עריקות ממילואים במלחמה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מצב מלחמה הוא ללא צל של ספק אחד מהמצבים הרגישים ביותר במדינה, במצב זה ברוב המקרים נקראים אנשי מילואים בצווי 8 על מנת לאייש תפקידים שונים. רוב אנשי המילואים אשר לא קיבלו פטור ממילואים, מודעים לתפקיד אותו הם אמורים לבצע בזמן מלחמה, ולכן לא מדובר בהפתעה או במצב שבו הם אינם מודעים היכן הם אמורים לשרת בעת קבלת צו 8. כאשר מחולקים צווי 8 ברוב המקרים מדובר במצב קיצוני יותר, מצב שבו המלחמה מחייבת לגייס כוחות נוספים על מנת שיעבו את הכוחות הסדירים ויאפשרו למדינה להגן על גבולותיה ועל ביטחון אזרחי המדינה.

 

עריקות איש מילואים במצב מלחמה יכולה להיות נושא רגיש מאוד, ולכן חשוב מאוד לכתוב עליו מאמר שלם אשר מסביר בדיוק כיצד הדבר מתרחש – וכמובן מהן ההשלכות של אותו איש מילואים שמחליט להיות עריק בזמן כל כך קריטי.

הצבא מתייחס לנושא הזה בצורה חמורה הרבה יותר מאשר עריקות ממילואים "רגילה", ולכן חשוב מאוד שתבינו מהן ההשלכות של מעשה מהסוג הזה. במקרה שבו אתם מואשמים על עריקות במצב מלחמה חשוב מאוד להעמיד לרשותכם עורך דין צבאי אשר יעזור לכם להילחם על חפותכם, כך תוכלו להימנע מקבלת עונש משמעותי מאוד שיפגע בעתיד שלכם וגם בחיי האזרחות שבהם אתם נמצאים באותה העת.

 

מהי עריקות ממילואים?

אחת מהעבירות אשר מטופלות על ידי הפרקליטות הצבאית היא עבירה של עריקות ממילואים.

המקרה מדבר על סיטואציה שבה נשלח אל איש מילואים צו מילואים כחוק, אך אותו איש מילואים מחליט על דעת עצמו שלא להתייצב ביחידה שאליה הוא נקרא. מרגע שליחת צווי 8 אנשי המילואים נמצאים תחת החוק הצבאי, ולכן באפשרותה של הפרקליטות הצבאית להעמיד את אותו איש מילואים לדין על היעדרות משירות מילואים.

צו מילואים שנשלח כחוק הוא צו מילואים אשר נשלח מטעם היחידה אליה משויך החייל אל הכתובת המעודכנת במערכת הצבאית.

מחובתו של חייל המילואים לעדכן את הכתובת במקרה של מעבר דירה או שינוי כתובת מסיבה כזאת או אחרת. טענה שבה הכתובת המעודכנת ברישומי היחידה איננה נכונה לא תתקבל בבית המשפט הצבאי, השופט יטען כי חייל המילואים היה צריך לעדכן את היחידה על כתובתו החדשה.

התייעצות קצרה עם עורך דין צבאי תעמיד לפניכם סיטואציות שונות ומקרים שונים של אנשי מילואים אשר נעדרו משירות מסיבות כאלה ואחרות – ובסופו של דבר גם הועמדו לדין למרות שבאופן ישיר הם אינם עשו זאת במודע.

לכן ברוב המקרים חשוב מאוד לפעול על פי ההנחיות הצבאיות כך תוכלו להיות בטוחים שאם לא תצטרכו להסתבך עם החוק הצבאי. בכל מקרה של משפט על עריקות ממילואים עליכם לפנות אל עורך דין צבאי על מנת שילווה אתכם לכל אורך התהליך.

 

עריקות ממילואים במלחמה – החמרת הדין

מקרה של עריקות בצבא הוא מקרה חמור בפני עצמו גם אם מדובר על איש מילואים אשר מסיבה כזאת או אחרת לא הצליח להתייצב לשירות המילואים.

אך המקרה יהיה חמור אף יותר כאשר מדובר על עריקות ממילואים במלחמה, שזה אחד מהמצבים החמורים ביותר שבהם כל איש מילואים מחויב להגיע ליחידתו על מנת להשתתף במלחמה.

הצבא מתייחס למצב של עריקות ממילואים במלחמה בחומרה רבה, ומרבית העונשים הם חמורים בהרבה בהשוואה לעונשים של עריקות רגילה של אנשי מילואים. לכן חשוב להבין כי יש הבדל משמעותי בין עריקות רגילה ובין עריקות במצב של מלחמה וחשוב מאוד לשים את האצבע על ההבדלים הללו.

כמובן שההבדל המשמעותי ביותר הוא בענישה הצפויה במקרה של עריקות ממילואים במלחמה. אך ישנו הבדל גם במשך זמן המילואים, כאשר במצב של מלחמה אי אפשר לדעת בדיוק את משך זמן המילואים והזמן מוגדר בתור זמן לא מוגדר.

ברגע שמתגלה אצלכם בעיה שעשויה לפגוע בשירות המילואים שלכם כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל עורך דין צבאי עם כל הניירת הדרושה על מנת שישיג לכם את הפטור המיוחל. כך תוכלו להיות רגועים בידיעה כי יש מי שדואג לכם ועוזר לכם להניע את כל הגלגלים בצורה תקינה ונכונה.

עריקות ממילואים במלחמה זה דבר חמור מאוד, אך ניתן בעזרתו של עורך דין צבאי אשר ילחם על הזכויות המגיעות לכם לא להגיע מלכתחילה למצב עריקות מהמילואים במצב מלחמה באופן חוקי

 

מהי חומרת הענישה במצב של עריקות ממילואים במלחמה?

כמו שכבר אמרנו עריקות ממילואים בעת מלחמה היא מצב חמור מאוד אשר אינו עובר על סדר היום מבחינת הצבא והפרקליטות הצבאית. חשוב להדגיש כי יש כאלה שמעידים על ענישה שונה לחלוטין במצב של עריקות ממילואים במצב של אימון בהשוואה לעריקות במצב של מלחמה.

לרשותו של בית הדין עומדת האפשרות להכניס את איש המילואים לכלא, עם מגוון רחב של עונשי מאסר אשר יכולים להיות מופעלים באופן מידיי.

בית הדין יכול אף להוריד את איש המילואים בדרגה, דבר שיכול להיות לא פשוט עבור אנשי מילואים בדרגות קצונה שעלולים להרגיש את המבוכה בדבר. אם לא די בכל העונשים הללו, בית הדין יכול גם להורות על קנס כספי שיוטל על הנאשם – דבר בהחלט חסר תקדים שיכול לפגוע בנאשם בצורה משמעותית.

עריקות ממילואים במלחמה היא לא דבר שעובר על סדר היום מבחינת בתי הדין הצבאיים, לכן חשוב מאוד שתעמידו לרשותכם עורך דין צבאי אשר יסייע לכם לאורך כל התהליך. כך תוכלו לדעת שאינכם לבד ויש מי שמסייע לכם על מנת שהצדק יצא לאור ותוכלו לחזור לשגרה הרגילה שלכם בתוך ימים ספורים. להתמודד לבד מול בית הדין הצבאי זאת מלחמה אבודה מראש, ולכן כדאי לכם לא לנסות לעשות זאת לבדכם.

עריקות ממילואים במלחמה
עריקות ממילואים במלחמה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>