זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

השירות הצבאי הממושך והמושג הנפוץ "שביזות יום א'", מביאים לא מעט חיילים לחשוב על האפשרות של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל, כך שיוכלו להישאר עוד כמה ימים בבית. אך בעוד שתרגיל כזה התקבל בתיכון כמשובת נעורים, הרי שבשירות הצבאי מדובר בעבירה צבאית, היכולה לגרור עונשים כבדים ואף עונשי מאסר

זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

עוד מתקופת הילדות שלנו, כולנו מכירים את הימים הללו בהם לא מתחשק לנו ללכת לבית הספר ואנחנו משתמשים בתירוץ הנפוץ של הרגשה לא טובה וממציאים מחלות שונות. באופן דומה, גם במהלך השירות הצבאי שלנו אנחנו נתקלים לא אחת במקרים בהם לא מתחשק לנו לחזור לעוד שבוע – שבועיים בבסיס והפתרון של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל נראה לנו מזמין יותר מתמיד.

כיום, פעולת זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל מתאפשרת ביתר קלות לעומת פעם, בעיקר בעקבות התפתחות העידן הטכנולוגי בו אנו חיים. אך בניגוד לתקופת הנעורים בתיכון, זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל נחשבים לעבירה צבאית, העלולה לגרור אחריה ענישה מחמירה, היכולה להגיע אף לכדי עונש מאסר.

 

זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל – החקיקה הצבאית

התהליך התקין והחוקי לקבלת גימלים וימי מחלה בצה"ל, מתבצע באמצעות פנייה למרפאה, כאשר בסמכות הרופא או בית החולים, לתת לכם את הגימלים וימי המחלה בהתאם. לאור הקלות בה ניתן לזייף גימלים וימי מחלה בצה"ל, אשר הפכה בהתאם לתופעה נפוצה בקרב החיילים, החקיקה הצבאית בנושא זיוף מחלה מתייחסת לנושא בחומרה.

כך, חוק השיפוט הצבאי קובע (על פי סעיף 105) כי חייל אשר מסר מסמך צבאי המכיל ידיעה כוזבת, מתוך כוונה להטעות, דינו מאסר, לתקופה של שלוש שנים. כאשר מתעורר אצל המפקדים חשש בגין זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל, הרי שהם יכולים להעביר את העניין לחקירת מצ"ח.

 

חקירת מצ"ח בגין זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

מצ"ח היא הגוף הצבאי האמון על השגת האינפורמציה וביצוע חקירות החיילים בנושאים שונים. במקרים בהם המקרה של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל הועבר לחקירת מצ"ח, כדאי שתכירו כיצד התהליך בדיוק עובד:

קבלת המידע המחשיד

מצ"ח מקבלים את המידע בדבר החשד על זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל מהמפקדים ולאחר בחינת המקרה, מתקבלת ההחלטה האם קיימת עילה לפתוח בחקירה רשמית.

זימון לחקירה

עם פתיחת החקירה בנושא, ייתכן ותקבלו זימון לחקירה, היכולה להתבצע בבסיס או בביתכם הפרטי. עם זאת, חשוב לדעת כי לא בכל המקרים מקבלים זימון לחקירה ולמעשה, קבלת זימון לחקירה במצ"ח, מאפשר לכם להתכונן היטב לחקירה.

תהליך החקירה

במהלך החקירה, על החוקר להסביר לכם במה אתם נאשמים ואז יתחיל שלב התשאול בעל פה, במהלכו תישאלו שאלות רבות. כאן חשוב לדעת כי, כל תשובה יכולה לשמש נגדכם ובשלב זה, מומלץ להיזהר בלשונכם.

תוצאות החקירה

עם סיום החקירה, תתקבל החלטה בעניינכם וכפי שהזכרנו, במקרה של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל, תיתכן ענישה מחמירה, היכולה אף להגיע לכדי ישיבה בכלא הצבאי.

 

מהן ההשלכות היכולות להיות לזיוף גימלים וימי מחלה בצבא?

ככל והורשעתם בזיוף גימלים וימי מחלה בצבא, הרי שהדבר יירשם כרישום פלילי בתיק האישי שלכם, אשר ילווה אתכם לכל החיים. לפיכך, רישום פלילי שכזה עלול להשפיע על עתידכם התעסוקתי, באופן שלא תוכלו להתקבל למשרות מסוימות, הדורשות תעודת יושר.

בכדי להימנע ממצבים כאלו, מיד עם התעורר החשד נגדכם כי פעלתם לזיוף גימלים וימי מחלה בצבא, חשוב לפנות בהקדם לעזרתו של עורך דין צבאי מקצועי, אשר באמצעות הידע והכלים המקצועיים העומדים לרשותו, יוכל להמליץ לכם על דרכי הפעולה המיטביות ולהביא להפחתת העונש ובמקרים מסוימים, אף לזיכוי מוחלט שלכם.

