רכישת דירה יד שנייה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מי מאיתנו לא היה רוצה לדעת שהוא גר בדירה ששייכת לו? ומי לא היה רוצה להפסיק לשלם את המשכנתא של בעל הבית? בסופו של דבר, כולנו מחונכים בישראל לרצות לרכוש נכס בשלב כזה או אחר בחיים ולכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, חולמים על היום שבו תהיה לכם דירה משלכם. אומנם בדרך כלל יהיה עלינו לשלם משכנתא לבנק, אך בסופו של דבר, הדירה תהיה שלנו, תהיה לנו יותר יציבות כלכלית וגם נוכל למכור את הדירה ברווח מסוים בעתיד.

 

כל זה נשמע חלומי, אך הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על רכישת דירה יד שנייה, זה שבלי עורך דין, צבאי או אזרחי, לא כדאי לעשות צעד כזה.

 

איך מחפשים דירה יד שנייה בצורה יעילה?

אין ספק שלחפש דירות בימינו זו לא משימה פשוטה והיא נעשית בצורה שונה לחלוטין ממה שנהוג היה בעבר. אם בעבר אנשים היו פותחים עיתונים, בודקים מודעות או פונים אל מתווכים מקצועיים, הרי שהיום זו לא האפשרות החידה. כעו"ד צבאי שמתעסקת מזה שנים בנדל"ן אני יכולה לספר לכם שגם האינטרנט משחק היום תפקיד מרכזי בעניין. כלומר, הרבה מאוד אנשים מחליטים לקנות את הדירה שלהם בהתאם למודעות שהם מצאו באתרי האינטרנט העוסקים בתחום הזה, אז למה שלא תנסו זאת גם אתם? אומנם חלק מהמודעות מועלות לאתרים השונים על ידי חברות הנדל"ן, כך שלא תחסכו לעצמכם את העמלות, אך מצד שני, תהיה לכם גם אפשרות למצוא דירות ללא תיווך. אומנם לא קל להחליט שרוצים לקנות דירה לכל המשפחה אך זו גם התחלה חדשה ואין ספק שאם תמצאו דירה שמוצאת חן בעיניכם אתם לא תצטערו על צעד כזה.

 

הקשיים שמחכים לכם בדרך לדירה

אחד מהקשיים העיקריים ברכישת דירה יד שנייה, זה בכלל לחפש את הדירה המתאימה. מעטים מאוד הם המקרים שבהם זוג רואה שתיים-שלוש דירות וישר מוצא את מבוקשו כי בדרך כלל צריך להשקיע בכך הרבה יותר זמן ותשומת לב. בנוסף לכך, אפילו אם כבר מצאתם את הדירה שהייתם רוצים לקנות, זה עדיין לא אומר שהיא באמת תחכה לכם כי בוודאי עוד הרבה אנשים אחרים ירצו לקנות אותה. בתור עורכת דין צבאית שעוסקת, בין היתר, במקרקעין מזה שנים, אני יכולה להבטיח לכם שזה נכון בין אם מדובר דירה מיד שנייה ובין אם מדובר על דירה חדשה מהקבלן. השאלה היא מה עושים במצב כזה? האם זה אומר שאתם צריכים להילחץ ולשלם מייד כל מה שדורשים מכם? והאם יש דרך להבטיח שהדירה בכל זאת תחכה לכם, עד שתסגרו את כל העניינים שלכם מול הבנק? כל עורך דין צבאי או אזרחי ימליץ לכם תחילה לחתום על הסכם זיכרון דברים אך לפני הכול חשוב להבין במה דברים אמורים.

 

חוזה שאינו תמים

בתור עורכת דין צבאית שעוסקת בנדל"ן אני מרגישה צורך להזהיר אתכם לפני קניית הדירה החדשה שלכם, בין אם זו הדירה הראשונה שאתם רוכשים ובין אם זו הדירה השלישית. חשוב ביותר להבין שלכאורה הסכם זיכרון דברים נראה לנו זניח וחסר משמעות, כי מה בסך הכול עושים בו? למעשה ההסכם הזה הוא סוג של חוזה זמני עד שייחתם חוזה המכירה עצמו ויש לו מטרה אחת ברורה. המטרה היא להבטיח שהנכס מחכה לכם ושהסכום שעליו חתמת לא ישתנה. זה נוח מבחינת המוכרים כי הם יודעים שלא יהיה עליהם להמשיך ולחפש קונים וזה נוח מבחינת הקונים כי זה מוכיח שיש להם נכס. עם זאת, הסכם זיכרון דברים אינו באמת תמים כפי שהוא נראה וחשוב מאוד להיות מודעים לכך. יש מצבים שבהם אחד מהצדדים רוצה לוותר על החוזה, בין אם זה בגלל שהמוכרים קיבלו הצעה טובה יותר או בגלל שהקונים גילו ליקויים בדירה. לכן במקרים של רכישת דירה יד שנייה חשוב אומנם לחתום על זיכרון דברים אך חשוב גם להבין במה דברים אמורים. למעשה יש מקרים שבהם בית המשפט יקבע שחובה לכבד את החוזה וכן למכור את הדירה לקונה אך יש גם מקרים שבהם פיצוי כלשהו יספיק.

איך עורך דין יוכל לעזור לכם?

