כמה עולה לערוך צוואה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עריכת צוואה יכולה לעלות בין 1,300-1,600 ש"ח לצוואה רגילה, ועשויה לעלות עד 4,000 ש"ח אם יש לכם רכוש משמעותי, נכסים או הוראות חלוקה מורכבות. בשורות הבאות נסביר כמה עולה לערוך צוואה מסוגים שונים ואילו גורמים עשויים להשפיע על עלות יצירת הצוואה.

 

התשובה לשאלה כמה עולה לערוך צוואה תלויה בסוג הצוואה שעורכים

בכל הנוגע ליצירת צוואה, קיימות ארבע אפשרויות: כתיבת צוואה בפני עדים, הכנת צוואה בפני רשות, יצירת צוואה בכתב יד ויצירת צוואה בעל פה. יצירת צוואה בפני רשות כרוכה בהתייצבות בפני ישות משפטית ותשלום עבור שירותיה. עם זאת, סוגים אחרים של צוואות עשויים לבוא גם עם הוצאות כספיות, ובעיקר אם תבחרו להשתמש בשירותיו של עורך דין לעריכתן.

 

כמה עולה לערוך צוואה בפני עדים?

אחד מסוגי הצוואות הפופולריים ביותר הוא צוואה בפני עדים, בה חותמים שני אנשים נייטרלים על המסמך כדי שיהיה תקף מבחינה משפטית. צוואה מסוג זה יכולה להיווצר באופן עצמאי או בסיוע עורך דין, במחירים בטווח של 1,300-1,600 ₪ (לא כולל מע"מ). אולם אם הצוואה מורכבת במיוחד, עלות עריכת הצוואה עלולה לעלות ל- 2,500-4,000 ₪.

 

כמה עולה לערוך צוואה בפני רשות

צוואה בפני רשות נחשבת גם כאפשרות מהימנה ונפוצה להכנת צוואות בישראל, שכן היא מחייבת אישור של ישות משפטית, כגון שופט או רשם בית משפט אזרחי, שופט בבית הדין הרבני, רשם ירושה או נוטריון. אם תופיעו בפני שופט, רשם או רשם ירושה, תחויבו בתשלום עבור קבלת האישור לצוואה. לעומת זאת, אם תופיעו בפני נוטריון, לא תצטרכו לשלם אגרה, אלא רק עבור שירות האישורים שהוא מספק.

 

האגרה עבור הופעה בפני רשות משפטית

אם תבחרו להופיע בפני חבר בית משפט אזרחי או רשם הירושה לטובת עריכת צוואה בפני רשות, תחויבו באגרה בסך 254 ש"ח (נכון לשנת 2023), שניתן לשלם באינטרנט, בשובר בבנק הדואר, או בעמדת תשלום אוטומטית בלשכות של רשות הירושות. אם החלטתם לערוך את הצוואה מול חבר בית דין רבני, תוכלו לשלם את האגרה עבור עריכת הצוואה בשירות התשלומים הממשלתי אונליין או בבית הדין עצמו.

 

עלות השימוש בנוטריון ליצירת צוואה

במידה והחלטתם להיעזר בשירותיו של נוטריון לעריכת צוואה מול רשות, עלות אישור עריכת צוואה בשנת 2023 תעמוד על 259 ₪ ליחיד החותם על המסמך, בתוספת 132 ₪ לכל חתימה נוספת.

לתשוצת לבכם: אם תבחרו שנוטריון יאשר את הצוואה שלכם וגם להשתמש בשירותיו ליצירת הצוואה (מאחר שכל נוטריון הוא גם עורך דין), חשוב לזכור שמדובר בשתי הוצאות נפרדות. במקרה זה, תצטרכו לשלם לאותו עורך דין הן על תהליך עריכת הצוואה והן על אישורה הנוטריוני.

 

כמה עולה לערוך צוואה בכתב יד

צוואה בכתב יד, המכונה גם צוואה הולוגרפית, היא צוואה הנוצרת בכתב ידו של המוריש, ולכן אין לה כל עלות. עם זאת, חשוב לציין כי תקפותה ומהימנותה של צוואה בכתב יד עשויה להיות מוטלת בספק, וקיימת אפשרות שהיא לא תתקבל במלואה ואף תבוטל.

 

כמה עולה לערוך צוואה בעל פה

צוואה בעל פה היא סוג נדיר של צוואה, הנערכת בדרך כלל על ידי מי שנמצא על ערש דווי ואינו מסוגל לכתוב את המסמך בעצמו. בתרחיש זה, הפרט מביע את רצונו בעל פה בנוכחות שני עדים המתעדים את דבריו בזכרון דברים. לאחר מכן המסמך מוגש לרשם הירושה תוך 30 ימים, ונדרש תשלום של אגרה בין הפקדת הצוואה.

