כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה?

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

אנחנו עשויים לבצע לא מעט עסקאות במהלך חיינו, אך אין ספק שעסקת קניית דירה היא ככל הנראה המשמעותית שבהן, גם מבחינה כספית וגם מבחינה אישית. אם מוסיפים לכך את העובדה כי מדובר על הליך עם לא מעט רגולציות ופעולות שיש לבצע, אין פלא בכך שרוכשי דירות נעזרים בעורך דין קניית דירה. במאמר הבא נסביר כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה ומה עוד רלוונטי לכך.

 

עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה הוא קודם כל עורך דין לכל דבר ועניין. מדובר על עורך דין שלמד לימודי משפטים במוסד אקדמאי מוכר, עבר את בחינות הלשכה, התמחה ויש לו את הרישיון לעסוק בעריכת דין. עריכת דין היא לא רק ייצוג בבתי המשפט, כמו שרבים נוהגים לחשוב בשלב כזה או אחר במהלך החיים שלהם. עריכת דין מצריכה גם ביצוע של פעולות בירוקרטיות ומשרדיות, מול גופים וגורמים שונים, באמצעות בקיאות בחוק, ידע משפטי, ניסיון ומיומנויות שונות.

זאת הצורה בה עובד עורך דין לקניית דירה למשל. עורך דין זה הוא עורך דין שמתמחה בחוקי המקרקעין של מדינת ישראל. חוקים אלו מגדירים מהם נכסי המקרקעין (נכסים שלא ניתן לשנע או לנייד אותם, כמו דירות למשל) וכיצד יש להתנהל עם נכסים אלו מבחינה חוקית. לעורך דין זה יש את הניסיון, המיומנויות, היכולות והידע שיכול לסייע ללקוח שלו בביצוע רכישת הדירה. מומלץ לבחור עורך דין כזה באמצעות התחשבות בפרמטרים השונים:

  1. הניסיון של עורך הדין
  2. המלצות שניתנות על עורך הדין
  3. התרשמות אישית בפגישת ייעוץ
  4. כמה עולה לשכור את עורך הדין לקניית דירה

 

כיצד משלמים לעורך דין זה?

הפרמטר הרביעי שציינו הוא במקרים רבים המשפיע ביותר. לא לכולם יש את היכולות הכלכליות לשכור עורכי דין, ולכן רבים קודם כל מתחילים בשאלה הזאת: "כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה?". תשלום לעורך דין שמסייע ומעניק ליווי בכל ההליך הזה של קניית דירה, מתבצע כמעט תמיד לפי אחוזים מהשווי של העסקה.

לרוב, נהוג לשלם בין 0.5% לבין 1% משווי העסקה לעורך הדין כשכר טרחה. אחוזים אלו עשויים גם להשתנות במעט בעקבות גורמים שונים.

 

אילו פעולות יכול לבצע עורך דין קניית דירה?

לא סתם הרוב המוחלט של קוני הדירות נעזרים בשירותים של עורך דין קניית דירה. עורך דין זה, כמו עורכת דין מירי יעקב גביש, יכול לבצע מספר פעולות הכרחיות ורלוונטיות לטובת הלקוח שלו לפני קניית הדירה ובמהלך ההליך עצמו. פעולות אלו עשויות להטיב במספר היבטים עם רוכש הדירה. אלו חלק מהפעולות אותן יבצע עורך הדין לטובת לקוחו:

  • ניהול מו"מ מול המוכר או מול המייצג שלו
  • עיון בחוזה הרכישה ואיתור סעיפים בעייתיים
  • ביצוע בדיקת רקע על מוכר הדירה
  • השוואת תכנון הדירה למצבה הנוכחי
  • סיוע בחישובי המס ובכל מה שנוגע לתשלום מס רכישה
  • רישום הערה בטאבו
  • בירור על שם מי רשום הנכס המיועד למכירה

 

הגורמים שמשפעים על כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה

כאשר תוהים כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה מבחינת גובה האחוזים אותם הוא דורש לקבל מהערך של עסקת הרכישה, יש לזכור שעורך דין הוא קודם כל בעל מקצוע. שוק עריכת הדין בישראל נחשב לשוק די חופשי. כתוצאה מכך, יכולים עורכי הדין לגבות מחירים שונים האחד מהשני במקרים מסוימים.

