הפקדת צוואה נוטריונית

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

כתיבת צוואה היא משהו שקשה מאוד להכיל עבור הרבה אנשים. זהו למעשה ניסיון להסדיר את ענייני העיזבון שלאחר המוות, בעוד האדם בחיים. זהו נושא לא קל, אך אלו שכותבים את הצוואה, עושים דבר נכון שיעזור ליורשיהם בהמשך הדרך. כדי להפוך את זה לרשמי, יש לבצע הפקדת צוואה נוטריונית באופן פורמלי אצל הרשם לענייני ירושה, ולשם כך, יש לדעת כיצד לפעול.

 

על הפקדת צוואה נוטריונית וחשיבותה

הנושא של תכנון עיזבון הוא עניין מורכב רגשית, וגם לאחר שמתגברים על הנושא הרגשי, יש את נושא הפרקטיקה, ואיך מסייעים ליורשים בצורה הטובה ביותר. זהו נושא לא כל כך פשוט, שמצריך ברוב המקרים (ולבטח באלו שמעורב בהם הרבה כסף), גם עבודה צמודה עם עורך דין.

יצירת צוואה היא שלב חיוני להבטחת חלוקת הנכסים והרכוש שלכם, בהתאם לרצונכם, לאחר שאתם הולכים לעולמכם, אולם אין די בניסוח צוואה בלבד, אלא יש גם צורך להפקיד את המסמך במקום בטוח ומאובטח.

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא הפקדת צוואה נוטריונית פנו אל עו"ד מירי יעקב גביש בהקדם: 074-702-8570.

 

מהי הפקדת צוואה נוטריונית?

הפקדת צוואה נוטריונית פירושה אחסון העותק המקורי של הצוואה במקום בו יהיה מוגן היטב. על ידי הפקדת הצוואה במשרדי רשם הירושות אפשר להבטיח שהיא תישמר בטוחה ואף גורם חיצוני לא יוכל לשנות אותה. בנוסף, הפקדת הצוואה אצל הרשם, גם תקל על המוציא העתידי לפועל של הצוואה לאתר אותה בבוא העת ולפעול.

 

מה החשיבות של הפקדת הצוואה הנוטריונית?

כאשר מתבצעת הפקדת צוואה נוטריונית ברשם לענייני ירושות למעשה מוענק תוקף רשמי למסמך. ההפקדה של הצוואה נרשמת במרשם הארצי החסוי המנוהל באגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. למעשה, אם ירצה בכך הכותב, אף אחד לא יידע כלל שהוא כתב צוואה.

אם בעבר הפקדת הצוואה הייתה עניין מורכב יותר, ואף דרש הפקדה פיזית, הרי שהיום התהליך הוא הרבה יותר פשוט והגיוני. כיום, ניתן להפקיד את הצוואה אונליין, בעזרת כמה פעולות פשוטות שיחסכו לא מעט כאבי ראש.

 

כיצד מפקידים צוואה נוטריונית מרחוק?

הפקדת הצוואה מרחוק מצריכה רישום באתר הרשם לענייני ירושה. חשוב לשים לב שגם אם ערכתם צוואה אצל עורך דין לענייני צוואות וירושות בצורה מסודרת, הוא לא יוכל להפקיד את הצוואה עבורכם, שכן רק המצווה רשאי לעשות זאת אונליין דרך האזור האישי שלו באתר הרשם.

כדי להפקיד את הצוואה אונליין יהיה צורך להיות אזרח ישראלי עם מספר תעודת זהות ישראלית, לשלם אגרה וכן להעביר עותק צבעוני בפורמט הנדרש. גם לנוטריון ישנה הסמכות לעשות זאת לטובת המצווה, בתוך 30 ימים ממועד עריכת המסמך.

 

האם כותב הצוואה יוכל לבטל את הפקדתה לאחר הגשתה למשרדי הרשם?

לאחר ההפקדה אונליין, יש לשלוח את הצוואה המקורית ללשכת הרשם לענייני ירושה בתוך 45 יום, כולל הפרטים על ההפקדה המקוונת. המצווה יוכל לבקש למשוך את צוואתו בחזרה ממשרדי הרשם בכל עת. זאת באמצעות הגעה פיזית של המצווה למשרד הרשם לענייני ירושות, הזדהות על ידי הצגת תעודה מזהה הכוללת תמונה עדכנית של המצווה ובקשה לקבל חזרה את מסמך הצוואה שהופקד.

 

מה הפקדת צוואה יכולה למנוע?

הפקדת צוואה חשובה מכמה סיבות. בראש ובראשונה, זה מבטיח שהצוואה נשמרת בטוחה ומאובטחת ואף אחד לא יוכל להתערב בה, או לנסות לבצע תמרונים כאלו ואחרים לטובתו. בנוסף, ההפקדה המקוונת תבטיח את קיום הצוואה, גם אם המסמך המקורי ייהרס, ייגנב או יושמד מסיבה כלשהי.

