ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

חקירת מצ"ח יכולה להיות אחת מהחוויות הטראומתיות ביותר עבור חיילים בשירות סדיר, בשירות קבע או אפילו בשירות מילואים. בחלק נכבד מהמקרים מגיעים חוקרי מצ"ח ישירות אל היחידה ללא כל התראה מוקדמת ושולפים את החייל החשוד היישר אל חדר החקירות.

מדובר בסיטואציה לא קלה, וברוב המקרים היא משאירה צלקת עמוקה אצל החייל החשוד. ישנם מקרים שהחיילים הנחקרים אינם מבינים על מה בדיוק הם נחקרים ומה הסיבה שבגינה הם עזבו את היחידה ללא כל התראה מוקדמת.

 

ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח – הקדמה

ישנם מקרים חמורים יותר שבעקבות הלחץ וחוסר ההבנה חיילים מבולבלים ומפוחדים הודו בעבירות שהם בכלל לא ביצעו. ברוב המקרים ברגע שחייל מודה בעבירה, הוא יתקשה מאוד להסביר מדוע הוא מחליט בסופו של יום לחזור בו מהודאה. לכן חשוב לקחת ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח על מנת שתהיו מוכנים ותדעו בדיוק כיצד לענות או להגיב לכל שאלה או הפעלת לחץ מצד החוקרים שלכם.

עורך דין צבאי מיומן ידע בדיוק מה אתם צריכים לדעת לפני החקירה וגם במהלכה על מנת שתוכלו לנקות את שמכם ולחזור ליחידה בהקדם האפשרי. באופן טבעי ככל שתשהו פחות זמן בחקירת מצ"ח כך תוכלו לחזור לשגרה מהר יותר, ולכן חשוב מאוד להצטייד בעורך דין צבאי כבר מתחילת החקירה.

 

ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח– תדעו את הזכויות שלכם

עורך דין צבאי יכול לשהות לצידו של החייל הנחקר במתחם שבו הוא נחקר, אך אסור לעורך הדין להיכנס אל תוך החקירה עצמה. בנוסף לכך עורך דין צבאי יכול לייעץ לנחקר כיצד לפעול טלפונית, והשיחה חייבת להיות במקום מבודד אשר שומר על הפרטיות של הנחקר.

החוקרים במצ"ח מחויבים על פי הדין הצבאי לאפשר לכם לשוחח עם עורך הדין שלכם בטרם מתחילה החקירה, ואם אין לכם עורך דין צבאי תוכלו להתייעץ עם סנגור מהסנגוריה הצבאית.

ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח אינו אומר כי אתם אשמים בשום דבר או כי תקבלו רישום פלילי – צבאי, מדובר בזכות לגיטימית אשר ניתנת לכל חייל וחיילת בין אם הם משרתים בסדיר, בקבע או במילואים.

יהיו חוקרים אשר ינסו לזרז את ההליך ולא יאפשרו לכם לשוחח עם עורך דין או שהם יטענו בפניכם כי עורך הדין איננו זמין בשלב הזה של החקירה. מדובר בעבירה על הדין הצבאי, ועליכם להגיד כי אינכם מעוניינים להגיד מילה או לשתף פעולה עם החקירה עד אשר לא תתייעצו עם עורך דין צבאי.

מדובר בצעד משמעותי מאוד אשר יכול לעשות בשבילכם את כל ההבדל. ברגע שתתייעצו עם עורך דין צבאי אתם תדעו בדיוק מהם הזכויות המגיעות לכם וכיצד עליכם לפעול במהל החקירה. התנהלות החקירה ללא התייעצות עם עורך דין עלולה להביא לכך שתעשו טעויות משמעותיות אשר יעלו לכם ביוקר בהמשך הדיונים ובבית המשפט.

האם חייל מחויב לתת בדיקת שתן?

לעיתים בעת חקירת מצ"ח יבקש מכם החוקר לתת דגימת שתן על מנת לבדוק ממצאים שונים. חשוב להבין כי בדיקת שתן היא בדיקה פנימית, וגם לחיילים ישנה את הזכות לפרטיות בדיוק כפי שיש אותה לאזרחים. מהסיבה הזאת החייל איננו מחויב לתת בדיקת שתן אלא אם כן הדין הפלילי או החוק הצבאי מחייב אותו לעשות זאת.

ישנם מקרים שבהם חוקרי מצ"ח מגיעים ליחידות שונות בצבא על מנת לערוך בדיקת שתן ללא כל התראה מוקדמת לחלק מהחיילים.

