ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

האפוטרופוס הכללי הוא גוף שאחראי בין היתר להסמיך עורכי דין שמותר להם לערוך ולחתום על ייפוי כוח מתמשך. אבל מהו בכלל ייפוי כוח מתמשך, מתי משתמשים בו ומה היתרונות והחסרונות שלו בהקשרים שונים? הנה כל התשובות.

ייפוי כוח מתמשך הוא מבחינה חוקית מסמך שמהווה אלטרנטיבה למינוי אפוטרופוס. בשביל להשיג מסמך כזה, צריך לפנות אל עורך דין שבעצמו עבר הכשרה מקצועית מטעם האפוטרופוס הכללי.

 

מהו ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לאדם, המכונה המנהל, למנות אדם אחר, הידוע כסוכן או עורך דין בפועל, לקבל החלטות בשמו אם הוא הופך לא מסוגל או לא מסוגל. לקבל החלטות בעצמם. המסמך קובע את סמכותו של הסוכן לפעול בשם המנהל ומתווה את היקף סמכות זו. המונח "עמיד" פירושו שייפוי הכוח נשאר בתוקף גם אם המנהל נהיה בלתי מסוגל נפשית או פיזית לקבל החלטות בעצמו.

 

מתי משתמשים בייפוי כוח מתמשך?

ניתן להשתמש בייפוי כוח מתמשך למגוון מטרות, לרבות קבלת החלטות פיננסיות, קבלת החלטות בתחום הבריאות או שילוב של שניהם. זהו כלי חשוב לתכנון עיזבון שיכול לעזור להבטיח שמישהו זמין לקבל החלטות חשובות בשם המנהל אם הוא אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו.

 

מה הקשר בין ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי ומערכת המשפט?

אפוטרופוס כללי נמצא תחת משרד המשפטים וכפוף אליו. בין היתר, הוא מכשיר ומסמיך עורכי דין לערוך ולחתום על ייפוי כוח מתמשך כדי למנות אדם לנהל את ענייניו האישיים ו/או הכספיים של אדם אחר שאינו מסוגל לעשות זאת בעצמו. אדם זה מכונה לעתים קרובות מיופה כוח ובשביל לבצע את תפקידו הוא חייב להיות בעל ייפוי כוח מתמשך.

לאחר קבלת ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי מאפשר למיופה לפעול לטובת המייפה ולקבל החלטות שמשפרות את רווחתו:

  • הטיפול השוטף, לרבות סיפוק צרכיהם הפיזיים והרגשיים, ניהול הכספים וקבלת החלטות לגבי הטיפול הרפואי
  •  שמירה על זכויותיו המשפטיות של המייפה
  • ייצוג של המייפה בבית המשפט במידת הצורך
  • במקרים מסוימים, המיופה אחראי גם על קבלת ההחלטות לגבי החינוך והתעסוקה של המייפה

 

בכל מקרה, אחריותו המדויקת של אפוטרופוס כללי תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות של כל מקרה ובסמכות שניתנה על ידי בית המשפט. עוד חשוב לציין כי אפוטרופוס כללי שונה מאפוטרופוס לדין, אשר מונה על ידי בית משפט לייצג את טובתו של קטין או נטול יכולת בעניין משפטי ספציפי.

יתרונות וחסרונות של ייפוי כוח מתמשך

יתרונות:

  • ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם לבחור אדם אחר לקבל החלטות בשמו אם הוא אינו מסוגל לעשות זאת. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור אנשים מבוגרים שרוצים להאציל סמכויות לילדים שלהם, בעיקר כאשר המצב הגופני והקוגניטיבי מתדרדר.
  • ייפוי כוח מתמשך יכול לשמש גם כדי לסייע בניהול כספים, השקעות ונכסים אחרים כאשר אנו לא יכולים לעשות זאת. זה יכול לעזור להבטיח שהכספים יישארו מסודרים ושרצונותינו יכובדו.
  • ניתן להתאים ייפוי כוח מתמשך לצרכים ספציפיים. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם רוצים להבטיח שהחלטות מסוימות מתקבלות בהתאם לאינטרסים שלנו בטווח הקצר והארוך.

 

חסרונות:

  • יצירת ייפוי כוח מתמשך עשויה להיות יקרה, בהתאם למורכבות המסמך ולכמות הייעוץ המשפטי הדרוש.
  • תמיד קיים הסיכון שהאדם שנבחר לפעול כמיופה כוח לא יפעל לטובת המייפה. לכן חשוב לבחור מישהו שסומכים עליו גם בקבלת החלטות רגישות.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין לפני מתן ייפוי כוח מתמשך

הכוח והייחודיות של ייפוי כוח מתמשך מבליטים את הצורך בהתייעצות עם עורך דין. אבל בעוד במקרים של פטור ממילואים או עריקות מהצבא ברור מאליו למה לערב עורך דין, דווקא נושאים רגישים כמו ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי והשלכותיו – רבים מאיתנו לא יודעים כיצד לבחור ייעוץ משפטי רלוונטי.