ראשית, הגיע הזמן שאציג את עצמי: קוראים לי מירי יעקב גביש ואני עורך דין צבאית מזה שנים רבות. משמעות הדברים היא שיצא לי לייצג לא מעט חיילים, קצינים ומפקדים בסוגיות משפטיות שונות הקשורות לעולם המשפט הצבאי. בנוסף לכך, אני גם עוסקת בתחום המקרקעין מזה שנים רבות כך שאין לי ספק שאוכל לסייע גם לכם בעת רכישת הדירה שלכם. חשוב להבין שעבור רוב האנשים קניית דירה זה צעד מאוד משמעותי בחיים. רוב האנשים מעידים על כך שהם עובדים שנים רבות, חוסכים כסף ואף מבקשים עזרה מההורים, מה שאומר שהמושקע מאמץ אדיר בדרך לדירה. מכאן נובעת החשיבות של בדיקות כמה שיותר דקדקניות בנוגע לקניית הנכס שלכם היא הדבר האחרון שתרצו זה להיות קוברן למקרה של הונאה. עורכת דין צבאית כמוני תוכל לסייע לכם לכל אורך הדרך, אז למה שלא תרימו אלי טלפון עוד היום? בתור עו"ד מנוסה אני אוכל ללוות אתכם כבר מהשלב שבו אתם חושבים לחתום על הסכם זיכרון דברים ועד השלב שבו אתם מקבלים את המפתחות לנכס החדש שלכם. כשיש לכם עורך דין מקצועי שעומד לצידכם ומסייע, הרבה יותר קל לישון בשקט ולדעת שאתם עושים עסקה טובה.

 

האם כדאי לבדוק את הנכס לפני הרכישה?

עורכי דין רבים שעוסקים בתחום המקרקעין, בין אם הם עורכי דין צבאיים ובין אם לא, ימליצו לכם גם לבדוק את הנכס לפני הרכישה ויש לכך משמעות אדירה. העניין הוא שאומנם אתם מגיעים לנכס ובוודאי תראו את הדירה מספר פעמים לפני שתחליטו לקנות אותה, אך האם זה אומר שתוכלו באמת לדעת מה מצב הדירה? ברוב המקרים התשובה לכך שלילית. אתם יכולים אומנם לראות האם הדירה לבנה, מסוידת ונקייה, אך זה לא אומר שתוכלו לגלות האם יש בה בעיות של רטיבות או בעיות אחרות. לכן הרבה עורכי דין שמגיעים עם ניסיון רב ימליצו לכם לפנות אל חברה של בדק בית ולהזמין ממנה שירות. חברה מקצועית כזאת, בעזרת כל המומחים שמועסקים אצלה, תוכל לבדוק את הנכס בצורה כמה שיותר מקצועית ומעמיקה ולגלות מראש את כל הליקויים שאולי יש בה.

 

כמה תשלמו לעורך הדין שלכם?

כעו"ד צבאי אני יכולה לומר שיש לי הרבה קולגות מהתחום שמרשים לעצמם לגבות מחירים מאוד גבוהים עבור עסקות נדל"ן שונות. עם זאת, כדאי לדעת שאתם לא באמת חייבים לשלם כל סכום שכל עו"ד צבאי דורש מכם, בין אם זה עבור חוזה של רכישת דירה יד שנייה ובין אם זה עבור כל שירות אחר. למעשה בימינו זה גם הגיוני ומקובל לפנות אל מספר עורכי דין, לקבל מהם מספר הצעות מחיר וכך להחליט במי אתם בוחרים ואיזה סוג של שירות הייתם רוצים לקבל. במקרה שלי אני יכולה להבטיח לכם שהמחירים שאני גובה עבור חוזים הקשורים לתחום הנדל"ן אינם גבוהים, כך שזו עוד סיבה טובה שבגללה כדאי לכם לפנות דווקא אלי. בנוסף לכך, אני גם מציעה לכם זמינות בכל עת כך שאם תתעוררנה שאלות במהלך הדרך, תמיד תוכלו להרים אלי טלפון ולקבל עזרה מקצועית.

 

שירות עם ניסיון

אתם עדיין מתלבטים לאיזה צבאי שעוסק גם בתחום הנדל"ן כדאי לכם לפנות? אם כך, כדאי שתדעו שאני מחכה לכם כאן עם ניסיון רב שנים. זה לא משנה אם אתם רוצים שאכין עבורכם חוזה של שכירות או שהחלום שלכם תמיד היה לקנות דירה לכל המשפחה. מה שבטוח זה שמדובר על משימה השמורה לעורכי דין מנוסים בלבד. זה נכון שאפשר להוריד היום גם מהאינטרנט לא מעט דוגמאות שונות של חוזי מכירה של דירה, אך האם כדאי לסמוך על חוזים כאלה? בכלל לא בטוח. יש צורך להתאים את החוזה לדירה הספציפית ויתרה מכך, יש צורך גם לעבור על כל הסעיפים. רוב עו"ד צבאי שמגיע עם הרבה מאוד ניסיון בתחום הנדל"ן יוכל לדאוג שהאינטרסים שלכם לא ייפגעו. לכן, אם חשוב לכם לבצע את העסקה על הצד הטוב ביותר ואם אתם רוצים לדעת שהחוזה יהיה בתוקף וקביל בית משפט, אני כאן בשבילכם. פנו אלי ועוד היום ואשמח ללוות אתכם עד הרגע שבו תקבלו את המפתח לנכס החדש.

רכישת דירה יד שנייה
רכישת דירה יד שנייה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>