ייפוי כוח מתמשך בבנק

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

ייפוי כוח מתמשך בבנק הוא מסמך משפטי חשוב, המאפשר לך למנות מישהו שינהל את הכספים והרכוש שלך במקרה שבו אינך יכול לעשות זאת יותר. ייפויי כוח מתמשכים בבנקים משמשים לרוב על ידי קשישים שעשויים לסבול ממחלה או מוגבלות המגבילה את יכולתם לנהל את הכספים שלהם, אבל קיימים עוד מקרים שבהם ניתן להיעזר בהם

עם ייפוי כוח מתמשך, אתה יכול למנות אדם שאתה סומך עליו לנהל את הכספים שלך ולקבל החלטות לגבי הנכסים שלך, כגון מכירת נכס, סגירת חשבונות בנק או גביית הטבות. אדם זה חייב להיות מישהו שאתה סומך עליו שיפעל לטובתך, והוא יכול להיות בן משפחה, חבר או איש מקצוע כגון עורך דין. זו גם הסיבה בגללה ייפויי כוח מתמשכים בבנק יכולים להיות יקרי ערך כדי לוודא שהנכסים שלך מנוהלים בצורה נכונה במקרה של חוסר יכולת.

 

איזה עוד כלים עומדים לרשות ילדים להורים מבוגרים?

ייפוי כוח מתמשך בבנק הוא כלי שכיח שבו אנשים מבוגרים משתמשים, על מנת להעניק לילדים שלהם את האפשרות לקבל בשמם החלטות רגישות בנושאים פיננסיים: החל מניהול חשבון הבנק, דרך משיכת כספים ועד הפניית חסכונות לאפיקי השקעות כאלה ואחרים. עם זאת, ייפוי הכוח הוא לא הכלי היחיד שבו אפשר להשתמש.

להלן מספר טיפים למבוגרים המעוניינים לספק לילדיהם את הכוחות לקבל החלטות פיננסיות חשובות בשמם:

  • התייעצו עם עורך דין הבקיא בתכנון עיזבון על מנת לוודא שכל המסמכים הדרושים תקינים.
  • הסבירו לילדיכם מה אתם מצפים מהם לפני שתעניקו להם סמכויות כלשהן. ודא שהם מבינים את האחריות שלהם, ודנים בכל סיכונים פיננסיים או משפטיים שהם עלולים לעמוד בפניהם.
  • ודא שילדיך מודעים לכל שינוי במצב הבריאותי או הקוגניטיבי שלך ועודדו אותם להישאר מעודכנים.
  • הסכימו על ציר זמן שבו הילדים שלכם צריכים לפעול.
  • מצאו יועץ פיננסי או איש מקצוע שיספק הכוונה.
  • הציבו ציפיות ברורות וודאו שגם אתם וגם ילדיכם מבינים את ההשלכות של הסמכויות שאתם מעניקים.
  • בדקו את הסמכויות שהענקת באופן קבוע כדי לוודא שהן עדיין מתאימות למצבך.
  • שקלו להקים נאמנות כדי להגן על הנכסים ולהבטיח שהם ישמשו לטובת הילדים.

 

לאחר מכן, אם תחליט לתקן או לבטל כל אחת מהסמכויות, יש להקפיד ליידע את כל הגורמים הרלוונטיים. כמובן שעדיף לעשות את זה כמה שיותר מוקדם, על מנת למנוע עוגמת נפש.

מתי כדאי לתת ייפוי כוח מתמשך בבנק?

יש אנשים שבוחרים לתת למישהו ייפוי כוח מתמשך בבנק על מנת לאפשר לו לטפל בכספו במקרה של אי כשירות, בעוד שאחרים עשויים לעשות זאת מטעמי נוחות או כדי להבטיח שענייניו הכספיים ינוהלו בצורה מסוימת, אם הם אינם מסוגלים לעשות זאת.

חשוב לציין כי ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף ברגע שאתה חתום עליו, ולכן חשוב לבחור מישהו שאתה סומך עליו שיפעל לטובתך. בנוסף, מומלץ לדון בתוכניות שלך עם האדם שבחרת כעורך הדין שלך בפועל, כדי שהוא יהיה מודע לציפיות שלך ויבין את האחריות שלו.

 

סימנים שהגיע הזמן לתת ייפוי כוח מתמשך

  1. קושי בניהול כספים: אם אתה מתקשה יותר ויותר לנהל את הכספים שלך, לשלם חשבונות או לקבל החלטות השקעה, ייתכן שהגיע הזמן לשקול לתת למישהו אחר לעשות זאת.
  2. ירידה ביכולת הנפשית או הפיזית: אם חווית ירידה ביכולת הנפשית או הפיזית שלך, ייתכן שהגיע הזמן לשקול להעניק למישהו אחר ייפוי כוח מתמשך שתקף בבנק או בענייני בריאות.
  3. שינויים בנסיבות החיים: אם חווית שינוי משמעותי בחיים, כגון מוות של בן זוג, מעבר למקום חדש או משבר בריאותי, זה יכול להיות זמן טוב לשקול מתן אישור משפטי למישהו שאתה סומך עליו לנהל את הכספים שלך אם אינך מסוגל לעשות זאת.
  4. קושי בתקשורת או בקבלת החלטות: אם אתה מתקשה לתקשר או לקבל החלטות, או אם יש לך חששות לגבי היכולת שלך לעשות זאת בעתיד, ייפוי כוח מתמשך יכול להעניק שקט וביטחון.

