איך להוציא פטור ממילואים לנשים?

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

במדינת ישראל שירות צבאי מאז ומעולם היה עניין מורכב. צה"ל הוא ארגון בטחוני שמגייס לשירותיו חיילים באמצעות שיטת "צבא העם". בהתאם, חלה חובת גיוס על רוב אזרחי המדינה, גברים ונשים כאחד. כמו כן, השירות הצבאי בצה"ל לא מסתכם בשירות חובה, אלא נמשך תחת ההגדרה של "מילואים". במאמר הקרוב נעסוק בשירות מילואים לנשים, וכן בדרכים להוציא פטור ממילואים לנשים.

 

שירות חובה בצה"ל

לפני שנענה על השאלה "איך להוציא פטור ממילואים לנשים?", חשוב להבין את המאפיינים של צה"ל. צבא ההגנה לישראל הוא צבא שמתבסס על חובת גיוס של אזרחי המדינה. כלומר, נתח עיקרי ממשרתי הצבא הם חיילי חובה, גברים ונשים, אשר מתגייסים בגיל 18. לצידם, משרתים חיילי קבע שבחרו להישאר בצה"ל לאחר תקופת שירות החובה, וכן משרתי המילואים.

צה"ל כגוף עצמאי

בשל גודלו של הגוף ובשל החשיבות שלו, בתחומי חיים רבים צה"ל פועל כגוף עצמאי בעל זרועות נפרדות. לדוגמה, לצה"ל יש ארגון משטרתי נפרד ומערכת משפט נפרדת. בהתאם, במידה ומרחש הליך פרוצדורלי או משפטי מול צה"ל, כמו למשל להוציא פטור ממילואים לנשים, כדאי יהיה לגשת אליו בסיוע של עו"ד צבאי.

פטור משירות צבאי

כאמור, צה"ל מתבסס במידה ניכרת על גיוס של כלל אזרחי המדינה. כמו כן, רוב אזרחי המדינה נדרשים להצטרף לשורותיו של צה"ל עם הגעתם לגיל 18,וכן להמשיך בשירות מילואים לאחר שירות החובה. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתנת זכאות לפטור משירות חובה ובמקרים אחרים ניתן פטור ממילואים בהינתן תנאים כאלו ואחרים. בהתאם, כאשר עולה השאלה איך ניתן להוציא פטור ממילואים לנשים, התשובה טמונה באחת מהסיבות שבמסגרתן צה"ל מאשר פטור ממילואים.

פטור ממילואים לנשים

תהליך קבלת פטור משירות צבאי יכול להיות מורכב וסבוך, אך חשוב להכיר את האפשרויות הקיימות. כמו כן, לנשים שתוהות איך להוציא פטור ממילואים לנשים, יש כמה מסלולים שהן יכולות ללכת בהן. להלן כמה מהדרכים הנפוצות ביותר שבהן נשים יכולות לקבל פטור ממילואים:

פטור דתי

נשים שומרות דת עשויות להיות זכאיות לפטור משירות צבאי. ישראל מכירה בקהילות דתיות מסוימות, כולל יהודים חרדים ומוסלמים, כבעלי צרכים דתיים ותרבותיים מיוחדים. נשים מקהילות אלו עשויות לקבל פטור משירות צבאי אם הן יכולות להוכיח כי אמונתן או מנהגיהן הדתיים אינם עולים בקנה אחד עם השירות הצבאי.

כמו כן, גם במידה והנשים התגייסו לשירות החובה כחילוניות, אם יוכיחו שעברו שינוי דתי שמצדיק שחרור ממילואים הם יוכלו לזכות בפטור.

פטור רפואי

נשים שיש להן מצב רפואי המונע מהן לשרת בצה"ל יכולות להגיש בקשה לפטור ממילואים. לצה"ל יש סטנדרטים רפואיים מחמירים לגיוס, ונשים הסובלות ממצבים פיזיים או נפשיים מסוימים עלולות להיפסל מלשרת. עם זאת, קבלת פטור רפואי עשויה להיות תהליך ממושך, וייתכן שהמועמדים יידרשו לספק תיעוד נרחב מאנשי מקצוע רפואיים.

בדומה לשירות החובה, אופי השירות במילואים וכן עצם השירות תלוי בפרופיל הרפואי. אלו הפרופילים שמידה ויינתנו ניתן יהיה לקבל פטור רפואי ממילואים:

  • פרופיל 45פרופיל 45 הוא פרופיל שמעיד על בעיה רפואית משמעותית אשר מגבילה במידה ניכרת את היכולת לשרת בתפקידים שונים צה"ל. כמו כן, פרופיל 45 יכול להינתן גם על רקע נפשי. במקרה כזה עונה באופן ברור על השאלה איך ניתן להוציא פטור ממילואים לנשים, שכן במידה וקיים סעיף נפשי תחת פרופיל 45 ניתן פטור ממילואים לנשים.
  • פרופיל 21פרופיל 21 הוא הנמוך ביותר שניתן לקבל בצה"ל. כמו כן, הפרופיל מעיד על חוסר כשירות לשרת בצה"ל, כך שחיילי החובה וחיילי מילואים יקבלו פטור משירות תחת הפרופיל הזה.

