הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

אם יש משהו שכמעט כל אחד מאיתנו מתמודד איתו בשלבים שונים של החיים, זה כל מה שקשור לשכירות. אנחנו שוכרים דירות בתור סטודנטים ורבים מאיתנו ממשיכים לשכור דירות גם עוד הרבה שנים אחר כך. משמעות הדברים היא שגם מקרים של הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר לא תמיד זרים לנו, שכן זה משהו שעלול לקרות לכל אחד מאיתנו. השאלה היא מה עושים במצב כזה והאם גם אפשר למנוע אותו מראש, כי איש מאיתנו לא היה רוצה למצוא את עצמו בסיטואציה כזאת. לכן ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא, לפני הכול, להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום הזה ושיוכל לעבור איתכם על החוזה.

 

פרטי מעבר על חוזה שכירות

מה בכלל כתוב בו? מה הזכויות שלכם בתור הדיירים ומהם החובות שלכם? חשוב להבין שלקרוא את חוזה השכירות ברפרוף זה לא מספיק. עליכם להתעמק בכל הסעיפים השונים ולראות האם יש תת סעיף שדורש מכם תשומת לב מיוחדת. רק אחרי כל השלבים האלה כדאי יהיה לחתום על החוזה כי אפילו אם מדובר על חוזה שכירות לתקופה יחסית קטנה, הוא עלול לסבך אתכם ובגדול. לחוזה יש תוקף משפטי, לטוב ולרע, ולכן חשוב מאוד לבדוק על מה אתם חותמים כי זו הדרך היחידה שתוכל להסיר מכם דאגה.

 

בודקים לפני שתובעים

במידה וקרה משהו שלא מתאים לחוזה, או במילים אחרות, הייתה הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר, חשוב לפני הכול לחזור את החוזה. האם רק נדמה לכם שזו הפרת החוזה? או שבאמת אפשר להוכיח את זה שחור על גבי לבן? בהרבה מהמקרים השוכרים בטוחים, מתוך הזיכרון, שהם חתמו על משהו ספציפי בחוזה אך בפועל, כאשר חוזרים לבדוק את הדברים, רואים שזה לא מדויק. בפועל הרבה פעמים כאשר רואים את החוזים מגלים שהדברים לא בדיוק זהים למה שזכרנו ולכן לא פעם אין לנו למעשה עילה לתביעה. בנוסף לכך, אפילו אם אתם בעצמכם בדקתם את החוזה, ישבתם וקראתם אותו ואתם בטוחים שהצדק איתכם, כדאי יהיה לדבר עם עורך דין שמבין בתחום הזה. עורך דין, כמו עו"ד צבאי מירי יעקב גביש, יוכל לעזור לכם להבין איפה הדברים עומדים. יתרה מכך, עורך דין שמבין בענייני חוזים ונדל"ן יוכל גם לעזור לכם לבחור מה תהיה דרך הפעולה המתאימה והנכונה לכם ביותר.

 

בקשה לפינוי נכס לפני תום החוזה

בבואנו לראות מהם המקרים הנפוצים ביותר שקשורים להפרת חוזה שכירות מצד המשכיר, אנחנו רואים שאחד מהמקרים זו הבקשה לפנות את הנכס. אם תשימו את עצמכם לרגע אחד בנעליו של המשכיר, אתם תראו שבהחלט אפשר להבין איך מצב כזה עלול לקרות גם בתום לב ולא כי המכשיר הוא נוכל. לדוגמה, אם הוא משכיר לכם דירה ששייכת לו, הבת שלו מתגרשת, עוזבת את בעלה וזקוקה בדחיפות למקום שבו היא תוכל לגור, זה טבעי שהוא ירצה את הנכס שלו בחזרה. בנוסף לכך, הוא גם יכול לרצות את הנכס שלו בחזרה לפני תום החוזה כדי למכור אותו כי הוא נקלע למצב כלכלי קשה או בגלל כל סיבה אחרת. אין כל ויכוח על כך שהצד עמכם, כי הרי חתמתם על חוזה עד סוף השנה או עד תאריך מסוים ובסופו של דבר מתברר שאין לכם איפה לגור. במקרים כאלה יש כמה אופציות שעומדות לפניכם, והראשונה היא כמובן לנסות להגיע לעמק השווה עם הבעל הדירה. אולי יש לו נכס חלופי שהוא יוכל להציע לכם? או שאולי הוא יוכל לתת לכם עוד חודש-חודשיים בנכס וכך שני הצדדים ייצאו מרוצים? במידה וזה לא המצב ובמידה ואתם גם לא רוצים לנסות להבין את בעל הבית שלכם, תמיד תהיה אפשרות לחזור לחוזה ולראות מה הוא אומר. ברוב המקרים ניתן יהיה להגיש תביעה במצבים כאלה, כי הרי מגיע לכם פיצוי על הפרת סעיף חשוב ביותר בחוזה. מצד שני, כדאי לזכור שלא אחת עד שתקבלו את כספי הפיצויים שלכם יעבור הרבה מאוד זמן ושנית, לא אחת גם בעל הבית יוכל להגיש תביעה נגדית ואתם חייבים להיות מוכנים למצב כזה.