בבחירת עורך דין המתמחה בנושאי ייפוי כוח מתמשך ואפוטרופוס כללי, ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון:

  1. ניסיון: חפשו עורך דין בעל ניסיון רב בטיפול בתיקים הקשורים לייפוי כוח מתמשך ואפוטרופסות כללית. זה יבטיח שמקבלים שירותים משפטיים מטעם מישהו שמבין את החוקים הרלוונטיים ויש לו את המומחיות הדרושה כדי להדריך את לקוחותיו לאורך התהליך.
  2. מוניטין: בדקו את המוניטין של עורך הדין על ידי קריאת ביקורות מקוונות, שיחה עם אנשי מקצוע משפטיים אחרים בתחום, או חיפוש הפניות מחברים ובני משפחה מהימנים.
  3. מיומנויות תקשורת: כדאי לוודא שעורך הדין מסוגל לתקשר בצורה יעילה ולהסביר את ההליך המשפטי והאפשרויות באופן ברור.
  4. זמינות: יש לוודא שעורך הדין זמין לענות על שאלות ולספק תמיכה שוטפת לפי הצורך.
  5. עלות: קחו בחשבון את עלות שירותיו של עורך הדין וודאו שאתם מרגישים בנוח עם מבנה שכר הטרחה שלהם לפני קבלת החלטה.

 

כמו כן, מומלץ להיפגש עם מספר עורכי דין לפני קבלת החלטה סופית על מנת להבטיח שמרגישים בנוח עם הגישה שלהם ותרגיש בטוח ביכולתם לטפל בתיק. בהקשר הזה, עדיף להגיע אל משרד עו"ד מירי יעקב גביש ולרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת.

 

מה צריך לדעת על עריקות?

גם אנשים שחושבים על פטור ממילואים או אפילו עריקה מהצבא בשביל לטפל בהורים המבוגרים שלהם, צריכים לדעת שיש להם גיבוי באמצעות ייפוי כוח מתמשך. מבחינה משפטית אין משמעות לנסיבות האישיות או הקלה על מי שנמצאים בצבא ובמילואים, כי כדי לקבל החלטות בשם אדם אחר – חייבים להיות אפוטרופוסים שלו או להחזיק בייפוי כוח מתמשך.

כאן המקום להזכיר שעריקה מהצבא היא פשע חמור ומוגדרת כנטישת תפקיד או חובה ללא רשות או סיבה מוצדקת. יש לה השלכות משפטיות חמורות, כולל משפט צבאי, מאסר וקנס כספי. ההשלכות המשפטיות של העריקות תלויות במגוון גורמים, כגון חומרת העבירה, משך זמן השהייה והאזור הגיאוגרפי של העריקה.

לעיתים, חיילים שערקו משירות סדיר או ממילואים עשויים לקבל הפחתת עונש או עונש קל יותר על עריקותם, אם הם מצליחים להוכיח שנסיבות מקלות, כגון בעיות נפשיות או מצב חירום משפחתי משמעותי שהכריחו אותם לערוק.

 

ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי ועו"ד מירי גביש – הפתרון האידיאלי

עו"ד מירי יעקב גביש הינה אשת מקצוע בעלת ניסיון רב ומיומנת המעניקה שירותים משפטיים אישיים ומקיפים ללקוחות. עם הבנה עמוקה של החוק ומחויבות להגן על האינטרסים של לקוחותיו, משרד עו"ד מירי גביש ידוע כבעל מוניטין של מתן שירות והשגת תוצאות חיוביות.

עורכת דין מירי יעקב גביש מבינה את הצרכים והחששות הייחודיים של כל לקוח, ועובדת איתם בצמוד לפיתוח אסטרטגיה מותאמת שעונה על המטרות. בין אם אתם עומדים בפני אתגר משפטי מורכב ובין אם אתם פשוט זקוקים לייעוץ נכון, אתם יכולים לסמוך על משרד עו"ד מירי יעקב גביש שבו יספקו לכם את ההכוונה והייצוג הדרושים.

עם הידע המשפטי יוצא הדופן שלו ומחויבותה הבלתי מעורערת לשביעות רצון הלקוח, מירי גביש היא עורך דין צבאי מנוסה ומוכח. לכן, מדובר על עו"ד צבאי שהוא למעשה הבחירה האידיאלית עבור כל מי שמחפשים שירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר.

ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי
ייפוי כוח מתמשך האפוטרופוס הכללי

"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>