תביעה לפינוי משוכר

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מה קורה במצב בו שוכר עושה נזקים למשכיר או לא מתפנה בזמן מהדירה ששכר?

עד לפני זמן לא רב, אם בעל דירה היה משכיר את דירתו לאדם שאינו משלם את הכסף של שכירתו בזמן או כל אדם שהיה מתגלה כלא אמין במהלך תקופת ההשכרה, היה צריך לעבור תהליך ארוך וקשה במערכת המשפטית. במקרים כאלה, משכירי הדירה יכלו להמשיך לעשות ככל העולה על רוחם עד לסיום תקופת השכירות הקבועה בחוזה מראש או עד סיום ההליך המשפטי הארוך שעבר המשכיר של הדירה.

מומלץ להיעזר בשרותיו של עו"ד מקרקעין מנוסה כמו שכדאי להיעזר בשירותיו של עו"ד צבאי במשפט צבאי.

בעל הנכס במקרים כאלה היה חסר אונים, נוכח העובדה שיש בעיה עם האנשים שדירתו בבעלותם, אך הוא אינו יכול לעצור אותם מלעשות את מעשיהם, עד שמערכת המשפט תגמור את הפעולות שהיא עושה בדרך כלל באופן איטי, שיכול לקחת זמן רב ולעיתים זמן השכירות נגמר לפני שמסתיים ההליך המשפטי שהחל בעקבות תלונות של בעל הדירה על שוכרי הדירה.

במקרים מסוג זה, הנזק שנוצר לבעל הדירה רק הלך והחמיר ואם האנשים שהכירו את דירתו עשו בעיות בתחום הכלכלי, נוצר לבעל הדירה חובות בעקבות התשלומים שאותם אמורים לשלם שוכרי הדירה כמו וועד בית וחברת החשמל.

בדרך כלל במקרים שהדיירים עושים נזקים ובעל הדירה אינו רוצה שימשיכו להיות שוכרי הדירה שלו, הם גם אינם נזהרים מלגרום נזקים פיזיים לדירה עצמה, כך שבעל הדירה רואה את דירתו נהרסת מול עיניו והוא אינו יכול לעשות שום פעולה כדי לעצור את הרס דירתו. גם פנייה למשטרה אינה תעזור במקרים כאלה משום שהמשטרה אינה מתערבת במקרים מסוג זה מכיוון שאלו סכסוכים אזרחיים שאינם מעניינים את המשטרה.

 

אז מה קורה היום?

בעקבות כך שמקרים מסוג זה נהיו נפוצים ביותר, נעשה שינוי בתקנות סדר הדין האזרחי.

יצא הליך משפטי חדש שבעזרתו מצטמצם זמן הטיפול בפינוי מושכר לזמן הקצר ביותר שהליך מסוג זה יכול להתנהל. באמצעות הליך זה יכול בעל הדירה להגיש תביעה בסדר דין מקוצר לפינוי של השוכר במידיות וההליך אינו פוגע בזכות של המפונה להגיש תביעת פיצויים כלכליים על כך שפונה.

בדרך כלל כתב התביעה אינו מוגש מלא אך במקרים מסוג זה כתב התביעה מוגש שלם, מצורפים אליו תצהירים, ראיות חוות דעת של מומחה, עדים וכל הדברים הנדרשים להגשת ההליך.

לאחר מכן יהיו לנתבע שלושים ימים בלבד למסור את הגנתו, הגנת הנתבע צריכה לכלול בתוכה את כל הפרטים כמו שהגיש התובע.

מהמועד האחרון להגשת כתב ההגנה, חייב בית המשפט לקבוע זמן בו יערך המשפט תוך פחות משלושים ימים.

בעקבות כך שמוקצבים מועדים מדיוקים שאי אפשר לחרוג מהם, הליך זה הוא קצר מהליכים רגילים ויוצא מצב שתוך שישים ימים מהיום שבו הוגשה התביעה, מתקיים דיון בקשר לתביעה זו וכך התהליך הוא קצר והנזקים מועטים יותר מאלו שהיו בעבר.

כיום, אם מתעוררות בעיות עם שוכרי הדירה, יש דרך פשוטה ומהירה לפתור את הבעיות והיא דרך ההליך הקצר של תביעה לפינוי מושכר.

תביעה לפינוי משוכר
תביעה לפינוי משוכר
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>