טלפונים לחייל – ר"מ 2

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תאונות, מחלות ופציעות שונות, הם לצערנו חלק משגרת החיים של כולנו, לרבות גם במהלך השירות הצבאי שלנו. בעוד שישנם מקרים בהם הטיפול הרפואי יבוצע במסגרת היחידה הרפואית הצבאית אליה החייל משתייך, הרי שישנם מקרים בהם הוא יסופח לר"מ 2. ובמקרים כאלו, כדאי שיהיה לכם טלפונים לחייל – ר"מ 2, בכדי שתוכלו לברר פרטים ולקבוע תורים לרופאים ובדיקות, ככל הנדרש

 

קבלת טיפול רפואי במסגרת השירות הצבאי

לצד החובות הרבות והמגוונות הקיימות לחיילים במהלך שירותם הצבאי, ישנם גם לא מעט זכויות והטבות המגיעות להם, חלקן כלכליות וחלקן קשורות לתנאי השירות. אחת הזכויות הבסיסיות והעיקריות הקיימות לכל חייל, היא הזכות לקבלת טיפול רפואי.

במצבים של פציעה, מחלה או כל מצב רפואי ירוד, עומדת לחיילים הזכות לקבלת טיפול רפואי בטווח זמן של עד 24 שעות מרגע הפנייה אל המרפאה. במסגרת הזכות לקבל טיפול רפואי, המפקדים של החיילים הפונים לקבלת טיפול רפואי, אינם יכולים לשנות, לדחות או לבטל את התור למרפאה שנקבע לחיילים.

 

מה כוללת הזכות לקבלת טיפול רפואי?

במסגרת הזכות לקבל טיפול רפואי הולם במהלך השירות הצבאי, נכללות גם הזכויות הבאות:

תשלום הוצאות רפואיות

במידה והחייל קיבל הפניה למיון, עליו להעביר את טפסי ההפניה אל רופא היחידה. ככל ורופא היחידה החליט, על פי קריטריונים שצה"ל קבע, כי ההפניה למיון היתה מוצדקת, הרי שהחייל יקבל תשלום מלא. במקרים מסוימים, ניתן אף לקבל תשלום בגין עלויות הפינוי באמבולנס.

 

סל תרופות

התרופות הנכללות בסל התרופות האזרחי, מגיעות בחינם לחיילים. מימוש הזכאות יתבצע דרך בית המרקחת ובהצגת חוגר.

 

מימון עלויות ניתוח

ככל ובמסגרת התהליך הרפואי החייל נדרש לעבור פרוצדורה רפואית מסוג ניתוח, והדבר אושר על ידי רופא צבאי מומחה, הרי שהחייל יהיה זכאי לקבל את מימון מלא של הניתוח.

 

מה זה ר"מ 2?

לרוב, מקרים של תאונה, פציעה או כל מצב רפואי ירוד אחר, מטופלים במסגרת מרפאת היחידה הצבאית או מרפאות צה"ל אחרות. במקרים בהם המרפאה הצבאית אינה יכולה לתת את המענה הנדרש, הרי שהחייל יסופח למדור נפרד, הנקרא ר"מ 2.

ר"מ 2 הוא מדור מיוחד, אליו מסופחים החיילים אשר בעקבות מצבם הרפואי, אינם מסוגלים להמשיך את שירותם באופן תקין. הסיפוח למדור ר"מ 2 מתבצע באמצעות הפניה מרופא היחידה וככל והחייל עונה על הקריטריונים הנדרשים, הרי שהוא יסופח אל מדור ר"מ 2 ויקבל תכנית רפואית מסודרת להמשך ההחלמה.

 

באילו מקרים החייל יסופח למדור ר"מ 2?

מחלה ממושכת, שבר או פציעה, הם לרוב הסיבות העיקריות בגינן החיילים מסופחים למדור ר"מ 2 וזאת בעיקר בשל כך שרופא היחידה אינו יכול להעניק את הטיפול הרפואי הנדרש והראוי במקרים אלו. בנוסף, ישנם מקרים בהם ההחלטה על הסיפוח לר"מ 2 מגיעה ישירות למדור ר"מ 2, כמו במקרים של אשפוז וקבלה של מעל 7 ימי מחלה (גימלים).

 

חשוב לדעת: טלפונים לחייל – ר"מ 2

אם לא די בבירוקרטיה הרבה המאפיינת את צה"ל, הרי שבכל הקשור לקבלת טלפונים לחייל – ר"מ 2, מדובר במשימה מאתגרת לא פחות, המותירה לא מעט הורים וחיילים מבולבלים, כיצד ולאן עליהם לפנות. הקושי במציאת רשימה מעודכנת של טלפונים לחייל – ר"מ 2, מקבל משנה חשיבות במקרים בהם על החייל לבצע בדיקות רפואית ולקבל טיפול רפואי באופן מיידי.

עוד לפני שנעסוק בדרכים והאפשרויות העומדות בפנינו לקבלת רשימת טלפונים לחייל – ר"מ 2, כדאי לדעת כי לכל חייל המסופח לר"מ 2, יש מש"קית אישית, אשר צריכה לשמור איתו על קשר רציף לאורך תקופת הסיפוח. כך, בעזרתה של מש"קית ר"מ 2, תוכלו לברר פרטים שונים, לקבוע תורים ולקבל מענה לכל בעיה העלולה לצוץ במהלך תקופת הסיפוח.

