ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

המערכת הצה"לית כוללת תנאים, חוקים ותקנות שחיילים חייבים לעמוד בהם. כל עבירה על אלה תוביל לחקירה, תביעה ואף ענישה. אם אתם חשודים במקרה של זיוף גימלים, שהם מסמכים רפואיים שנותנים לכם ימי מחלה מהצבא, כדאי שתפנו אל ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל כדי שתוכלו לצאת מהאישום על הצד הטוב ביותר. במאמר זה נפרט על נושא זה כך שתוכלו להתכונן מראש לכל מה שמצפה לכם.

 

מהם גימלים?

גימלים הם מסמכים רפואיים שניתנים על ידי גורמים שמוסמכים לכך, ואשר מעניקים ימי מחלה מהצבא. בימי המחלה האלה החיילים שלהם ניתנו הגימלים יכולים להיעדר מהשירות שלהם לצורך מנוחה וטיפול בעצמם. גימלים ניתנים על ידי בתי חולים, רופאים צבאיים, קופות חולים ועוד.

 

מתי יפתחו בחקירה על זיוף גימלים?

קיימים מקרים בהם הגורמים הרשמיים בצה"ל יפתחו בחקירה כנגד חיילים, שחשודים כי זייפו את מסמכי הגימלים שלהם. החקירות האלה יכולות להתקיים ביוזמת גורמים שונים, כמו המפקדים הישירים, הרופאים ביחידה ועוד. אם עלה חשד שחייל הציג גימלים מזויפים, הגורמים השונים יכולים להגיש תלונה במצ"ח. לעיתים התלונה תגיע באמצעות גורמים עקיפים, לדוגמה אם קיים חשד שחייל מסוים מכר גימלים מזויפים לחיילים אחרים שנתפסו. במקרים כאלה מומלץ לפנות אל ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל.

 

מה ההשלכות של תיק זיוף גימלים בצה"ל על האזרחות?

אם עסקתם בפעילות פלילית במהלך השירות הצבאי שלכם, זה יכול להירשם בתיק הפלילי שלכם גם באזרחות. אם אתם נחקרים על זיוף גימלים ומגיעים אל המשטרה הצבאית, חשוב שתדעו שלא מדובר בחקירה שתישאר אך ורק בגבולות הצבא, אלא שהיא עלולה להגיע גם אל משטרת ישראל. התיק הפלילי לא נמחק ברגע שהשירות הצבאי שלכם נגמר – להיפך, הוא ממשיך איתכם הלאה. זה יכול להוביל לבעיות במציאת עבודה, חוסר אמון ועוד. לכן מומלץ מאוד להשתמש בשירותי ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל, כך שהמקרה לא יישאר בתיק שלכם ולא יהווה אבן נגף עבורכם בהמשך חייכם.

 

איך הצבא יכול להוכיח שגימלים זויפו?

כיום בעיית זיוף גימלים היא בעיה חמורה וצה"ל מקדיש הרבה מאוד משאבים כדי להיאבק בכך. הגורמים השונים בצבא משתמשים באיסוף מידע ,עדויות ונתונים שונים ובניתוח שלהם באמצעות שלל טכנולוגיות שיש ברשותם, כך שיוכלו לזהות מסמכים מזויפים ולא אותנטיים. הם גם יכולים לתחקר את החייל ובעקבות כך להגיע למסקנות נוספות בחקירה. קיים סיכוי גבוה שאם חיל אכן זייף גימלים בעצמו, קנה אותם ממישהו אחר או מכר אותם לחיילים נוספים שהשתמשו בהם – צה"ל יעלה על כך ויעמידו לדין. לכן מומלץ מאוד להימנע ממקרים כאלה ככל הניתן.

 

על איזה עבירות פליליות נתבעים בזיוף גימלים?

אם זייפתם מסמכי גימלים והצגתם אותם כמסמכים שניתנו לכם על ידי גורמים מוסמכים, אתם בעצם נתבעים על מספר עבירות פליליות שונות, כאשר על כל אחת מהן יש עונש אחר שיכול להצטבר לעונש הסופי.

  1. זיוף מסמכים צבאיים: לפי החוק הצבאי עבירה של זיוף מסמכים מתרחשת כאשר חייל מוסר מסמכים עם מידע כוזב- והוא מודע לכך. שימו לב שגם השמטה מכוונת של מידע ממסמך צבאי נכנסת בסעיף זה.
  2. שימוש במסמך רשמי מזויף: אם אתם משתמשים במסמך רשמי לצורך השגת מטרה כלשהי זוהי עבירה פלילית.
  3. קבלת דבר במרמה: אם קיבלתם ימי חופש במרמה כי הצגתם מסמכים מזויפים, מדובר בעבירה נוספת.

 

איזה עונש אפשר לקבל על זיוף גימלים?