במקרה של סיוע וליווי ברכישת דירה, יכול עורך דין אחד לגבות אחוז מסוים מערך העסקה, בעוד שעורך דין אחר יגבה אחוז שונה. אלו חלק מהגורמים שמשפיעים על כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה מבחינת גובה האחוזים שהוא גובה:

  1. הוותק של עורך הדין בתחום
  2. המוניטין של עורך הדין מבחינת עסקאות עבר שביצע
  3. עלות העסקה באופן יחסי לעסקאות אחרות בשוק
  4. הביקוש שיש לאותו עורך דין – גובה העלות מהווה כלי סינון

 

האם זה הכרחי לשכור עורך דין להליך זה?

בלא מעט מקרים, תשלום לעורך דין לקניית דירה עשוי להיות די גבוה. לצורך העניין, אם אתם מתכננים לקנות דירה שעלותה היא 2,000,000 שקלים, והחלטתם לשכור את שירותיו של עורך דין שגובה שכר טרחה של 1.5% מעלות עסקת הרכישה, אתם תצטרכו לשלם לו 25,000 שקלים עבור הסיוע והליווי שלו.

מבחינת הכרחיות, אתם עשויים להסתדר גם בלי עורך דין, למשל כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן ולקבלן יש עורך דין. כאן נכנסת העלות מול התועלת של עורך דין זה.

 

עלות מול תועלת של עורך דין קניית דירה

גם אם עלות עורך הדין היא גבוהה, התועלת שאפשר לקבל בעזרתו משתלמת. עורך דין קניית דירה יכול לסייע לכם מבחינה כספית על ידי חישוב מס או בדיקת זכאות לפטורים, דבר שבפני עצמו בלבד יכול לכסות כביכול את עלות עורך הדין. בנוסף, הוא עשוי למנוע מכם בעיות עתידיות, על ידי כך שהוא יברר האם הדירה באמת רשומה על שם המוכר או האם אין בה תוספות בניה בלתי חוקיות, באמצעות השוואת מצב הדירה לתוכניות המקוריות שלה.

 

תשלום נוסף

זהות מוכר הדירה עשויה להיות אדם פרטי, שמוכר לכם את הדירה בתור יד שניה למשל, או קבלן, שמוכר את הדירה בתור עוסק שבונה נכסי מקרקעין שונים. כאשר אתם רוכשים מקבלן את הדירה, אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים תשלום נוסף, לעורך הדין של הקבלן עצמו. תשלום זה עשוי להסתכם בכמה אלפי שלקים.

 

משמעויות של מחיר זול

עומדים לשכור את שירותיו של עורך דין קניית דירה, אך כשבדקתם כמה עולה לשכור עורך דין זה לקניית דירה, המחיר שלו נראה לכם נמוך? הסיבות לכך הן ככל הנראה:

  1. חוסר ניסיון
  2. מצב בעייתי בשוק הנדל"ן שמשפיע על יכולת גביית המחירים של עורך הדין
  3. ביקוש נמוך מסיבות שונות (גיאוגרפיות או שיווקיות למשל)

 

משמעויות של מחיר יקר

עומדים לשכור את שירותיו של עורך דין קניית דירה, אך כשבדקתם כמה עולה לשכור את עורך הדין הזה לקניית דירה, המחיר שלו נראה לכם יקר? הסיבות לכך הן ככל הנראה:

  1. וותק רב
  2. מוניטין גבוה
  3. ביקוש גבוה בשוק לעורכי דין לקניית דירה

 

גם לפעמים הבאות

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מבצעים מספר עסקות של קניית דירה במהלך החיים שלהם, כמו זוגות שמרחיבים את המשפחה שלהם למשל. במקרה הזה כדאי שלא להסס ולחשוב כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה והאם זה יקר מדי, אלא להסתייע שוב בעורך דין כזה, מכיוון שלאזרח הממוצע אין את הידע המשפטי והניסיון הדרוש.

 

חשיבות הסיוע מעורך דין

סיוע מעורך דין עשוי להיות חשוב במיוחד ברכישת דירה. עורך דין יכול לעשות לפעמים את ההבדל בין רכישת דירה מוצלחת לבין רכישת דירה בעייתית. מירי יעקב גביש היא עו"ד לרכישת דירה, שגם מתמחה בתור עו"ד צבאי שמטפלת במקרי עריקות מהצבא. בתור עורך דין קניית דירה, סיוע ממנה יאפשר לכם:

  1. חיסכון כספי
  2. הימנעות מסעיפים בעייתיים
  3. הימנעות מנזקים עתידיים הקשורים לזהות המוכר או לדירה עצמה
כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה?
כמה עולה לשכור עורך דין לקניית דירה?
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>