כך הם מנסים למצוא חיילים אשר עושים שימוש בסמים בצבא או שותים אלכוהול בתדירות גבוהה. גם במקרה הזאת אינכם מחויבים לתת דגימת שתן אלא אם כן יש עליכם ראיות מחשידות אשר מחייבות אתכם לתת את הבדיקות הללו. חוקרי מצ"ח אומנם ינסו להסביר לכם כי הנכם מחויבים לעשות זאת, אך אין לכך שום קביעה בדין הצבאי.

 

מה קורה אם אומרים לכם שהופללתם על ידי חייל אחר?

לחוקרי מצ"ח יש מגוון רחב של שיטות חקירה אשר נועדו בראש ובראשונה להוציא הודאה מהחייל החשוד. ישנם פעמים אשר מדובר בשקר ובניסיון חקירה נואש על מנת להוציא מידע קריטי מהחשוד לאחר שדרכי חקירה אחרות עלו בתוהו.

אתם צריכים לבקש ולבחון את הראיות או את האשמות בעצמכם ואפילו להיעזר בעורך דין צבאי על מנת לאמת את האשמות הללו ולוודא כי הן באמת תקינות ונכונות. לעיתים חוקרי מצ"ח מפברקים ראיות על מנת לקדם את החקירה ולהוציא את ההודאה מהנחקר.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפעול על פי ההוראות או ההמלצות של עורך הדין הצבאי שלכם. זוהי הסיבה שאתם צריכים לפנות לעורך דין צבאי כבר מתחילת הדרך, כך תוכלו לשמוע בעצות שלו ולהבין בדיוק כיצד לפעול בסיטואציות השונות.

עורך דין צבאי מגיע על מנת להילחם ביחד אתכם על חפותכם, וזוהי הסיבה שאתם צריכים לבחור בעורך דין צבאי טוב אשר יסייע לכם ויסביר לכם מה אתם צריכים לעשות ואיך בדיוק.

 

האם הנחקר יכול לכתוב את העדות בעצמו?

נחקרים רבים לא יודעים זאת אך על פי החוק הם יכולים לכתוב את העדות של עצמם באופן פרטני, כך הם יוכלו לכתוב בדיוק את מה שיושב להם על הלב מבלי לעבור דרך החוקר. ברוב המקרים החוקר הוא זה שכותב את העדות מטעמי נוחות על מנת לאפשר לנחקר להגיד את אשר על ליבו ללא ההפרעה של הכתיבה.

במקרה שבו החוקר לא מתייחס אליכם בצורה נאותה, או לא כותב את הדברים בדיוק כפי שאתם אומרים אותם – אין לכם מה להתבייש.

קחו ממנו את הדף ותכתבו את כל העדות שלכם בעצמכם. זוהי זכות שעומדת לרשותכם ואסור לכם לוותר עליה, בדיוק כמו על כל אחת מהזכויות האחרות שלכם שחשובה לא פחות.

הזכויות שלכם נועדו על מנת שתממשו אותם בכל רגע, זוהי הסיבה שאתם צריכים להעמיד לצדכם אנשי מקצוע מנוסים אשר מכירים את הזכויות מכל הסוגים ומכל ההיבטים. רק עורך דין צבאי יוכל לסייע לכם בצורה נאותה בחקירת מצח.

ייעוץ מעורך דין צבאי יספק לכם בדיוק מידע רלוונטי על כל הזכויות העומדות לרשותכם ובאיזה שלב של ההליך המשפטי מותר לכם להשתמש בכל זכות.

חיילים רבים שאינם מקבלים ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח מוצאים את עצמם מסתבכים עם הדין המשמעתי ולא מקבלים את מלוא הזכויות שמגיעות להם.

אל תצאו מנקודת הנחה כי חוקרי מצח יספקו לכם באופן אוטומטי את כל הזכויות שלכם, רק אם תפנו אליהם ותהיו מיוצגים על ידי עורך דין צבאי הם ידעו כי אין להם מנוס מלתת לכם את מלוא הזכויות.

ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח יכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחה ובין כישלון של ההליך הפלילי שלפניו אתם עומדים. בסופו של יום מדובר בעתיד שלכם ואסור לכם לוותר על העתיד שלכם בוודאי כאשר זה מגיע לחקירת מצח שיכולה להיות חקירה מאוד קשה ואינטנסיבית. הכוח להפוך את הקערה על פיה נמצא בידיים שלכם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבקש ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצ"ח.

ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצח
ייעוץ מעורך דין לקראת חקירת מצח
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>