי תקין של הבקשה והגשת המסמכים הנדרשים. עורך דין יכול לסייע בזירוז התהליך ולהפחית את הסיכון לטעויות שעלולות לגרום לדחיית הבקשה.

 

מי אחראי לאשר את הבקשה להוצאת צו לקיום צוואה?

הרשם לענייני ירושה אחראי לאשר את בקשת הצו, וכן לפרסום בקשת הצו לקיום הצוואה בעיתונות. הדבר נעשה כדי לאפשר לכל מי שעשוי להתנגד לקיום הצוואה לבוא עם ראיות המצדיקות את התנגדותו.

אולם ככל שלא יועלו התנגדויות לביצוע צו הצוואה בפרק הזמן הנקוב, יאשר הרשם לענייני ירושה את קיום הצוואה ויחתום על צו הקיום, ובכך יהפוך את הצוואה למסמך מחייב משפטית ובר אכיפה.

 

כיצד עורך דין לענייני צוואות וירושות יכול לקצר תהליכים בהוצאת צו קיום צוואה?

המטרה בעבודה עם עורך דין היא לקבל את צו הקיום במהירות האפשרית. צו זה מעניק תוקף משפטי לתוכן צוואתו של הנפטר ומבטיח את מילוי רצונותיו האחרונים, על ידי כך שהוא מקנה תוקף של פסק דין למסמך הצוואה.

 

כיצד התנגדויות לצוואה משפיעות על משך הזמן הנדרש להוצאת צו קיום לצוואה?

כשמוגשת בקשה לצו קיום צוואה, היא מתפרסמת ברשומות ציבוריות כדי לאפשר הגשת התנגדות מצד בעלי העניין בירושה. עם זאת, התנגדות לצו קיום צוואה אינה משימה קלה, שכן נטל ההוכחה מוטל על המתנגד שנדרש להפריך את תוקף הצוואה.

החוק מתווה מספר עילות פסילה, כגון השפעה בלתי הוגנת, פגמים מהותיים או צורניים במסמך, או צוואה לטובת אדם שנטל חלק בעריכתה. אולם בתי המשפט בדרך כלל נותנים עדיפות למילוי רצונות המוריש ולא יבטלו את הצוואה אלא אם נמצא בה פגם משמעותי שאינו ניתן לתיקון.

עם זאת, הטיפול בהתנגדויות כאלו עלול בהחלט לעכב את הוצאת צו הקיום ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין צוואות בהתמודדות עם מחלוקות בין היורשים.

 

מדוע לא כדאי לוותר על ליווי משפטי בהוצאת צו קיום צוואה?

אמנם ניתן להגיש את הבקשה לקיום צוואה באופן עצמאי, אך רצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בצוואות. שכן התהליך יכול לקחת זמן לא מבוטל וכל טעות עלולה לעכב עוד יותר את קבלת הצו. בתקופות רגישות כתקופת האבל, חיוני שיהיה מישהו שיוכל להדריך אתכם בתהליך ולוודא שכל המסמכים נשלחים כהלכה.

העסקת עורך דין לענייני ירושה וצוואות יכולה לסייע לכם לחסוך זמן וכסף בהגשת הבקשה לקיום הצוואה ולהגדיל את הסיכויים לכך שתאושר.

 

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה – סיכום

הגשת בקשה לצו קיום צוואה היא הליך בירוקרטי המחייב הגשת מסמכים שוים לרשם לענייני ירושה במחוז מגוריו של הנפטר. התהליך עשוי להימשך מספר חודשים ועלול להתארך במידה ויש מתנגדים לצו. מומלץ להיעזר בעורך דין ירושה וצוואות על מנת להבטיח את הגשת המסמכים הנדרשים בצורה יסודית ולזירוז התהליך.

עורכת דין מירי יעקב גביש מתמחה בדיני ירושה ותשמח לספק לכם ייעוץ משפטי איכותי בהוצאת צו לקיום צוואה בהקדם האפשרי.

במידה והנכם זקוקים להכוונה משפטית בפנייה לרשם הצוואות, עו"ד מירי יעקב גביש כאן לשירותכם. לשיחת ייעוץ ראשונית – פנו למשרדנו כעת: 074-702-8570.

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>