אישור לבניית פרגולה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

אנשים רבים בטוחים, כשהם מתחילים לחשוב על האפשרות של בניית פרגולה, שאם מדובר על הבית הפרטי שלהם הרי שהם לא צריכים לקבל על כך אישור. במה בסך הכול מדובר? הרי אנחנו רק בונים מבנה הצללה בגינה הפרטית שלנו שקנינו אותה במיטב כספנו.

 

עם זאת, במידה וגם אתם הייתם סבורים כך, כדאי שתעצרו ותדעו: עליכם לקבל אישור לבניית פרגולה אחרת אתם עלולים להסתבך עם החוק.

ממש כפי שאי אפשר להזמין גוזם עצים שיכרות לכם עץ ככה סתם מהגינה אלא יש לעשות זאת עם כל האישורים הנדרשים, כך גם אי אפשר לבנות פרגולה ללא אישור.

החוקים מאוד ברורים בנושא הזה וקובעים, לפני הכול, מה זו בכלל פרגולה ומה ההגדרה שלה. לדוגמה, בחוק הפרגולות ניתן לראות שפרגולה היא "מבנה ללא קירות שתקרתו משטח הצללה מישורי ואינו משופע או נטוי…". כדי לקבל את האישור יש למלא טופס דיווח הכולל את פירוט עבודות הבניה ואת הטופס הזה יש לשלוח לוועדה המקורית לתכנון ובניה.

 

האם ניתן לקבל פטור מאישור לבניית פרגולה

למרות כל הנאמר לעיל, חשוב לדעת שהקמה של כל מבנה אשר למעשה לא פוגע במרחב הציבורי לא ידרוש מכם לקבל היתר ותוכלו לבנות אותו גם בלי אישור.

מדובר על הקמת מבנים כמו סגירה שמיועדת לחורף, פרגולה שהשטח שלה לא עולה על 20 מ"ר, בניית דוד שמש על גג הבית, החלק החיצוני של המזגן או מחסום החניה הפרטית. מצד שני, כאשר הפרגולה, או המבנה שתרצו להקים, תהיה גדולה מהשטח המצוין ותיחשב כפרגולה לכל דבר – יהיה עליכם לקבל אישור לפני התחלת ביצוע העבודות.

 

כמה זמן ייקח עד שתקבלו את האישור המיוחל לבניית פרגולה?

במידה ובמקרה שלכם אתם כן צריכים לדאוג לקבלת אישור לבניית פרגולה, כדאי שתדעו שלא מדובר על עניין מורכב מידי.

אתם צריכים לפנות אל הוועדה המתאימה, להציג בפניה את תוכניות הבניה ולחכות לתשובה. ישנו גם הליך מזורז שכולל את הגשת המסמכים בתוספת חוות דעת של מהנדס שמאשר כי המבנה המתכונן יציב ועומד בכל התקנים המחמירים ביותר של הבטיחות. במקרה כזה אם הרשות לא החזירה לכם תשובה תוך 45 ימים, הרי שהיא כאילו נתנה את הסכמה ותוכלו להתחיל בבניית פרגולת החלומות שלכם.

 

מתי כדאי לפנות לעזרה מקצועית?

ראשית, אם אתם רוצים להיות בטוחים יותר לגבי הנהלים במקרה שלכם ולהבין האם אתם באמת צריכים אישור לבניית פרגולה – כדאי יהיה לפנות לאנשי המקצוע שעוסקים בתחום.

איש מקצוע מוביל ומומחה שיוכל לעזור לכם הוא עורך דין מקרקעין, שכן עורך דין כזה הוא הכתובת לא רק כאשר רוצים לבצע עסקות נדל"ן מורכבות. למעשה גם בכל אותם המקרים שבהם אדם בנה בצורה לא חוקית והסתבך עם החוק או עם השכנים, עורך דין מקרקעין יוכל לעזור. אפילו אם עברתם על החוק ואפילו אם בניתם את הפרגולה שלכם ללא אישור ואתם נמצאים היום בצרה משפטית צרורה, יש מי שיעזור לכם.

עורך דין מקרקעין או עורך דין נדל"ן שמכיר את התחום על בוריו יוכל לבדוק את המקרה שלכם, להבין איפה בדיוק נמצאת הטעות ובעיקר, הוא יוכל לעזור לכם למצוא את הפתרון. פעמים רבות במקרים דומים הפתרון יהיה בדמות תשלום קנס, אך גם כאן עורך הדין יוכל לעזור לכם להקטין את הנזק. אין סיבה שתתמודדו לבד עם המצב כי אם איש מקצוע מהתחום יוכל לסייע לכם בצורה מקצועית וטובה, אז למה שלא תפנו אליו כמה שיותר מהר?

אישור לבניית פרגולה
אישור לבניית פרגולה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>