עורך דין רכישת דירה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עורך דין רכישת דירה – אם אתם עומדים בפני רכישת דירה מקבלן או רכישת דירה יד שניה מאדם פרטי, סביר להניח שהוצע לכם להשתמש בשירותי עורך הדין שלהם לשם בדיקת הנכס ועריכת הסכם המכר. ובכן, במצב זה אתם נתונים במצב שבו מישהו אחר בוחר עבורכם את הגורם המקצועי, גורם שנאמן מטבע הדברים לאינטרסים של הלקוח שלו – הקבלן.

 

כך למעשה מקבל הרוכש סיוע מגורם שאינו אובייקטיבי המכין את החוזים ואחראי על תהליך המכירה והקנייה באופן שעלול להפיל בפח את הקונה. משרד השיכון והבינוי שהבין מהר מאוד כיצד עובדת השיטה לטובתו של הקבלן, הורה בחוק להעביר את שכר הטרחה מאת הרוכשים לקבלן עצמו ולא לעורך הדין, על מנת שיבינו הרוכשים כי כעת הם משלמים כספים נוספים לקבלן עצמו, בעבור שירותים שהוא ממילא אמור לספק כמו בדיקת רישום דירה בטאבו ובמינהל.

החוק אמנם מצליח להרתיע רוכשים רבים אך עדיין לא מיגר לחלוטין את התופעה. כך למשל קרה שחברה קבלנית מסוימת אישרה שכר טרחה דרקוני לעורכת הדין של החברה ושל רוכשי הדירות מטעמה, עד שלחצים תקשורתיים והתערבות מאת הרשות לניירות ערך הצליחו להביא לביטול ההסכם.

 

עורך דין רכישת דירה – הקדמה

בעולם העסקים נהוג לומר שאין לטעות בהחלטות וצעדים המתבצעים רק פעם בחיים. רכישת דירה היא אכן צעד חד פעמי גדול ויקר מאוד, שלרוב מתבצע פעם אחת בלבד והוא בעל חשיבות מכרעת להמשך חייכם. את הצעד המשמעותי הזה, חשוב לצעוד יחד עם עורך דין מקרקעין – איש המפתח המקצועי והמיומן שילווה את התהליך, יגן על זכויותיכם בחוק וינחה אתכם בכל הנוגע לרישום בטאבו, למיסים ולחתימה על הסכם הרכישה.

רכישת דירה איננה פועלת מכוח הדברים על בסיס: "שלם וסע". מדובר בתהליך מורכב הכולל דין ודברים רבים מול המוכר ומתאפיין בשלל סעיפים ותנאים שלא תמיד מודע להם הקונה.

לא אחת מתרחש מצב שבו הרוכשים שמקבלים לידיהם את הנכס, מגלים פגמים או ליקויים שלא היו מודעים להם קודם לכן ושלא הועלו מטעם המוכר במהלך המשא ומתן. מצב זה מתקיים באופן לא מפתיע, גם כאשר הדירה נרכשת ישירות מהקבלן אך לא תואמת את תכניות הבניה.

האם ניתן לבטל את עסקת המכירה או לדרוש את תיקון הליקויים בדיעבד? מי מגן עליכם מפני ניצול ורמאויות?

לשם כך אתם זקוקים לעורך דין רכישת דירה מקצועי ומנוסה שיעמוד לצידכם וידרוש את המגיע לכם. עורכת הדין מירי יעקב גביש תעניק לכם שירות אישי, מהיר, אדיב ומקצועי בתחום המקרקעין ובתחום רכישת הדירה בפרט, כך שתקבלו מיד את כל המידע הדרוש לכם לביצוע נכון והוגן של רכישת הדירה, ללא חצאי אמיתות בנוגע לנכס או רמאויות כספיות מצד המוכר.

 

מה בודק עורך דין רכישת דירה?

זהותו של המוכר וזכויותיו על הנכס יבדקו כבר מן הרגע הראשון. עו"ד רכישת דירה בוחן היטב את הרישום בטאבו ובמנהל מקרקעי ישראל, את הרישום בחברה המשכנת אם קיים, השעבודים, החובות ובעלי הזכויות הנוספים במידה וקיימים. אלו בדיקות מקיפות וחיוניות שיקטינו משמעותית את הסיכונים הכרוכים בעסקה ויביאו כבר מראש לשיפורה.

בנוסף תנחה אתכם עורכת הדין לגבי הוצאות החובה הנלוות לעסקה כמו מס רכישה ותעמוד על זכותכם בנוגע להפחתה אפשרית של גובה התשלום או אפילו קבלת פטור מלא במקרים מסוימים כחלק מדיני מיסוי מקרקעין. זהו עניין חשוב גם לרוכשים פוטנציאליים שעדיין מצויים בחיפושים אחר הדירה המתאימה להם.