יש מספר עונשים שונים שאתם עלולים לקבל בעקבות זיוף גימלים:

  1. עונש מאסר: החוק מאפשר לאסור חייל שהוכח שזייף גימלים. מדובר במאסר שיכול להגיע עד ל-3 שנים.
  2. הורדת דרגה: ניתן להוריד אתכם בדרגה בעקבות העבירות שביצעתם, עם כל ההשלכות שנלוות לכך.
  3. שלילת תעודת שחרור בכבוד: בסוף השירות חיילים מקבלים תעודת שחרור בכבוד. אם ביצעתם עבירה פלילית, אתם תקבלו תעודת שחרור ללא הסעיף הזה.

 

מסיבה זו מומלץ לפנות אל ייעוץ בתיקי זיוף גימלים בצה"ל שימנע מהעונשים האלה להיות מוחלים עליכם, או יוכל להקל עליהם.

 

מדוע ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל הוא חשוב?

כפי שהבנתם, חקירה בעקבות זיוף גימלים יכולה להיות בעלת השלכות רבות. כשאתם בוחרים ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל על ידי עורך דין צבאי מומחה כמו עו"ד מירי יעקב גביש, אתם מאפשרים לעצמכם לקבל הזדמנות לזכות במקרה ולהימנע מעונש.

חשיבות הייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל באה לידי ביטוי בתוצאת הבאות:

  1. הוכחת חפות מפשע: אם לא ביצעתם זיוף גימלים ואתם מואשמים על לא עוול בכפכם, עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם להוכיח את חפותכם כך שלא תואשמו ותוענשו. לפעמים הראיות שיש בידי מצ"ח הן לא מספקות ועורך דין יוכל להצביע על כך.
  2. הקלה בעונש: אם אכן ביצעתם את העבירה, עורך דין יוכל לעזור לכם לקבל עונש מופחת ככל הניתן, כך שהפגיעה בכם תהיה מינימלית.
  3. השלכה של המקרה על האזרחות: מקרים כאלה מובילים לרישום בתיק הפלילי, דבר שממשיך איתכם הלאה גם באזרחות. עורך דין מומחה בתחומים צבאיים יוכל לעזור למחוק את הרישום הפלילי.

 

איך עובדים עם ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל?

עורך דין מומחה בצה"ל, שעובד במקרים של עריקות בצבא, פטור ממילואים, ייצוג בעבירות צה"ליות וכדומה, יוכל לייעץ לכם כיצד לנהוג מהרגע שנפתח התיק לצורך מזעור הנזקים. יש לפנות אליו בהקדם האפשרי ככל הניתן, לפני שאתם מגיעים לחקירה. חשוב לשתף איתו את כל האינפורמציה שיש בידכם כדי שהוא יוכל לסייע באופן הנרחב ביותר. כאשר הוא אומר לכם מה לומר וכיצד לפעול, חשוב להקשיב לו כדי שאכן תקבלו הקלה בעונש ושהתיק ייסגר.

זכרו שלחוקרי מצ"ח יש שלל טקטיקות שמטרתן להוכיח אשמה, ועורכי דין צבאיים מכירים אותן ויוכלו להכווין אתכם איך להתנהל מולן כדי לא לעשות טעויות שיחמירו את מצבכם, אלא להיפך.

אם לא הספקתם לפנות לעורך דין לפני החקירה, עדיין חשוב לפנות אל ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל לאחריה – עורך דין יוכל לעזור גם בשלבים הבאים של המגעים עם מצ"ח.

 

מה קורה אחרי החקירה?

החקירה יכולה להסתיים בכמה תוצאות:

  1. תיק נסגר ללא אשמה: אם השתמשתם בשירותי ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל והצלחתם להוכיח את חפותכם, התיק ייסגר ללא שום השלכות נוספות ותוכלו לחזור לשירות תקין.
  2. תיק נסגר עם עונש מופחת: לפעמים תקבלו את העונש המינימלי וללא רישום פלילי, כך שאחרי שתרצו את העונש תוכלו לחזור לשירות שלכם ללא השלכות נוספות.
  3. תיק נסגר עם עונש מירבי ורישום בתיק הפלילי: זאת התוצאה הכי פחות רצויה, בה יתנו לכם עונש מאסר וירשמו את העבירה בתיק הפלילי שלכם.

 

לסיכום

חקירות בצה"ל על עבירות פליליות הן דבר שאסור להקל בו ראש מאחר ויש לו השלכות גם על ההווה וגם על העתיד. חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד לצורך ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצה"ל כדי לקבל סיוע בצמצום הנזקים שחקירה זו יכולה להביא. אם מצאתם עצמכם בסיטואציה בה אתם נחשדים בזיוף גימלים, פנו בהקדם לעורך דין שמתמחה בעבירות וחקירות צבאיות, שיוכל ללוות אתכם בתהליך, בתקווה שהוא ייגמר מהר ובתוצאות שייחלתן להן.

ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצהל
ייצוג בתיקי זיוף גימלים בצהל
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>