שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

כאשר אתם רוכשים דירה, אתם אמורים ויכולים לבצע מספר פעולות נוספות שאינן קשורות בהכרח לתשלום על הדירה. רכישת דירה היא הליך כולל, שצריך להתבצע בהתאם לרגולציות שונות ולמה שנקבע בחוק. בין היתר, יש לבצע רישום בטאבו בשלבים הסופיים של רכישת הדירה. במאמר הבא נסביר על שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו – ממה הוא מורכב ומה צריך לדעת עליו.

 

מה זה רישום בטאבו?

לפני שנבין כיצד מחושב בכלל שכר טרחת עורך דין רישום בטאבו, נבין קודם כל מהו בכלל הרישום בטאבו. רישום בטאבו היא פעולה מסוימת שיש לבצע בכל ההליך שמכונה רכישת דירה. כאשר רוכשים דירה, בניגוד לרכישה של מוצרים אחרים, אנו למעשה רוכשים נכס משמעותי, בעל משמעויות רבות בחוק ועלויות כספיות גבוהות במיוחד. לכן, לא מדובר על רכישה של מוצר כלשהו, חפץ ואפילו תכשיט או רכב, שנחשבים למוצרים יקרים יותר.

מדובר בהליך כולל, המצריך מספר פעולות מסוימות עוד מלפני רכישת הדירה עצמה והעברת התשלום למוכר. בין היתר, ניתן לבצע את הפעולות האלה באמצעות עורך דין מקרקעין, שמתמחה בסיוע וליווי ברכישת דירות, וגם באופן עצמאי.

אחת הפעולות שיש לבצע בהליך זה, שלפניה רכישת הדירה אינה מושלמת עד סופה, היא רישום בטאבו. רישום בטאבו הוא אחד השלבים האחרונים בהליך רכישת הדירה. בהליך זה מבסס באופן סופי ומכריע רוכש הדירה את המעמד שלו בתור בעל הזכויות על הדירה. משמעות המילה "טאבו" היא לשכת רישום מקרקעין, בה מתבצע הרישום.

 

עורך דין מקרקעין – בעל המקצוע שמשלמים לו שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו

באופן עקרוני, ניתן לבצע את פעולת הרישום בטאבו באופן עצמאי. למרות זאת, ברוב המוחלט של המקרים, מי שמבצעים את הרישום אלו עורכי דין בכלל, ועורכי דין המתמחים במקרקעין בפרט. מקרקעין מוגדר כנכס שאי אפשר לנייד או להזיז אותו, כמו דירה או בית למשל. עורכי דין המתמחים בתחום המקרקעין הם עורכי הדין שגם מסייעים ומעניקים ליווי ללקוחות השונים שלהם שרוצים לרכוש דירה.

הסיבה בגינה משלמים שכר טרחה לעורך דין רישום בטאבו היא מכיוון שבכל אופן הרוב המוחלט של רוכשי הדירות נעזרים בעורך דין מקרקעין על מנת לבצע את רכישת הדירה. עורך הדין מקבל שכר טרחה עבור הפעולות השונות שהוא מבצע, כשבין היתר הוא יכול גם לבצע את פעולת הרישום בטאבו.

 

כיצד מתבצעת הפעולה

על מנת שעורך דין ששילמתם לו שכר טרחת עורך דין רישום בטאבו יוכל לבצע את פעולת הרישום עבורכם, הוא זקוק למספר מסמכים וטפסים שונים. בין היתר, הוא יצטרך צילומי תעודות זהות רלוונטיות, צילומים של שטרי המכר הרלוונטיים, אישורי מיסים, ייפוי כוח ושטרי משכנתא. את הפעולה של הרישום ניתן לבצע כיום גם באופן מקוון, מה שמקל בצורה משמעותית את ביצוע הפעולה. אפשר לחלק את פעולת הרישום לשלושה שלבים:

  1. איסוף מסמכים רלוונטיים מהלקוח ומהגורמים השונים המעורבים בעסקה
  2. איגוד כל המסמכים ושליחתם אל לשכת רישום מקרקעין
  3. המתנה לביצוע הרישום, בין ימים לשבועות

 

מהו שכר טרחה לעורך דין רישום בטאבו?

עורכי דין לא שונים מאינסטלטורים, שמאים, נגרים או מכונאים – כולם בעלי מקצוע בסופו של דבר. לכן, גם עורך דין מקבל תשלום עבור הפעולות שהוא מבצע. לו אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין רק עבור ביצוע פעולת הרישום בטאבו, הכוללת כאמור את איסוף, איגוד המסמכים ושליחתם ללשכה הרלוונטית, תצטרכו לשלם לו כאלף שקלים.