 

כיצד ניתן להשיג רשימת טלפונים לחייל – ר"מ 2?

כדי להימנע מבלבול, מספרים לא נכונים וכתובות לא מדויקות, כדאי להשיג את רשימת טלפונים לחייל – ר"מ 2 מגורם מהימן, אשר מכיר היטב את המערכת הצבאית ואת כלל יחידות ר"מ 2 הפרוסות ברחבי הארץ (המונות כמה עשרות יחידות), מהצפון ועד הדרום.

את רשימת טלפונים לחייל – ר"מ 2 ניתן להוריד באופן עצמאי מהאתר הרשמי של צה"ל ומאתרים מהימנים אחרים המספקים מידע על צה"ל. לצד אפשרויות נוחות אלו, ההמלצה הרווחת היא לפנות לעזרתו של עו"ד צבאי, אשר היכרותו המעמיקה את המערכת הצבאית, תסייע לכם לקבל מענה מדויק, מקצועי ומהיר הן בקבלת רשימה מעודכנת של טלפונים לחייל – ר"מ 2 והן בתחומים נוספים כמו פטור ממילואים, שחרור מהצבא ועוד.

 

בתי חולים בשיתוף הצבא ור"מ 2

לא אחת, הפרוצדורה הרפואית צריכה להתבצע במסגרת בית החולים וכאשר החייל מסופח לר"מ 2, עליו למצוא בית חולים מתאים שיטפל בו, כאשר בית החולים צריך להיות כזה שעובד בשיתוף פעולה עם הצבא ויחידות ר"מ 2.

ככלל, החייל המסופח לר"מ 2 יוכל לקבל הכוונה ממדור ר"מ 2 בעניין בתי החולים הרלוונטיים, שדרכם יוכל לקבל טיפול, אך כדי להימנע מעיכובים מיותרים (הנובעים בין השאר מחוסר זמינות), גם במקרים אלו מומלץ יהיה לפנות לעורך דין צבאי מקצועי – עו"ד מירי יעקב גביש, אשר תעשה לכם סדר בדברים ותכווין אתכם לרשימת בתי החולים הרלוונטית.

 

באילו תחומים נוספים יוכל עורך הדין הצבאי לסייע לנו?

ראינו אם כן כי גם בפעולות פשוטות למדי, כמו איתור רשימת טלפונים לחייל – ר"מ 2, נוכל להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי מקצועי, אך למעשה, הידע והכלים המקצועיים העומדים לרשותו של עורך הדין הצבאי, יוכלו יחדיו לסייע לנו במגוון תחומים נוספים, משמעתיים ובריאותיים כאחד:

 

בעיות משמעתיות / עבירות פליליות

במהלך השירות הצבאי ייתכנו בהחלט מקרים בהם נואשם בבעיות משמעת שונות ואף בעבירות פליליות (הפקרת נשק ושימוש בסמים לדוגמה), בכדי להתמודד היטב עם מערכת המשפט הצבאית ולהביא להפחתה בחומרת העונשים ובמקרים מסוימים, גם לזיכוי מוחלט, חשוב שיהיה לצידכם עו"ד צבאי מקצועי, המכיר היטב את דיני המשפט הצבאי.

 

ועדות רפואיות בצבא

לרוב, פנייה לעורך דין צבאי לקבלת טלפונים לחייל – ר"מ 2, כרוכה במקרים רפואיים מיוחדים, אשר יכולים להתפתח באופן המשפיע על היכולת של החייל להמשיך בשירותו הצבאי. מקרים כאלו יכולים להוביל לבקשה להורדת פרופיל ושיבוץ ביחידה אחרת ואף לבקשת פטור משירות צבאי.

כך או כך, עליכם יהיה להתייצב בפני ועדה רפואית צבאית, אשר תבחן היטב את פרטי המקרה שלכם ותקבל החלטה מתאימה בנושא. לאור חשיבות ההשפעה של הועדה הרפואית הצבאית, חשוב להתייצב אליה לאחר התייעצות מתאימה עם גורם מומחה – עורך דין צבאי.

 

כיצד בוחרים עורך דין צבאי?

ראינו אם כן כי, לבחירת עורך דין צבאי יש משמעות רבה בכל הקשור לייצוג וליווי משפטי מקצועי מול מערכת המשפט הצבאי ולפיכך, כאשר ניגשים לבחור עורך דין צבאי, חשוב להתמקד בראש ובראשונה בכך שתחום דיני הצבא הוא תחום ההתמחות העיקרי שלו.

בנוסף, ניתן להתרשם מפרמטרים נוספים, כמו שנות ניסיון, זמינות גבוהה והמלצות של לקוחות אחרים לדוגמה, המעידים על כך שמדובר בעורך דין צבאי מקצועי ויעזרו לנו לוודא כי אכן ביצענו את הבחירה הנכונה.

טלפונים לחייל – ר"מ 2
טלפונים לחייל – ר"מ 2
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>