 

 

ליקויים בבית

עוד מצב שחוזר על עצמו לאורך השנים בתחום של הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר זה המצב שבו למעשה המשכיר משכיר לנו דירה שאינה במצב טוב. כלומר, כמובן שאנחנו רואים את הנכס לפני שאנחנו חותמים על החוזה, אך יש דברים שעין שאינה מקצועית לא תוכל לגלות. לדוגמה, בעיות ביוב, אינסטלציה או חשמל אלה תקלות שהרבה פעמים אנשים מגלים עם הזמן. יתרה מכך, מה עושה דייר שיושב לתומו בסלון אחרי יום עבודה, רואה טלוויזיה ופתאום מתחילים לטפטף עליו מים מהגג? אם היה מדובר בנכס פרטי שלו הוא כבר היה בודק את הדברים, מתקן אותם כמה שיותר מהר וגם נושא באחריות ובעלויות. עם זאת, במצב שבו מדובר על דייר ולא על בעל הנכס, האחראי הישיר הוא כמובן בעל הנכס. עם זאת, ולמרות שכתוב בחוזי שכירות במפורש שעל בעל הבית לתקן את המצב כמה שיותר מהר, כולנו מכירים גם סיפורים על מצבים שבהם זו לא הייתה ההתנהלות של המשכיר. לכן במצבים כאלה, בין אם מדובר על נזילה ובין אם מדובר על כל נזק אחר, חשוב מאוד לצלם את הדברים. תמונות כאלה יכולות לשמש הוכחות בבית המשפט במידה והדברים באמת יגיעו לשם ולכן חשוב לא רק לצלם אלא גם לעשות את זה כמה שיותר מהר ובצורה שתהיה כמה שיותר ברורה.

 

למה חשוב לקחת עורך דין?

אם בעל הבית שלכם הפר את החוזה, ולא משנה באיזו דרך, אתם חייבים לדאוג לזכויות שלכם. מעבר לכך שכל פגיעה בזכויות באה לידי ביטוי גם בעלויות כלכליות שלא תמיד קל להתמודד איתן, מדובר גם על עוגמת נפש שלא תמיד נוח להתמודד איתה. כלומר, אם נחזור את הדוגמה שבה בעל הבית מבקש שתעזבו את הנכס לפני תום החוזה ומדובר על תקופת המבחנים שלכם כסטודנטים, טבעי שזו תהיה פגיעה חמורה וקשה מבחינתכם. לכן חשוב שיהיה לכם עורך דין מוביל, ממש כפי שהייתם בוחרים בקפידה עו"ד צבאי אם הייתם זקוקים לשירותיו. עורך דין יוכל לעזור לכם בכמה רמות שונות, כאשר הרמה הראשונה היא כמובן להבין מה בכלל אומר החוזה ומה בדיוק מגיע לכם. בהמשך, הוא יוכל להקשיב לכל המקרה שלכם ולהציע לכם מספר אפשרויות. לפעמים האפשרות הכי טובה, על פי המלצות של עוה"ד, תהיה לנסות להגיע לפשרה אך יש גם מקרים שעוה"ד כן יציע לכם לתבוע. חשוב לקחת בחשבון אומנם את העובדה שתמיד תשלמו לעוה"ד שכר טרחה, אך מצד שני, הוא גם יעזור לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. כדאי לדעת שהחוק מגן עליכם כדיירים בלא מעט מהמקרים ולכן אין סיבה לוותר על מה שמגיע לכם. הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר עלולה להיות חמורה ביותר ולכן אין ספק בכלל שהוא חייב לשלם על מעשיו. עם עורך דין מוביל הדברים יסתיימו הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים ולכן בפירוש לא כדאי שתוותרו על שירותיו.

הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר
הפרת חוזה שכירות מצד המשכיר
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>