עורך דין פינוי בינוי

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

בשנים האחרונות אנחנו רואים לא מעט בניינים שמהם הדיירים מפונים לכמה חודשים, הבניינים עצמם נהרסים ועליהם בונים מבנים אחרים. הפרויקטים הללו עונים לשם "פינוי בינוי" וכשם כן הם.

הדיירים מפונים לפרק זמן מסוים, מבנה חדש מוקם, כולל תוספות של דירות בדרך כלל, מרחבים ציבוריים ועוד, ולאחר מכן הדיירים חוזרים לגור במבנה הרבה יותר חדש ויפה. כמובן שלשני הצדדים, כלומר הקבלנים והיזמים מצד אחד ובעלי הנכסים מצד שני, יוצאים מכך רק דברים טובים.

בדרך כלל הקבלנים והיזמים מקבלי זכויות בניה רבות, וכך, אם בבניין מסוים היו רק שמונה דירות עכשיו, אחרי הפינוי בינוי, יכולות להיות בו גם 18 דירות!

זה אומר שעשר דירות יכולים למכור הקבלנים והיזמים ומכאן הרווח האסטרונומי שלהם. לעומת זאת, בעלי הנכסים בבניין יוצאים נשכרים מאוד גם הם כי במקום דירה ישנה שערכה הוא X, הם מקבלים דירה חדשה, הרבה יותר גדולה, שערכה הוא X כפול שניים ואפילו יותר! בנוסף, בעלי הדירות יכולים ליהנות גם מלובי חדש, ממקומות חניה חדשים ואפילו ממרפסות כך שאין ספק שזו עסקה שיוצאת בדרך כלל מאוד משתלמת לכל המעורבים בה.

 

מדוע צריך עורך דין פינוי בינוי שילווה את הפרויקט?

אם העסקאות הללו כל כך משתלמות לכל מי שמעורב בהן ואם הן כל כך טובות, מדוע צריך להעסיק עורך דין פינוי בינוי שיעזור לנו להתמודד איתן? העובדות מדברות בעד עצמן ובישראל, כמו בישראל, צריך עורך דין לכל דבר. ממש כפי שלא הייתם מעיזים לחתום על הסכם של העברת דירה במתנה בלי נוכחות של עורך דין מומחה, כך גם לא כדאי להיכנס להליך של פינוי בינוי בלי שיהיה לכם עורך דין.

יתרה מכך, חשוב להיות עם יד על הדופק כל הזמן ולהבין שאומנם היזמים והקבלנים יכולים הרבה פעמים להציע לדיירים את עורך הדין מטעמם, אך הדיירים צריכים לבחור להם עורך דין אחר.

העניין הוא פשוט וברור: תמיד כשיש שני צדדים שצריכים לחתום על חוזה מסוים זה אומר שיש שני אינטרסים הפוך כאן. כלומר, כל אחד רוצה להרוויח יותר וכל אחד רוצה בעיקר לדאוג לעצמו.

משמעות הדברים היא שאם אתם הדיירים ותשתמשו רק בשירותיו של עוה"ד פינוי בינוי שמגיע מטעמו של הקבלן או היזם, לא תוכלו להיות בטוחים שהוא באמת נאמן גם לאינטרס שלכם. לעומת זאת, אם תשקיעו ותבחרו לכם עורך דין פינוי בינוי שיוכל לייצג אתכם לכל אורך התהליך, תוכלו להיות רגועים ובטוחים יותר שבאמת תקבלו את כל המגיע לכם.

 

על מה אחראי עורך דין פינוי בינוי?

לעורכי דין פינוי בינוי יש אחריות רבה לכל אורך התהליך. כלומר, האחריות שלהם לא מסתכמת רק בכך שהם צריכים לנסח את החוזה שעליו כולם יחתמו, אלא עליהם להיות הרבה יותר מעורבים לאורך התפתחות הפרויקט.

לדוגמא, כאשר מדברים על פינוי בינוי זה ברור שהדיירים צריכים לפנות את הבניין לתקופה של כמה חודשים עד שנה, מה שמעורר את השאלה איפה הם יגורו בזמן הזה?

הם הרי לא יכולים לגור ככה סתם ברחוב, ויתרה מכך, אם הם גרים בדירה סחורה בתקופה הזאת, מישהו צריך לשאת בתשלומים. בדרך כלל היזמים והקבלנים בפרויקטים של פינוי בינוי יהיו אלה שישלמו בכל אותה תקופת מעבר את שכר הדירה של הדיירים,

אך כמובן שכבר היו דברים מעולם ולמרות הסכים שבעל פה, בפועל זה לא קרה. לכן חשוב כל כך שהצד השני, כלומר הקבלנים והיזמים, יידעו שאתם לא עומדים מולם לבד אלא שיש עורך דין מקצועי שמייצג אתכם. בנוסף לכך, כמובן שעורך דין פינוי בינוי אחראי לכך שבסופו של דבר, כאשר כל הפרויקט יסתיים, תקבלו את המגיע לכם ותוכלו להיכנס לנכס החדש.

