כללים לרכישת דירה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

אם אתם בתהליך של קניית דירה, בוודאי תשקיעו את מירב כספכם על מנת שדירתכם תהיה דירת החלומות שתמיד חלמתם עליה. הדבר דורש זמן וכסף רב.

 

כדי שלא תיפלו קורבנות לנוכלים רבים המסתובבים בתחום הנדל"ן וגורמים לאנשים להשקיע את כספם, שחסכו במשך זמן רב על דירה שכלל לא קיימת, מומלץ לבדוק את מצב הדירה מבחינה משפטית, בנוסף לבדיקות השייכות למצבה האסתטי שאותם עושים בדרך כלל כחלק מתהליך בחירת הדירה.

קודם כל, תהליך קניית דירה, מצריך ליווי של עורך דין המתמחה בנושאים מסוג זה- עורך דין לענייני מקרקעין כמו שיש צורך בעו"ד צבאי כאשר עומדים למשפט צבאי.

 

כללים שחשוב לדעת אם אתם בתהליך של רכישת דירה:

  1. כשאתם מתחילים להתעניין בדירה מסוימת לקנייה, חשוב מאוד לברר מי האנשים שהדירה שייכת להם. לפעמים להורים יש דירה וילדיהם מקיימים את המשא ומתן אתכם, ללא ידיעתכם שהם לא בעלי הדירה. בנוסף, בשוק הנדל"ן מסתובבים נוכלים רבים, שיכולים לגרום לכם לקנות דירה שלא קיימת באמת או שלא שייכת להם. כדאי לבקש תעודה מזהה מהאדם שאומר שהוא בעל הבית כדי שתוכלו להשוות לטפסים שיש בידכם ולראות שהוא דובר אמת. לא כדאי להימנע מלעשות זאת בגלל בושה, מכיוון שהדבר חשוב וישפיע על קניית הדירה רבות בהמשך התהליך.
  1. בשנים האחרונות, אנשים רבים קונים דירה ובונים באחד החדרים חדר נוסףויכול לקרות מצב, בו ימכרו לכם דירת ארבעה חדרים שהייתה בעלת שלושה חדרים והורחבה, לכן חשוב מאוד לבדוק את המצב האמתי של הדירה שאתם מעוניינים לקנות, בטפסים שבהם הדירה מופיעה. הדבר יכול להשפיע על שוויה הכלכלי של הדירה ולכן חשוב לברר את המידע הזה.
  2. אם בעבר נבנו בבית שאתם מעוניינים לקנות חדרים ללא היתר או שהיו חריגות בנייה, הדבר יכול להשפיע עליכם רבות, בכך שאתם תחויבו לשלם את החוב של בעלי הבית הקודמים, לכן חשוב לברר את סוגיית חריגות הבנייה לפני קניית הבית.
  3. חשוב לדווח על העסקה שביצעתם בזמןולרשויות המתאימות, כדי שתוכלו לשלם את תשלום מס הרכישה או לקבל פטור.
  4. חשוב להקפיד שהתשלום האחרון, יינתן רק לאחר קבלת הדירה, באופן פיזי, על ידי הרוכשים.
  5. כדי שלא ירמו אתכם, מומלץ מאוד לצלם כל שיק שנתתם, ולוודא שהמוכרים חותמים לכם בכל מעמד בו אתם משלמים להם, כדי שלא יעבדו עליכם ויבקשו מכם לשלם את אותו תשלום מספר פעמים.
  6. הדבר החשוב ביותר, בעת קניית דירה, הוא לשים לב שהחוזה כתוב בצורה ברורה ומתייחס לכל הפרטים האפשריים ביחס לתשלום. כדי שלא ירמו אתכם ויבקשו מכם תשלום נוסף, שלא היה רשום בחוזה, עליכם להקפיד שהתנאים הקשורים לתנאי התשלום יהיו מפורטים במיוחד וברורים.

 

דגש חשוב בביצוע עסקאות מקרקעין

חשוב שיהיו רשומים התאריכים המדויקים לנתינת כל תשלום, אם אתם משלמים בדולרים או בכסף ששווים משתנה, חשוב לקבוע מראש לפי שער של איזה זמן, יהיה המחיר שתשלמו.

כללים לרכישת דירה
כללים לרכישת דירה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>