 

ייעוץ וליווי של עורך דין צבאי במקרים של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

כפי שהזכרנו, הענישה בגין זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל מחמירה מלכתחילה, אך ישנו פרמטר נוסף המשפיע על מידת הענישה והוא – כמות הגימלים וימי המחלה המזויפים. כך, ככל ומדובר בתקופה העולה על 30 ימים, הרי שהמצב בו אתם נמצאים חמור פי כמה.

לפיכך, ככל ומצאתם את עצמכם מעורבים באישומים הכוללים זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין צבאי מומחה – עו"ד מירי יעקב גביש, המתמחה בדיני הצבא בכלל ובעבירות זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל בפרט. למומחיותו של עורך הדין בתחום דיני הצבא קיימת משמעות רבה, שכן הוא יוכל לתת מענה רחב ומקיף יותר, לעומת עו"ד מהתחום האזרחי.

 

דברים נוספים שכדאי לדעת על זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

בעוד שניתן להבין מדוע זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל באופן עצמאי מהווה עבירה חמורה, הרי שישנם לא מעט אנשים הסוברים כי קניית גימלים וימי מחלה מזויפים, מהווה עבירה פחות חמורה. אך למעשה, היא אינה נופלת בחומרתה מזיוף עצמאי ויכולה להגיע אף היא, לכדי עבירה פלילית ועונשים מחמירים.

פרט נוסף שכדאי לדעת בתחום, קשור לסמכות של מצ"ח בכל הנוגע לתהליך החקירה הפלילית בגין זיוף המסמכים הרפואיים, כאשר בסמכותה להטיל סנקציות על יציאה מהארץ ומעצר עד תום ההליכים. בנוסף, ככל ומדובר גם בזיוף של מסמכים רפואיים אזרחיים, הרי שייתכן והתביעה תגיע גם למישור האזרחי.

 

באיזה שלב מומלץ לפנות לעזרתו של עורך דין צבאי?

ניתן לפנות לשירותיו של עורך דין צבאי בכל שלב של החקירה, אך חשוב לקחת בחשבון, כי לאחר שלבי החקירה וביסוס האישומים נגדכם, הרי שלעורך הדין יהיה קשה פי כמה לבסס את הטיעונים שיסייעו להפחתת האישומים נגדכם. לפיכך, חשוב לפנות לעורך דין צבאי מוקדם ככל האפשר, כאשר כדאי לזכור כי מדובר בזכותכם המלאה, אשר אינה מעידה באופן כלשהוא על מידת אשמתכם.

פנייה מוקדמת ככל האפשר לעזרתו של עורך הדין הצבאי, תאפשר לו ולכן להתכונן היטב לשלבי החקירה, כך שתדעו בדיוק באילו תרגילי חקירה עשויים להשתמש נגדכם, באופן שתוכלו לעמוד איתן על הטיעונים שלכם ולא להיות מושפעים מהתרגילים והלחץ המופעל עליכם.

 

כיצד בוחרים עורך דין צבאי מומלץ?

בין אם מדובר בעבירה של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל ובין אם במקרים של עריקות מהצבא, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי מומלץ, המהווה את נקודת ההבדל בין ענישה מחמירה לבין ענישה מקלה ואף זיכוי מוחלט. בכדי שתוכלו לוודא כי עשיתם את הבחירה הנכונה, חשוב להקפיד על הפרטים הבאים:

מומחיות בדיני הצבא

דיני הצבא השונים דורשים בקיאות ומומחיות רבה ולפיכך, חשוב מאוד לוודא כי עורך הדין שבחרנו אכן מתמחה בדיני הצבא בכלל ובנושא לשמו פנינו אליו, בפרט.

ניסיון ומקצועיות

ניסיון ומקצועיות הם הכלים שהופכים את עורך הדין הצבאי למומחה בתחום ולמעשה, יבטיחו לנו כי אנחנו נמצאים בידיים בטוחות.

המלצות

המלצות של לקוחות אחרים ותיקים מוצלחים אחרים בהם טיפל עורך הדין, יכולים בהחלט להעיד על טיב השירות שנקבל ועל סיכויי הצלחת הטיפול במקרה שלנו. פנו במהרה לעו"ד מירי יעקב גביש.

זמינות גבוהה

הזמנה לחקירת מצ"ח וענישה מחמירה היכולה להגיע לכדי עונשי מאסר, הם בהחלט נתונים מלחיצים וכדי להתמודד איתם בצורה המיטבית, חשוב שנבחר עורך דין המעניק יחס אישי ושומר על זמינות גבוהה עבורנו.

זיוף גימלים וימי מחלה בצהל
זיוף גימלים וימי מחלה בצהל
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>