הפקדת צוואה מסייעת גם במניעת מחלוקות בין בני משפחה או מוטבים. אם הצוואה שלכם לא מופקדת כראוי, זה עשוי לייצר ריבים בין בני משפחה, ולבטח אם היא נחשפת, ואחד הצדדים מרגיש שהיא אינה הוגנת כלפיו.

 

כיצד הפקדת צוואה מפשטת את תהליך ההוצאה לפועל שלה?

הפקדת צוואה נוטריונית מטרתה לפשט את תהליך ההוצאה לפועל של הצוואה, וכן לחזק את נושא החיסיון. כאשר הצוואה מופקדת אצל הרשם, מנהל העזבון ידע בדיוק היכן למצוא אותה, במה שיכול לחסוך זמן וטרחה עבור כל המעורבים לאחר המוות.

יש אנשים שבוחרים להפקיד את הצוואה בכספות ובכל מיני מקומות בבית, אך אין ספק כי הפקדה של הצוואה הנוטריונית במשרדי הרשם מוסיפה מימד של אבטחה לשמירתה. בנוסף לזאת, הפקדת הצוואה הנוטריונית בלשכת הרשם לענייני ירושה, יכולה לספק למצווה גם מידה ברוכה של שקט נפשי, בידיעה שרצונותיו האישיים יתממשו כפי שהתכוון, בבוא העת.

 

מה חשיבות העבודה עם עורך דין צוואות וירושות?

עורכי דין המתמחים בנושא של צוואות וירושות מכירים את כל האתגרים הקשורים לתחום זה. הם מודעים לעובדה שהרבה אנשים מנסים לתמרן את כותבי הצוואה בימיהם האחרונים, ומודעים גם לכך שלא מעט אנשים פועלים בדרכים נכלוליות בגלל שיש הרבה כסף על הכף.

לכן, חשוב לעבוד עם עורכי דין מנוסים לדיני צוואות וירושה, כדי לקבל ליווי צמוד בעריכת צוואה שתהיה חוקית, הוגנת ותקפה משפטית כך שניתן יהיה לאמת אותה נוטריונית ולהפקידה במשרדי רשם הירושה.

 

האם יש עורכי דין שהם גם נוטריונים איתם אפשר לעבוד?

עורכי דין רבים הם גם נוטריונים ואפשר לעשות אצלם את כל התהליך מהתחלה ועד הסוף. המטרה היא לחסוך בזמן ובכסף, וליהנות מעבודה מהירה ונוחה, שתסתיים עם צוואה שתופקד אצל רשם הצוואות. אנשים רבים שואבים נחמה מהידיעה שהעיזבון שלהם מטופל בצורה מקצועית, במקום לסבול מחוסר ודאות בנושא, ואף להיות נתונים ללחצים המופעלים בידי גורמים אינטרסנטיים.

 

מדוע נחשבת הפקדת צוואה נוטריונית כשלב חשוב בתכנון העיזבון?

בסופו של דבר, הפקדת צוואה נוטריונית במשרדי רשם הירושות, מהווה שלב חשוב מאוד בתכנון העיזבון, והיא קריטית לא פחות מתוכן הצוואה עצמה. על ידי הפקדת הצוואה במשרדי הרשם, תוכלו להבטיח את שמירתה, למנוע מחלוקות בין בני משפחה, לפשט את תהליך מימוש הצוואה ולספק לעצמכם שקט נפשי שלא יסולא בפז.

למעשה, ההפקדה פותרת את מרבית הבעיות שעלולות לצוץ בהמשך, ומסייעת לבני המשפחה להמשיך הלאה בצורה חלקה לאחר לכתו של כותב הצוואה.

 

לסיכום: מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין צוואות וירושות בנושא הפקדת צוואה נוטריונית?

הפנייה לשירותיו של משרד עו"ד לענייני צוואות וירושות היא קריטית עבור כותבי הצוואות. כתיבה של צוואה היא כאמור מורכבת, ואין לעשות אותה לבד. אם אתם רוצים לחלק את העיזבון בצורה נכונה כראות עיניכם, ולהעניק לצוואתכם תוקף משפטי ופורמלי, חשוב מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע המבינים את הנושא ואת הרגישות שלו, ויכולים לטפל בתוכן ובנושא הבירוקרטי תחת קורת גג אחת.

האם אתם זקוקים לסיוע מקצועי בעריכת צוואה נוטריונית והפקדתה במשרדי רשם הירושה? עורכת דין מירי יעקב גביש מתמחה בדיני צוואות וירושות ומוסמכת גם בתור נוטריון ומגשרת. משרד עו"ד מירי יעקב גביש מעמיד לרשות לקוחותיו מנעד רחב של שירותים נוטריוניים, לרבות שירותי אימות נוטריוני לצוואות, והפקדת צוואות נוטריוניות מרחוק במשרדי רשם הירושה. נשמח לסייע גם לכם בעניין זה ובכל נושא אחר מתחום הצוואות והירושות.

לקביעת שיחת ייעוץ ראשונית – חייגו: 074-702-8570.

הפקדת צוואה נוטריונית
הפקדת צוואה נוטריונית
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>