 

החתימה על הסכם המכר – כך עורך דין רכישת דירה יסייע לכם

הסכם המכר שנחתם בין הצדדים קובע כי במועד נקוב יועברו זכויות הבעלות וההחזקה בדירת המגורים מאת המוכר לקונה וזאת תמורת תשלום בסכום כספי מסוים מאת הקונה למוכר, כאשר כל צד מתחייב לשאת בתשלומי המס והתשלומים השוטפים על סמך תנאי ההסכם.

המוכר מצידו מעוניין להבטיח כי לא תהיה לקונה שום עילה לתביעה כלפיו בעתיד הקרוב או הרחוק ועל כן הוא רואה בהסכם כהבטחת התשלום עבורו בכל מקרה. זאת להבדיל מהאינטרס של הקונה, שהוא לקבל את הדירה שהובטחה לו בכתב ובעל פה לאחר סיור בנכס וללא כל ליקוי, שיעבוד, עיקול או זכויות מאת צד ג'.

לשם כך פועל עורך דין רכישת דירה כגורם המגן על הרוכשים מפני מצב של הפרת ההסכם והשבת הסכום שכבר שולם למוכר על חשבון רכישת הדירה. בנוסף, משמשת עורכת הדין מירי יעקב גביש במידת הצורך כבאת כוחם של הרוכשים, באמצעות ייפוי כוח המאפשר לה לחתום על ההסכמים והמסמכים מטעמם. הדבר מתאפשר גם כאשר הרוכש עצמו איננו כשיר לחתימה על המסמכים בשל מצבו הרפואי או הסיעודי.

במסגרת הסכם המכר יוודא עורך דין רכישת דירה כי הנכס מוגדר בשלמותו ובאופן מדויק מבחינת הכתובת, הקומה, הגוש, החלקה, תת החלקה וההצמדות הקיימות (מחסן, חנייה, גג וכו') ותתאים אותם למה שרשום בהיתר הבניה ובארנונה, תבדוק היטב כי התכולה הנשארת בדירה (אם קיימת) מפורטת בהסכם המכר ועמה כל חיבור קבע המהווה חלק מהדירה כמו מזגנים, דוד שמש, ארונות מטבח, אמבטיה, תאורה ועוד. אלו פרטים קטנים אך בעלי חשיבות רבה, שכן היעדר הפירוט שלהם עלול לעורר את הקונים לפרק את חיבורי הקבע ולגרור הוצאות כבדות נוספות לרוכשים.

 

האם המוכר משקר?

סעיף נוסף בהסכם מפרט את הצהרות המוכר והקונה. בשלב זה תיבחן שקיפותו של המוכר מבחינת מה שהבטיח טרם ההסכם, כאשר כל אי התאמה שתתגלה לאחר מכן עשויה לבטל את ההסכם. במקביל, עורך דין רכישת דירה ינסח יחד עם הרוכשים את סעיף ההצהרות מטעמם לאחר בדיקת הדירה מבחינה טכנית, פיזית ומשפטית. תיבדק גם האפשרות לכך שעורך הדין של הקונה החתים אותו בסתר על מסמך נפרד שבו מוצהר כי לא ביקר כלל בנכס – מה שעלול לעורר חשד כי לא בדק הקונה בפועל את כל מה שהצהיר כי בדק.

חשוב לדעת כי הסכם המכר כולל כל פרט מקטן עד גדול הנוגע לעניין הדירה. על כן, גם מימון המשכנתא חייב להיות מצוין בהסכם. מכיוון שבשלב נטילת המשכנתא הנכס עדיין לא נמצא בידי הקונה – תוסיף עורכת הדין הערת אזהרה המחייבת את המוכר לחתום על המסמכים הנדרשים מול הבנק למשכנתאות של הקונה תוך מספר ימים ספורים. עורך הדין של הרוכש עשוי לבקש שינוי של סעיפי הערת האזהרה, דבר שעלול לעכב את ביצוע הרכישה וקבלת די המימון. על כן ישמרו במשרדי עורכת הדין מירי יעקב גביש כל מועדי התכתובות ומסירת המסמכים עד לגמר ביצוע הרכישה כולה.

 

לא ניגשים לרכישת דירה לבד

אין תחליף לבקיאות מקצועית, לידע ולניסיון בתחום המקרקעין הסבוך והמורכב כל כך. לכן חשוב להיעזר בגורם מקצועי מוסמך ומנוסה המכיר היטב את התחום. יש להיעזר בעורך דין רכישת דירה שאתם סומכים עליו ועל יכולותיו, על דרכי פעולתו ועל הגינותו בהתנהלות מולכם. במקום להתמודד עם סכנות הרכישה מאת המוכר, עורך דינו והבירוקרטיה המסורבלות לגמרי בכוחות עצמכם – מציעה עוה"ד מירי יעקב גביש ליווי אישי צמוד ורב מוניטין שיוביל אתכם עד למפתן הדלת של ביתכם החדש.

עורך דין רכישת דירה
עורך דין רכישת דירה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>