ברוב המוחלט של המקרים, התשלום של שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו הוא חלק הכלול בשכר הטרחה שמשלמים לעורך דין מקרקעין עבור סיוע ליווי ברכישת דירה. שכר טרחה זה נע סביב 1% מהשווי של עסקת רכישת הדירה בה השתתף עורך הדין, אם כי אחוז זה עשוי לעלות ולרדת בהתאם לנסיבות שונות.

 

על פי מה נקבע שכר טרחה זה?

שכר טרחת עורך דין רישום בטאבו, בין אם מדובר על תשלום חד פעמי בעבור ביצוע פעולת הרישום בלבד ובין אם מדובר על שכר הטרחה הכללי של עורך דין רכישת דירה, כמו משרד עו"ד מירי יעקב גביש, נקבע על פי פרמטרים שונים. כאשר אנו מדברים על שכר הטרחה, אנו מדברים או על האחוז נגבה משווי העסקה או על העלות החד פעמית שמשולמת לעורך הדין. בין היתר, השכר נקבע לפי:

  1. הוותק והניסיון שיש לעורך הדין
  2. מחיר הדירה שנרכשה
  3. ביקוש ביחס לתנודות השוק
  4. מוניטין שכל עורך דין צובר בקריירה שלו

 

ביצוע לבד אל מול סיוע מעורך דין

בלא מעט מקרים בחיים שלנו אנחנו מנסים לחסוך כסף היכן שניתן, ובצדק. כאשר מדובר על רישום בטאבו, לא מעט רוכשי דירה מנסים לבצע את הרישום בעצמם כדי לחסוך את תשלום שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו. דווקא במקרה של רכישת דירה מומלץ שלא לעשות זאת לבד.

אומנם ניתן לבצע את הרישום באופן עצמאי, אך הדבר מצריך בקיאות משפטית רחבה. פספוס של מסמך כזה או אחר לפני ביצוע הרישום יכול לגרור עיכובים משמעותיים, ולכן מומלץ להסתייע בעורך דין בעל ניסיון ויכולת.

 

האם רישום בטאבו היא פעולה מחייבת?

לא מעט תוהים בכלל האם ביצוע רישום בטאבו זה דבר מחייב. התשובה היא חד משמעית – כן. החוק מחייב את רוכשי הדירות לבצע רישום בטאבו, בין אם בעצמם ובין אם בסיוע ובליווי של עורך דין, כפי שמומלץ.

 

מה עוד עושה עורך דין מקרקעין ברכישת דירה?

משלמים שכר טרחה לעורך דין רישום בטאבו כחלק משכר הטרחה הכולל שאתם משלמים לעורך דין רכישת דירה? עורך דין מקרקעין, שמתפקד כעורך דין רכישת דירה, מבצע עוד מגוון פעולות שיכולות לסייע לכם באופן ממשי בעת רכישת הדירה:

  1. חישוב מס
  2. ביצוע בדיקות שונות הנוגעות לזהות המוכר ולדירה עצמה
  3. השוואת מצב הדירה בפועל לתוכניות הדירה
  4. ניהול משא ומתן בשמו של הרוכש ועיון בחוזה

 

סיוע במיסוי

הוצאה כספית משמעותית, משמעותית יותר מתשלום שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו, היא תשלום מס רכישה. עורך דין רכישת דירה יכול לסייע לכם בעניין ולבדוק האם אתם זכאים לפטור או הנחה בתשלום המס.

 

ביצוע בדיקות שונות

עורך דין מקרקעין שמסייע לכם ברכישת דירה יכול לעזור לכם גם על ידי ביצוע בדיקות שונות. הוא יכול לברר האם אין תוספות בניה לא חוקיות, על ידי השוואת מצב הדירה בפועל לתוכניות המקוריות שלה. כמו כן, הוא יכול לברר שהדירה שאתם רוצים לרכוש היא אכן דירה שרשומה על שמו של מי שמתיימר למכור אותה.

 

בחירת עורך דין

כדי להצליח לבצע את הליך רכישת הדירה באופן חלק וללא בעיות, כולל רישום בטאבו מבלי שייווצרו עיכובים מיותרים, אתם צריכים לבחור עורך דין מתאים. עורך דין זה צריך להתמחות בתחום המקרקעין ולהיות בעל הניסיון, המיומנויות והידע הרלוונטי, כמו עורכת הדין מירי יעקב גביש, שגם התמחתה בתור עורך דין צבאי וסייעה למבקשי פטור ממילואים למי שסיימו את שירותם הצבאי הסדיר.

שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו
שכר טרחה עורך דין רישום בטאבו
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>