רכישת דירה מקבלן

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

כמו הרבה מאוד ישראלים אחרים, גם אתם מחכים ליום שבו יהיה לכם נכס? נמאס לכם להרגיש אתם עובדים כדי לממן את המשכנתא של בעל הבית שלכם? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. לפניכם מידע בנושא רכישת דירה מקבלן.

רוב הישראלים רוצים בשלב מסוים לקנות דירה כי זה נותן ביטחון ומאפשר לנו להגיע ליציבות כלכלית ברורה יותר. עם זאת, כולנו גם יודעים לומר שזה מאוד לא פשוט. ראשית, ממוצע המחירים של הדירות בישראל רק עולה, מה שאומר שאם לפני עשר שנים יכולתם לקנות דירה גדולה ומרווחת בסכום שיש לכם, הרי שהיום אותה דירה תעלה הרבה יותר. אז נכון שאתם יכולים לפנות לבנק ולבקש משכנתא, אך גם את המשכנתא הזאת יהיה עליכם לשלם ולא תמיד קל להתמודד עם כל העלויות האלה. תוהים מה בכל זאת כדאי לעשות? מתלבטים בין רכישת דירה מקבלן ובין רכישת דירה מיד שנייה? אם כך, אתם לא לבד ואכן שווה שתבדקו את כל הנתונים כמה שיותר לעומק.

 

מהם היתרונות של רכישת דירה מקבלן?

ראשית, נעים להכיר: קוראים לי מירי יעקב גביש ואני עו"ד שמתעסקת מזה שנים רבות בתחום המקרקעין. אם אתם מתלבטים לגבי האפשרויות של קניית דירה מקבלן, כדאי שתכירו את היתרונות הבולטים והראשון שבהם זו העובדה שמדובר על דירה חדשה לחלוטין.

כלומר, איש לא גר במקום הזה לפניכם וזה אומר שתוכלו לעשות בו כל מה שאתם רוצים. רוצים לשבור קירות ולאחד חדרים? זה אפשרי! רוצים להוסיף עוד מטבח מפואר? אפשר! זה לא משנה איזה שינויים תרצו לעשות כי כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן כל מה שנותר לכם זה רק לדבר איתו ולהגיע להסכמים. בנוסף לכך, למרות שזה אולי יישמע לכם מוזר, הרבה פעמים כשקונים דירה מיד שנייה משלמים עליה יותר לעומת רכישת דירה מקבלן. העניין הוא שבמקרה של דירה מיד שנייה השכונה כבר קיימת, לא צריך לדמיין אה הדברים והדירה כבר עומדת מזה שנים. לעומת זאת, כאשר רוכשים דירה מקבלן הדברים לא כך ולכן המחיר יהיה לפעמים יותר אטרקטיבי וזאת למרות שהכול חדש.

 

מה צריך לבדוק בעת רכישת דירה מקבלן?

מה שכן, כעו"ד צבאי שמתעסקת גם במקרקעין מזה שנים, אני חייבת להזהיר אתכם לפני שאתם עושים את הצעד. יש הרבה מאוד דברים שכדאי לכם לבדוק אודות הקבלן ואודות הנכס שאתם עומדים לקנות, כי כאמור, קניית נכס זו הוצאה כלכלית מאוד גדולה עבור רבים מאיתנו.

לכן טבעי שנרצה לעשות הכול כדי להיות כמה שיותר בטוחים לגבי הרכישה, אז למה אתם מחכים? הדבר הראשון שצריך לברר כשרוצים לקנות דירה מקבלן, זה איך בדיוק ייראה הפרויקט?

היום, כשיש כל כך הרבה הדמיות ממוחשבות שניתן לעשות בהן שימוש ולהבין בעזרתן איך הדברים ייראו בשטח, חבל יהיה לא לעשות בכך שימוש. זה נכון גם לגבי הדירה הספציפית שאתם רוצים לקנות וגם לגבי השכונה והסביבה שבה יימצא הפרויקט.

לא כל האנשים יכולים להגיע לשטח, לראות אתר בניה ולדמיין את הדברים ייראו בסופו של דבר ולכן שימוש בהדמיות יכול להיות חיובי. בנוסף לכל אלה, כעו"ד צבאי ומקרקעין אני ממליצה לכם מאוד גם לבדוק כמה שיותר פרטים אודות היזם. מי הוא? איזה חוסן כלכלי יש לו?

איזה פרויקטים הוא כבר עשה בעבר? מה חושבים עליו בתחום והאם הוא אדם אמין ומומלץ? מי מאיתנו לא שמע על הסיפורים של יזמים שגבו כספים ואח"כ נעלמו? הם השאירו את רוכשי הדירות בלי כסף ובלי דירה ואין ספק שאתם לא רוצים להימצא במצב כזה. לכן חשוב כל כך לבדוק כמה שיותר פרטים לא רק אודות הדירה והפרויקט אלא גם אודות היזם.

העבודה בשטח

הניסיון שלי כעורך דין מקרקעין לימד אותי שיש עוד כמה פרטים שעליהם חובה לשים לב כאשר רוצים לרכוש דירה מקבלן, כמו לדוגמה: מי יבצע את העבודה בפועל? האם מדובר על חברת בנייה וותיקה? האם החברה שתבצע את העבודות עושה זאת עם כל האישורים שצריך?

האם מדובר על חברת בנייה שכבר הייתה מעורבת בלא מעט מבנים בעבר? חשוב לעשות את כל הבירורים הללו כי זה פשוט לא הגיוני שתיקנו היום דירה במיליוני שקלים ולא תהיו בטוחים לגבי התוצאה הסופית.