מה עושים עם דייר סרבן?

כמובן שכדי שהפרויקט ייצא לפועל צריך את החתימה של כל דיירי הבניין, או ליתר דיוק, של כל בעלי הנכסים בבניין. עם זאת, לא אחת קורה שלמרות כל הכדאיות שבדברים, בגלל סיבות כאלה ואחרות, אחד מהדיירים יכול להחליט שהוא לא רוצה לשתף פעולה ושהוא אינו מוכן לחתום על החוזה. דייר כזה יקבל את הכינוי דייר סרבן וחשוב לדעת שלא מדובר על מקרים חריגים.

כלומר, הניסיון מוכיח שכמעט בכל הפרויקטים השונים של פינוי בינוי יש דיירים סרבנים שצריך לשכנע לחתום ולשתף פעולה אך לא תמיד זה מצליח. אם כך, עולה השאלה, מה עושים? האם באמת דייר אחד יכול להרוס לכל שאר הדיירים והאם בגללו הפרויקט לא ייצא לפועל?

כדאי לדעת שלא תמיד זה מה שאומר החוק שכן יש מקרים שבהם ניתן יהיה לעקוף את הסירוב של אותו דייר ובכל זאת לצאת לדרך עם הפרויקט. מה שכן, כדי שלא תתבצע עבירה על החוק וכדי שלא יהיו סיבוכים מיותרים מול הדייר הסרבן, כדאי שעורך דין פינוי בינוי יסייע כבר בשלב הזה. הוא מכיר טוב יותר את החוק ויודע כיצד ניתן יהיה לסייע לדיירים להשיג את מבוקשם מבלי לפגוע גם בזכויותיו של הדייר הסרבן.

 

מה עושים במקרים שבהם ישנה חריגה מהחוזה מצידם של הקבלנים והיזמים?

לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב, למרות כל ההבטחות ולמרות החוזים שנחתמו, ישנה חריגה ובפועל הקבלנים והיזמים לא עומדים בהתחייבויות שלהם. לכן עולה השאלה מה ניתן לעשות במצב כזה וכדאי לבדוק כל מקרה לגופו.

כלומר, במקרים שבהם ההתחייבות הייתה לסיים את הפרויקט, לדוגמא, תוך שנה ובפועל הוא הסתיים אחרי שנה וחצי, הרי שבדרך כלל הדיירים יקבלו פיצויים.

שנית, במקרים שבהם התגלו ליקויי בנייה בבניין החדש, כמובן שמי שצריך לשאת באחריות ולתקן את הדברים הוא הקבלן והיזם בפועל. מה שכן, אם לא יהיה לכם עורך דין פינוי בינוי שידאג לאינטרסים שלכם, עלול להיות שלא תקבלו את המגיע לכם.

זה שתגיעו לבדכם לקבלן ותנפנפו מולו עם החוזה זה טוב ויפה אך בלי עורך דין מקצועי שבקיא בתחום עלול להיות שהדברים ימשכו וימשכו ובסופו של דבר לא תקבלו פיצוי הולם.

בעידן הציני שבו אנחנו חיים הכול צריך להיות מעוגן בחוזה ולכן חשוב כל כך שיהיה לכם עורך דין שיוכל לדאוג לאינטרסים שלכם בתור בעלי הנכסים בבניין. אין סיבה להסתבך בצורה מיותרת שכן אסור לשכוח שהמטרה של פרויקטים כמו פינוי בינוי היא בסך הכול חיובית לשני הצדדים.

 

עורכת הדין פינוי בינוי שתלווה אתכם נאמנה לכל אורך הדרך

תוהים לאיזה עורך דין פינוי בינוי כדאי לכם לפנות? רוצים לקבל שירות מקצועי, אדיב וכזה שתוכלו לסמוך עליו?

אם כך, חשוב להשקיע בבחירת אשת המקצוע שתייצג אתכם ותסייע לכם. עורכת הדין הטוב ביותר עבורכם בפרויקטים כאלה היא עו"ד מירי יעקב גביש,

אז למה שלא תקבעו איתה פגישה במשרדה עוד היום? עוה"ד יעקב גביש מגיעה עם שנים של ניסיון בתחום הזה, מה שמסייע לה לדעת ממה להיזהר, למה לשים לב וכיצד לתת ללקוחות שלה את הטוב ביותר. בצורה כזאת תוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך וכי אפילו אם הדברים יסתבכו, לא תצטרכו להתמודד עם הסיטואציה לבד.

עורך דין פינוי בינוי
עורך דין פינוי בינוי
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>