הפרת הסכם רכישת דירה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תביעה על הפרת הסכם רכישת דירה

במדינה כמו שלנו, שבה כל אחד חולם להיות בעל נכס, נערכים חוזי קניה ומכירה של דירות בכל יום. יש אנשים שבוחרים לקנות דירות לצורך השקעה ואילו אחרים קונים דירות למגורים. מה שמשותף לכל הקניות והמכירות של הדירות בישראל, זה שאף פעם אי אפשר באמת לדעת מה יוליד יום.

כלומר, איך נדע שהאדם שבא לקנות את הדירה שלנו באמת רציני? האם זה אומר שעלינו להפסיק להראות את הדירה לאחרים? הרי כולנו מכירים את הסיפורים על אנשים שהיו בטוחים שהם מוכרים את הדירה אך ברגע האחרון הקונים נעלמו. מצבים כאלה גורמים לא רק לעוגמת נפש אלא לבעיות כלכליות של ממש ולכן ברור מדוע כל אחד היה רוצה להבטיח את עצמו כמה שרק אפשר. השאלה היא מה אומר החוק בנושא והאם באמת יש משהו שנוכל לעשות כדי לדאוג לכך שבסופו של דבר, אפילו אם לא נמכור את הדירה, נוכל לקבל פיצוי.

 

החשיבות של הסכם זיכרון דברים

הסכם זיכרון דברים הוא בדיוק אותו ההסכם שבא להגן עלינו ממצבים שבהם הקונים, ברגע האחרון, מבטלים את העסקה. בהסכם הזה שני הצדדים מתחייבים על העסקה ומביעים את הרצון שלהם להמשיך אותה ולחתום עליה בסופו של דבר. החשיבות של הסכם כזה היא גדולה שכן בסופו של דבר החתימה הזאת מחייבת את המעורבים בפרשה ולכן גם בבית המשפט הסכם זיכרון דברים יהיה קביל. מצד שני, יש מקרים שבהם לא יהיה מנוס מהגשת תביעה על הפרת הסכם רכישת דירה ולכן חשוב לדעת שניתן לעשות זאת ואם זה קרה גם לכם, אתם ממש לא לבד.

 

מהן הסיכות שבגללן הקונים מפרים את ההסכם?

הניסיון מוכיח שיכולות להיות סיבות רבות ומגוונות לכל מה שקשור להפרת הסכם רכישת דירה. ראשית, הקונים יכולים פשוט למצוא דירה שנראית להם יותר אטרקטיבית ומתאימה, בין אם זה מבחינת הגודל, המחיר או כל נתון אחר.

שנית, הקונים יכולים לגלות, אחרי שהם הביאו איש מקצוע למקום, שלמעשה בדירה יש ליקויים רבים מידי והם אינם מעוניינים או יכולים להיכנס להליך של שיפוצים. יש עוד מגוון רחב של סיבות שבגללן הקונים יכולים להחליט על הפרת הסכם רכישת הדירה אך מה שבטוח זה שהפרת הסכם זה לא משהו שאפשר לעבוד עליו לסדר היום.

למה כדאי לכם לתבוע?

במידה ואתם נמצאים בצד של המוכרים והתחלתם להבין שלמעשה הקונים שחשבתם שיש לכם מפרים את ההסכם, כדאי שתדעו שיש לכם אפשרות לתבוע. אומנם זה נכון שתביעות בבית המשפט זה מסוג אותם הדברים שצריך עבורם לא מעט סבלנות וגם לא תמיד ניתן לדעת מראש איך יסתיים התהליך.

עם זאת, סביר להניח שבאמת פשוט מגיע לכם פיצוי על הזמן שעבר, על הקונים הפוטנציאלים שפספסתם בדרך כי הייתם בטוחים שהעסקה חתונה ועל ההוצאות השונות שהיו לכם. לכן, למרות שלא קל להגיש תביעות ולמרות שזה לא ישנה את הנעשה, בהחלט יש מקרים שבהם כדאי לשקול זאת בחיוב. אתם לא צריכים לספוג את ההתנהגות הנוראית של הקונים ותוכלו למעשה בימינו לתבוע אותם על סכומים לא מבוטלים בכלל. לאחר מכן תוכלו לצאת לדרך חדשה, להעמיד שוב את הדירה למכירה ובעתיד בוודאי תמצאו קונים אחרים.

 

למה חשוב שיהיה לכם עו"ד מקצועי למקרקעין?

אם אדם עובר עבירה כלשהי במסגרת השירות הצבאי שלו, איש המקצוע שאליו הוא פונה הוא כמובן עו"ד צבאי מוביל ומנוסה. מה שקורה בתחום המקרקעין הוא זהה, כלומר, אם אתם רוצים לחתום על חוזה מכירה וקניה או שאתם רוצים לתבוע מישהו, אתם חייבים שיהיה לכם עו"ד מוביל שיעזור לכם לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר. עורך דין כזה הוא אדם שלמד כמובן את תחום המקרקעין והמשפט אך זה ממש לא מספיק.

כלומר, אם תפנו אל עו"ד שמעולם לא התמודד עם תביעה על הפרת הסכם רכישת דירה, איך הוא בדיוק יוכל לעזור לכם? לכן הניסיון של עורך הדין שאליו אתם פונים משמעותי כל כך ולא כדאי לוותר על העניין הזה. בנוסף לכל אלה, כדי לבחור עורך דין וכדי להיות בטוחים כמה שיותר שהוא באמת יוכל לעזור לכם, כדאי גם לבדוק האם יש לו רזומה בתחום, כמה אנשים מכירים אותו והאם יש לו מספיק ידע. אם אתם מחפשת עורכת דין מובילה שהיא גם עו"ד צבאי וגם עוסקת מזה שנים בתחום המקרקעין, אני כאן בשבילכם! קוראים לי עו"ד מירי יעקב גביש ואני עוסקת בתחום הזה מזה שנים, אז למה שלא תרימו אלי טלפון כדי לקבל סיוע מקצועי כבר עכשיו?

 

תוך כמה זמן תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם?

לא קל לענות על שאלה כזאת כי התשובה תלויה בהרבה מאוד גורמים. ראשית, עד כמה המקרה שלכם מורכב? שנית, האם מוגשות בימים אלה הרבה מאוד תביעות אחרות לבית המשפט? כלומר, האם יש עומס חריג שאיתו בית המשפט צריך להתמודד? חשוב לדעת שגם כאשר מדברים על תביעות של הפרת הסכם רכישה, הרבה פעמים ניתן יהיה להגיע להסכמים בין שני הצדדים מחוץ לבית המשפט. אם יהיה לכם עורך דין טוב, מקצועי, מנוסה ומוביל, הוא יוכל לדאוג לכך שמרב המאמצים יעשו כדי לקצר את התהליך. אם תוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם עוד לפני שמתחילים הליך משפטי של ממש זה עדיף, אז למה שלא תנסו זאת? מה שבטוח זה שגם אם הדברים יסתבכו וגם אם יהיה עליכם להמתין לא מעט חודשים, הרי שבסופו של דבר זה ישתלם לכם כי לפחות תוכלו לקבל פיצוי הולם על הנעשה.

הפרת הסכם רכישת דירה
הפרת הסכם רכישת דירה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>