הפרת חוזה שכירות מצד השוכר

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

רבים מאיתנו חולמים על השקעות שונות בנדל"ן כי נדמה לנו שזה בדיוק מה שייתן לנו את היציבות שלה אנחנו זקוקים. כל החיים אנחנו עובדים קשה אך בסופו של דבר זה לא מה שממנף את המצב הכלכלי שלנו ומוביל לביטחון ושקט, מה שמסביר מדוע לא מעט אנשים בישראל בוחרים לקנות דירות שונות להשקעה.

 

מצד שני, חשוב להבין שדירה להשקעה זו גם התעסקות מאוד גדולה, כי צריך למצוא דיירים שלהם נוכל להשכיר את הנכס וצריך גם לדאוג לעשות איתם חוזים ולוודא שהכול מתנהל כשורה. בפועל הניסיון מוכיח שאומנם במקרים שבהם הכול עובד ללא תקלות זה מאוד נוח והרבה פעמים זו גם הכנסה לא רעה, אך מצד שני, לאורך השנים גם מוגשות הרבה מאוד תביעות סביב כל מה שקשור להשכרת נכסים. ראשית, חשוב לדעת שכאשר מדברים על הפרת חוזה שכירות מצד השוכר לא מדברים רק על דירות שכורות אלא גם על נכסים אחרים כמו מחסנים, מפעלים ועוד ושנית, חשוב לבדוק את הדברים כמה שיותר לעומק לפני שבוחרים איך רוצים לפעול.

 

המקרים הנפוצים ביותר

בבואנו לדבר על הפרת חוזה שכירות מצד השוכר ניתן לראות שיש כמה מקרים נפוצים שחוזרים על עצמם לאורך השנים. לדוגמה, המקרה הקלאסי שבו יש לנו חוזה עם דייר עד הראשון לינואר אך הוא פשוט לא עוזב את הדירה. הוא נשאר בדירה, לפעמים בתשלום אך בדרך כלל בלי, ופשוט מסרב לעזוב את הנכס. מה אפשר לעשות במצב כזה? והאם יש משהו שהחוק אומר לטובתנו, בעלי הנכס? חשוב לדעת שהתשובה לכך בהחלט חיובית כי החוק כמובן דואג לא רק לשוכרים אלא גם למשכירים. מצד שני, רגע לפני שאתם נכנסים להליכים משפטיים שאין להם סוף, עדיף כמובן לעשות הכול כדי להגיע להבנות בצורה נעימה ופשוטה יותר. העניין הוא שכאשר הדברים עוברים לטיפולו של בית המשפט הכול הופך להיות מורכב יותר ולכן, אם תוכל לדבר עם הדיירים שלכם ולהגיע להבנה זה עדיף. אם כל זה לא עובד תוכלו לפנות לעורך דין, לשלוח מכתבי איום ואזהרה מטעמו, להזמין משטרה ואף להגיש תביעה מסודרת למשטרה. ברוב המקרים האלה בסופו של דבר הדייר לא רק עוזב את הדירה אלא גם משלם פיצויים לא מעטים לבעל הבית ולכן אין לכם סיבה אמיתית לחשוש.

 

נזקים לדירה

עוד מקרה קלאסי שבו ישנה הפרת חוזה שכירות מצד השוכר, אלה המקרים שבהם נעשה נזק למבנה. הדייר, בשעת החתימה על החוזה, מבטיח לשמור על הנכס בסעיפים שונים ומפורטים אך כל בעלי הדירות יודעים לומר שלא תמיד זה המצב בשטח. לכן ברור מדוע גם אתם תוהים מה תוכלו לעשות אם הדייר החזיר לכם דירה עם דלת שבורה, עם חלון מנופץ או עם כל תקלה או נזק אחר. כדאי לדעת שבמקרים כאלה בדרך כלל התשובה נמצאת כבר בחוזה עצמו. כלומר, לרוב חוזה שכירות כולל פיצוי מוסכם מראש, כך שאם הדייר הפר את אחד מהסעיפים, הוא יצטרך לשלם את הסכום הנקוב בלי שבכלל יהיה עליכם להוכיח בפני בית המשפט את הנזק. בנוסף לכך, בדרך כלל יש גם צ'ק ביטחון שמשאיר הדייר אצל בעל הדירה כך שתוכלו פשוט לפרוע את הצ'ק הזה ועם הסכום הזה לבצע את התיקונים שצריך. אין ספק שעדיף להימנע מכל המקרים האלה אך בסופו של דבר הם חלק מהמציאות ולכן כל מה שצריך זה לעגן הכול בחוזה מוסכם ומסודר מראש.

