פסיקת פיצויים עקב הפרת הסכם שכירות

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

רבים אינם יודעים שהפרת חוזה בתחום המקרקעין אינה רק בקשר להסכם מכר, זאת אומרת במקרה בו המוכר או הקונה אינם עומדים בחוזה ומפרים את הדברים הכתובים בו. הפרת חוזה בתחום המקרקעין יכולה להיות גם במקרה של דירה שהושכרה וגם במקרה בו השוכר או המשכיר לא עמדו בדברים עליהם חתמו בעת חתימת החוזה או הפרו את הסכם השכירות שנחתם טרם השכרת הנכס. עליהם לשלם פיצויים בהתאם לצד השני החתום על העסקה שאותה הפרו.

 

למשל, אנשים ששכרו דירה ועזבו אותה לפני שהסתיים זמן השכירות אותו קבעו מראש בחוזה שנחתם עם בעל הדירה, חייבים להמשיך לשלם את תשלום השכירות ממועד העזיבה של הנכס שהם שוכרים עד ליום שבו היו אמורים לעזוב את הנכס לפי הדברים הרשומים בחוזה שנחתם בינם לבין בעל הנכס.

בנוסף לסכום אותו היו צריכים לשלם ממילא, גם אם היו ממשיכים לגור בנכס וגם כעת שעזבו את הנכס לפני הזמן בו היו אמורים לעזוב אותו, עליהם לשלם פיצויים לבעל הדירה שאותה נטשו לפני המועד שנקבע מראש.

 

מדוע השוכר צריך לשלם פיצויים לאדם שממנו הוא שוכר את הנכס במידה ונטש את הנכס לפני מועד עזיבתו המתוכנן?

במקרה מסוג זה, בו בעל הנכס השכיר את הנכס לזמן מסוים ולפני הגעת המועד שבו הנכס היה צריך להתפנות משוכריו, החליטו השוכרים מסיבות שונות לנטוש את הנכס ולהפסיק להשתמש בו, בעל הנכס יוצא מופסד.

בעל הנכס חתם על חוזה בו לכאורה הוא מקבל סכום מסוים בכל חודש על הדירה שבבעלותו ומסיבה כלשהי החליטו השוכרים להפר את החוזה שנחתם ולכן כדי שבעל העסק לא יצא מופסד בגלל ששוכריו הפרו את העסקה שנחתמה, עליהם להמשיך לשלם את דמי השכירות.

לאחר נטישת הדירה על ידי השוכרים, בעל הדירה צריך לחפש שוכרים חדשים, לכן שוכרי הדירה שעזבו את הדירה לפני הזמן שהיו מיועדים לעזוב אותה, צריכים לשלם פיצויים לבעל הדירה.

פיצויים על הזמן שאותו יצטרך להקדיש כדי לחפש דיירים חדשים לדירתו וכן על הסכומים שיצטרך להוציא לפרסום דירתו ולהבאת שוכרים חדשים וגם פיצויים על נזקים שעתידים להיגרם לדירה בזמן שתהיה ללא דיירים.

 

מהו "פיצוי מוסכם"?

בעת חתימת החוזה על השכרת דירה, ישנו סעיף בו רשום סכום שמוסכם בין שני צדדי העסקה, למקרה בו יצטרך המשכיר לשלם לשוכר פיצוי או במקרה הפוך.

חשוב לדעת שהסכום שצוין בחוזה אינו הסכום הסופי שאותו ישלם האדם שגרם נזק לצד השני בעסקה משום שבעת חתימת החוזה אי אפשר לדעת מה יהיה המקרה ומה יהיה גודל הנזקים שנגרמו בעקבות הפרת החוזה, לכן בית המשפט יתערב ויחליט מה יהיה הסכום אותו ישלם השוכר למשכיר או ההפך במקרה הספציפי שאירע.

חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני מקרקעין כדי לקבל את הסכום הגבוה ביותר במקרה שבו המשכיר הפר את בחוזה שנחתם, כמו שחשוב להיעזר בעו"ד צבאי בעת משפט.

פסיקת פיצויים עקב הפרת הסכם שכירות
פסיקת פיצויים עקב הפרת הסכם שכירות
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>