נסיבות משפחתיות או אישיות

גם נשים שיש להן נסיבות משפחתיות או אישיות מסוימות עשויות להיות זכאיות לפטור משירות מילואים. למשל, נשים שהן המטפלות היחידות בבן משפחה נכה עשויות לקבל פטור ממילואים. באופן דומה, נשים שחוו טראומה או התעללות עשויות להיות זכאיות לפטור על בסיס שיקולים פסיכולוגיים.

התנגדות מצפונית

נשים שיש להן התנגדות מוסרית או אתית לשירות צבאי יכולות להגיש בקשה לפטור כסרבנות מצפון. עם זאת, אפשרות זו נדירה וקשה להשגה. סרבני מצפון חייבים להוכיח כי התנגדותם כנה ואוחזת עמוקות, והם עשויים להידרש לשירות לאומי חלופי במקום שירות צבאי.

התנהגות רעה

צה"ל משחרר משירות מילואים גם חיילים וחיילות שמציגים התנהגות רעה, כזאת שצה"ל מחליט שעדיפה לו  אפשרות השחרור ממילואים על פני אפשרות של התמודדות עם ההתנהגות הרעה.

פטור מגיל

קיימת הגבלת גיל מובנית לשירות ממילואים עבור משרתי המילואים. כמו כן, גיל ההגבלה משתנה בהתאם למספר גורמים לרבות מגדר, תפקיד ודרגה. באופן כללי, נשים חייבות בשרות מילואים עד גיל 38, כך שכשהן מגיעות לגיל זה הן זכאיות לפטור אוטומטי ממילואים לנשים.

פטור מהריון

משרתות במילואים שנכנסו להריון בתקופת המילואים, זכאיות לפטור ממילואים בתקופת ההיריון וכן אחריו. חשוב לציין כי הפטור ניתן אך ורק לנשים ולא יינתן לגבר שבת זוגתו בהריון.

פטור מצמצום כוחות המילואים

פטור ממילואים נוסף שיכול להינתן לנשים הוא פטור מחמת צמצום כוחות המילואים. במקרה שכזה, צה"ל מחליט לשחרר משרתי ומשרתות מילואים מטעמים ארגוניים.

איך אפשר להוציא פטור ממילואים לנשים בפועל?

חשוב לציין כי קבלת פטור משירות מילואים אינה פשוטה ואינה מובטחת בכל המקרים. כל בקשה מוערכת על בסיס כל מקרה לגופו, ועל מבקשות הפטור לספק תיעוד נרחב לתמיכה בטענותיהן. כמו כן, כדי להפוך את התהליך לקל עד כמה שניתן, נשים המעוניינות לקבל פטור ממילואים צריכות להסתייע בגורמי מקצוע מנוסים, לרבות עו"ד צבאי מהשורה הראשונה.

איך עו"ד צבאי עוזר בקבלת פטור ממילואים לנשים?

עורכי דין צבאיים מיומנים, כמו אלו של משרד עו"ד מירי גביש, הם אנשי מקצוע שעברו הכשרה תאורטית ומעשית בהתמודדות עם מקרים כאלו בדיוק. בהתאם, עורכי דין צבאיים יודעים לאיזה כיוון משפטי ובירוקרטי כדאי לקחת כל מקרה ומקרה כדי למקסם את הסיכויים שהתהליך יסתכם בפטור משירות מילואים לנשים.

איך מוצאים עורך דין מתאים?

עולם המשפט הוא עולם ענק בעל תתי תחומים רבים ומגוונים. בהתאם, עורכי דין בתחילת דרכם עוברים התמחות תחת אחד מעולמות התוכן של תחום המשפט. באשר לעורכי דין צבאיים, הם מכירים לעומק את עולם המשפט הצבאי, שכאמור שונה במידה ניכרת ממערכת המשפט של מדינת ישראל. בהתאם, אם אתן תוהות איך להוציא לפטור ממילואים לנשים, לא יהיה מספיק להצטייד בעורך דין, אלא לוודא שזה יהיה עורך דין צבאי. שכן, רק מי שמכיר את המערכת על החוקים, הנהלים והמגבלות שלה יכול להביא לתוצאות הרצויות. ליצירת קשר לחצו .

לסיכום – אפשר להוציא פטור ממילואים לנשים

צבא ההגנה לישראל שואב את כוחו ועוצמתו מאזרחי המדינה שעומדים לשירותו. כמו כן, מעבר לשירות החובה, משרתים רבים נדרשים לשירות מילואים ארוך שנים. למרות החשיבות הרבה, לעיתים נסיבות החיים מובילות לכך ששירות מילואים כבר לא משתלב עם אורח החיים, כך שפטור ממילואים הופך למצרך מבוקש. אם אתן נשים שרוצות לדעת איך להוציא פטור ממילואים – התשובות אצלכן. בהצלחה!

איך להוציא פטור ממילואים לנשים?
איך להוציא פטור ממילואים לנשים?
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>