 

כמה עולה לערוך צוואה הדדית

בניגוד לצוואה טיפוסית, צוואה הדדית היא מסמך שבו שני בני זוג מסכימים להשאיר את רכושם זה לזה במקרה של פטירת אחד מבני הזוג. בשל מורכבותה, עלות עריכת צוואה הדדית גבוהה בדרך כלל מזו של צוואה רגילה. בדרך כלל, המחיר לצוואה הדדית נע בין 1,900-2,500 ₪ למקרים סטנדרטיים. אם הצוואה ההדדית מורכבת ודנה בכמות רכוש לא מבוטלת, העלות עשויה לעלות בכמה מאות ואף אלפי שקלים.

 

אילו גורמים עשויים להשפיע על עלות יצירת הצוואה?

ישנם מספר גורמים שעשויים להשפיע על מחיר עריכת הצוואה והם:

  1. מורכבותה של הצוואה – ככל שהצוואה מורכבת יותר, כך המחיר גבוה יותר. אם יש לכם מספר נכסים כמו מקרקעין, חשבונות בנק, חסכונות, מניות או הוראות חלוקה מיוחדות, עבודתו של עורך הדין הופכת מורכבת יותר, ובכך המחיר עולה. צוואה פשוטה לאדם נשוי עם ילדים וללא בעלות על עסק עשויה לעלות בסביבות 1,500 שקלים, אך צוואה מורכבת יותר יכולה לעלות גם 4,000 שקלים ויותר.
  2. ביקור עורך דין בבית המצווה – אם אתם מעדיפים שעורך הדין יגיע לביתכם במקום להגיע למשרדו, צפו לעלות נוספת של סביב 800 שקלים בהתאם למרחק ולזמן.
  3. אגרת הפקדת הצוואה – ניתן להפקיד צוואה ברשם הירושה לאחר כתיבתה, מה שמקל על איתור הצוואה והגישה אליה. בעוד שהפקדת צוואה היא אופציונלית ברוב המקרים (חוץ מבמקרים של צוואות בעל פה שבהן יש חובה לעשות זאת), זו יכולה להיות בחירה נוחה וכדאית. במידה ותבחרו להפקיד את הצוואה, תצטרכו לשלם אגרה של 115 שקלים על הפקדתה (נכון לשנת 2023) בנוסף למחיר הצוואה. את האגרה ניתן לשלם באופן מקוון, בבנק הדואר או במשרדי הרשם.

 

האם ניתן להוזיל את עלויות עריכת הצוואה?

אפשר להוזיל את עלות עריכת הצוואה, אך עריכתה באופן עצמאי אינה מומלצת אלא אם כן יש לכם הבנה מעמיקה בתחום. עריכת הצוואה באופן חובבני ללא דיוק של איש מקצוע עלולה להוביל לטעויות, אמינות נמוכה ואפשרות לפסילה או ביטול של הצוואה. עם זאת, ישנן כמה דרכים להוזיל את העלות של שכירת עורך דין לענייני צוואות וירושות:

  • תכננו מראש – ככל שתהיו מוכנים יותר עם תוכנית ברורה של הנכסים והוראות החלוקה, כך יידרש עורך הדין להשקיע פחות זמן בעריכת הצוואה, והעלות תפחת בהתאם.
  • השוו מחירים – חפשו והשוו מחירים של עורכי דין או משרדי עורכי דין שונים כדי למצוא את האפשרות המשתלמת ביותר.
  • הגבילו את מספר היורשים – ככל שיש לכם יותר יורשים, הצוואה הופכת מורכבת יותר, והעלות גבוהה יותר.

 

זכרו, אמנם רצוי להפחית את עלות עריכת הצוואה, אך עדיין חיוני לפנות לייעוץ מקצועי של עורך דין צוואות וירושות מנוסה על מנת להבטיח דיוק, מהימנות ותקפות של המסמך.

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא עריכת צוואות פנו עוד היום אל משרד עו"ד מירי יעקב גביש: 074-702-8570.

 

כמה עולה לערוך צוואה – סיכום

לייעוץ משפטי בנושא דיני צוואות וירושות חשיבות מכרעת על מנת להבטיח שחלוקת הנכסים לאחר פטירתו של אדם, תהיה בהתאם לרצונו ולחוק. התהליך יכול להיות מורכב, אך הכוונה מעורך דין יכולה למנוע מחלוקות משפטיות ולהבטיח את חלוקת הירושה בצורה הוגנת. פנייה לייעוץ משפטי יכולה גם למנוע פסילת צוואות עקב פגמים טכניים או מהותיים.

זקוקים להכוונה משפטית בנושא עריכת צוואה? עורכת דין מירי יעקב גביש תשמח לייעץ לכם בכל סוגיה הנוגעת לעניין זה.

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות מול עו"ד מירי יעקב גביש – צלצלו: 074-702-8570.

כמה עולה לערוך צוואה
כמה עולה לערוך צוואה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>