 

מה עושים אם הדייר עזב לפני תום החוזה?

מקרה נוסף שחוזר על עצמו לא מעט פעמים, ובמיוחד במקרים שבהם מדובר על השכרת דירות לסטודנטים ולאנשים צעירים, זה המקרה שבו הדייר רוצה לעזוב לפני שנגמר החוזה. לכאורה לא צריכה להיות בעיה, כי הרי זכותו של אדם לשנות את מקום המגורים שלו, אך בפועל זה לא כל כך פשוט. אם הדייר ייצא לפני תום החוזה למעשה בעל הנכס יישאר עם נכס ריק שאיש לא משלם עליו ועם הצורך למצוא דייר מחליף כמה שיותר מהר. במילים אחרות, הפרת חוזה שכירות מצד השוכר על ידי עזיבתו לפני תום החוזה עלולה לפגוע קשות בבעל הנכס. לכן ברור מדוע יש להתייחס גם למקרים כאלה מראש, כלומר בעת החתימה על החוזה, אך כאמור, לא תמיד החוזה יסייע לנו. בדרך כלל כתוב בחוזה שעל הדייר להודיע פרק זמן מסוים מראש לפני עזיבתו ויתרה מכך, הוא גם יצטרך לשלם פיצויים. עם זאת, מה עושים אם החוזה הזה הופר והדייר פשוט עוזב? במקרים כאלה כדאי יהיה לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין שעוסק בתחום הזה כי הוא איש המקצוע היחיד שיוכל לעזור לכם. בסופו של דבר במקרים מהסוג הזה בדרך כלל הדייר לא רק ישלם לכם את שכר הדירה על החודשים שבהם הוא לא גר בפועל בדירה עד תום החוזה, אלא הוא גם ישלם לכם פיצויים הולמים על מעשיו. אומנם זה נכון שתצטרכו הרבה סבלנות עד שתראו את הכסף שמגיע לכם ובפועל כן יהיה עליכם לחפש דיירים חדשים כמה שיותר מהר, אך מצד שני, אתם גם יכולים להיות בטוחים שכן תקבלו את מה שמגיע לכם.

 

בחרו עורך דין מוביל לעריכת החוזה

בין אם יש לכם דירה אחת שאתם רוצים להשכיר לאחרים ובין אם יש ברשותכם מספר דירות, כדאי יהיה לבדוק לאיפה אתם פונים. כלומר, אין ויכוח על כך שאתם יכולים להוריד מהאינטרנט טפסים וחוזים שונים ולהחתים את הדיירים שלכם עליהם, אך בפועל זה לא מומלץ. במקום זה עדיף לכם לפנות מראש לעורך דין שיוכל לערוך עבורכם את החוזה הטוב ביותר, כולל סעיפים שונים המתייחסים לכל האופציות האפשריות. בנוסף לכך, אם תפנו אל עורך דין מוביל הוא גם יוכל ללוות אתכם במקרים חריגים אם החוזה באמת יופר ואם הזכויות שלכם תפגענה. הגיע הזמן להבין שזה שאתם מכניסים מישהו לבית שלכם ומשכירים לו את הנכס, זה לא אומר שהחוק יגן רק עליו. בימינו יש גם אפשרות לדאוג לבעלי הנכס כי אחרי הכול, הנכס שייך לכם ומגיע לכם לקבל אותו בתום השכירות במצב מצוין.

 

כך בוחרים עורך דין

אתם מתלבטים לאיזה עורך דין לפנות? אם כך, כדאי לדעת שאכן יש מספר אפשרויות שעומדות לפניכם ולכן חשוב לבדוק את הדברים לעומק. עורכת הדין מירי יעקב גביש היא כתובת טובה בין אם אתם זקוקים לשירותיו של עו"ד צבאי ובין אם אתם צריכים עורך דין שמבין בענייני נדל"ן. כשיש אדם בעל ניסיון שעומד לצידכם, מקשיב למקרה שלכם ומלווה אתכם לכל אורך הדרך, הדברים יכולים להיראות אחרת. אין ויכוח על כך שעדיף שהשוכרים שלכם לא יפרו את החוזה, אך במידה וזה קורה, טוב לדעת שיש אנשי מקצוע אמינים כמו עו"ד מירי יעקב גביש. פנו עוד היום לקבלת סיוע משפטי ועזרה כי הגיע הזמן להבין שאתם לא צריכים להתמודד לבד עם הפרת חוזה בכל מה שנוגע להשכרת נכסים השייכים לכם.

הפרת חוזה שכירות מצד השוכר
הפרת חוזה שכירות מצד השוכר
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>