 

קיבלת ייפוי כוח מתמשך – מה עכשיו?

הצעד הראשון הוא לוודא שלהורים יהיה ייפוי כוח תקף. מסמך זה מטיל על אדם לטפל בעניינים כספיים ורפואיים במקרה שההורה הקשיש יאבד כושר. זה יכול לספק שקט נפשי ולמנוע את הצורך בהתערבות בית המשפט.

חשוב גם לדבר עם ההורה הקשיש על רצונותיו לטיפול בסוף החיים. ידיעת רצונותיהם לגבי הטיפולים והתרופות שהם עושים ואינם רוצים, יכולה לספק תחושת ביטחון וביטחון שרצונותיהם יכובדו.

 

היתרונות והחסרונות של ייפוי כוח מתמשך בבנק

יתרונות:

  • הגנה במקרה של אובדן כושר עבודה: במקרים של אובדן כושר עבודה, ייפוי כוח מתמשך מאפשר למישהו שאתה סומך עליו לקבל החלטות ולנהל את ענייניך הפיננסיים בשמך.
  • נוחות: אם אתה נוסע לעתים קרובות או לא מסוגל לטפל בעניינים הפיננסיים שלך באופן אישי, ייפוי כוח מתמשך יכול לספק שקט נפשי בכך שהוא מאפשר למישהו אחר לטפל במשימות אלה עבורך – עוד הרבה לפני גיל מבוגר ובלי קשר למצב רפואי ספציפי.
  • שקט נפשי: הידיעה שהעניינים הפיננסיים שלך מנוהלים על ידי מישהו שאתה סומך עליו יכולה לספק שקט נפשי ולהפחית לחץ במקרה של משבר.

 

חסרונות:

  • אובדן שליטה: על ידי הענקת ייפוי כוח מתמשך, אתה נותן למישהו אחר את הכוח לקבל החלטות ולנהל את העניינים הפיננסיים שלך, אשר יכול להיות קשה להיכנע.
  • סיכון להתעללות: אם תבחר באדם שאינו אמין או אמין, קיים סיכון שהוא עלול לנצל את כוחו לרעה ולקבל החלטות שאינן לטובתך.
  • מורכבות: הליך מתן ייפוי כוח מתמשך יכול להיות מורכב, וייתכן שיהיה צורך לערב עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים כדי להבטיח שהתהליך נעשה בצורה נכונה.

 

מה שואלים עורך דין לפני שנותנים ייפוי כוח מתמשך?

  1. מה בדיוק מאפשר ייפוי כוח מתמשך למישהו לעשות?
  2. במה שונה ייפוי כוח מתמשך מסוגים אחרים של ייפוי כוח או מסמכי תכנון עיזבון?
  3. אילו צעדים עלי לנקוט כדי להבטיח שהאדם שאני ממנה שמיופה הכוח שלי הוא אמין ומסוגל להתמודד עם האחריות שאני מעניק לו?
  4. האם אני יכול להגביל את הסמכויות שניתנו או לציין תנאים שבהם הוא יכול להפעיל אותן?
  5. מה יקרה אם מאוחר יותר אשנה את דעתי וארצה לבטל את הייפוי?
  6. כיצד אוכל להבטיח שהייפוי מבוצע כהלכה ואף כמובן מוכר על ידי מוסדות פיננסיים, סוכנויות ממשלתיות וגופים אחרים?

 

אלו הן רק כמה דוגמאות לשאלות שאולי תרצו לשאול עורך דין לפני שתעניק למישהו אחר ייפוי כוח מתמשך. בכל מקרה, עורכת דין מירי יעקב גביש תשמש עבורך עו"ד צבאי וגם תרכז את הטיפול בנושא של ייפוי כוח מתמשך בצורה יעילה ונוחה.

 

עם מי מתייעצים לגבי ייפוי כוח מתמשך בבנק?

המומחים של משרד עו"ד מירי יעקב גביש יכולים לספק לך את המידע והייעוץ בנושאים שונים הקשורים בייפוי כוח מתמשך בבנק, ובמגוון נושאים משפטיים אחרים. עורכת דין מירי יעקב גביש תשמח לפנייתכם ותסייע לכם בצורה המיטבית עד למציאת פתרון הולם. כל שנדרש הוא להשאיר פרטים באתר עו"ד מירי יעקב גביש ולפנות אלינו בהקדם.

ייפוי כוח מתמשך בבנק
ייפוי כוח מתמשך בבנק
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>