חשוב לא פחות גם לברר האם הכול נעשה עם היתרי בנייה כפי שהוסכם כי הדבר האחרון שתרצו זה להסתבך עם קניית נכס שנבנה ללא היתרים. זה נכון לגבי הנכס עצמו, לגבי המרפסות או לגבי כל דבר אחר שהקבלן מבטיח לכם ושצריך להיות על הקרקע בסופו של דבר.

 

מה בדיוק כולל מחיר עסקת רכישת הדירה?

עוד דבר שחשוב מאוד לברר מול הקבלן ולבדוק לעומק לפני שחותמים על חוזה רכישה, זו השאלה על מה בדיוק אתם משלמים ומה כולל המחיר.

כלומר, זה נכון שאתם פונים היום אל קבלן כדי לקנות ממנו דירה, אך האם אתם יודעים על מה בדיוק אתם משלמים או שמחכות לכם הפתעות לא נעימות במהלך הדרך? האם המחיר כולל גם את החניה בפרויקט של הבניין? האם המחיר כולל גם מחסן?

האם המחיר כולל גם את הריהוט הבסיסי או שיהיה עליכם לשלם לבד על כלים סניטריים, מטבח ועוד הרבה חפצים אחרים?

כל קבלן יכול לנסות להחתים אתכם על חוזה אחר של רכישה ולכן אתם חייבים להיות כמה שיותר ערים לעניין הזה. במילים אחרות, בכל מה שקשור לרכישת דירה מקבלן אין מקום לתמימות. מדבור גם במקרה שלכם, כמו אצל כל אדם אחר, על הרכישה הכי גדולה שכנראה תעשו בחיים, אז מה פתאום שתתייחסו לכך בקלות דעת? יש לבדוק את כל הפרטי לעומקם כי אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו קניתם משהו שלא בדיוק רציתם.

 

מדוע כדאי להתייעץ עם עו"ד רכישת דירה מקצועי?

בתור עורכת דין רכישת דירה אני יכולה לספר לכם שאתם לא היחידים שחוששים מהעניין של רכישת דירה מקבלן. זה לא משנה אם כבר קניתם דירה לפני עשרות שנים או שאתם מתמודדים היום בפעם הראשונה עם העניין הזה, כי תמיד רכישת דירה זה עניין מורכב. מצד אחד יש כאן עניין כלכלי לא פשוט שצריך להתמודד איתו ומצד שני העניין הרגשי משפיע על רבים מהרוכשים.

זה נכון גם כאשר קונים דירה חדשה מהקבל וגם כאשר קונים דירה מיד שנייה, מה שמעורר את השאלה איך נכון יהיה להתמודד עם הדברים. אחד מהצעדים החכמים ביותר שתוכלו לעשות יהיה לפנות לעורך דין לענייני מקרקעין, פשוט כי הוא איש המקצוע שאמון על הדאגה לאינטרסים שלכם.

בעידן ציני כמו זה שבו אנחנו חיים, אין זה פלא שהקבלן רוצה לדאוג לעצמו ורוצה להרוויח כמה שיותר. הבעיה היחידה היא שהרווח שלו יבוא על חשבונכם. לכן האפשרות של פניה לעורך דין שיהיה אמון על ההגנה על האינטרסים שלכם ועל מה שחשוב לכם זה צעד חכם.

 

הכנת חוזה הרכישה

עוד סיבה טובה שבגללה עורך דין לענייני נדל"ן הוא איש מקצוע שלא כדאי לוותר על הפניה אליו, זו העובדה שאיש מקצוע כזה יכין לכם חוזה רכישה. כמובן שהקבלן בעצמו יוכל להביא את החוזה ולהחתים אתכם עליו, אך שוב, חוזה כזה יתייחס רק לאינטרסים של הקבלן.

לכן, אם חשוב לכם לדעת שאתם חותמים על עסקה נכונה, הוגנת וכזאת שגם תוכלו לעמוד בה, כדאי שתשכרו לכם עורך דין מוצלח. אין ויכוח על כך שכאשר אתם פונים לעורך דין, בין אם זה עו"ד צבאי ובין אם זה עו"ד מקרקעין, אתם תשלמו לו כסף, אך זה משתלם.

ההוצאות האלה הן אומנם הוצאות שצריך לקחת בחשבון ולהכניס אותן לעלות הכוללת של הדירה, אך פשוט אין דרך אחרת. כשיש לכם עו"ד שכותב את החוזה או שעובר על החוזה שמבקשים מכם לחתום עליו, יש מי שדואג לכם. עוד דבר שצריך להיות מודעים אליו בכל מה שקשור לרכישת דירה מקבלן, זה שאנחנו למעשה קונים משהו על הנייר ולא יכולים לראות את המבנה בשטח.

משמעות הדברים היא שהרבה יותר קשה לדמיין את הדברים ולכן החוזים במקרים כאלה עוד יותר חשובים. מתי מתחייב הקבלן שהדירה תהיה מוכנה? איזה פיצוי תקבלו אם ייקח לו עוד חודש-חודשיים מעבר לזמן שהוא הבטיח? כל הפרטים האלה ייכנסו לחוזה הרכישה ולכן יש לו משמעות אדירה. אם אתם זקוקים לסיוע מקצועי בתחום אתם מוזמנים לפנות אלי עוד היום ואשמח ללוות אתכם לכל אורך הדרך בצורה מקצועית ואדיבה.

רכישת דירה מקבלן
רכישת דירה מקבלן
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>