מכירה וקניה של בתים פרטיים

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עסקאות מכירה ורכישה של בתים פרטיים

אנשים רבים המתעניינים בקניית דירה אינם יודעים את ההבדלים הקיימים בין דירה או נכס רגיל, בבניין או בגובה לבין בית פרטי או נכס צמוד קרקע. בין דירה רגילה לבתים פרטיים ישנם הבדלים רבים וביניהם הבדלים בזכויות ובחובות שיש לרוכש הדירה או לאדם המוכר אותה.

בדרך כלל נכסים צמודי קרקע או בתים פרטיים נמכרים בסכומים גבוהים יותר מאשר בתים רגילים ולכן חשוב לדעת את המאפיינים הייחודים לבתים פרטיים או נכסים צמודי קרקע, כדי להימנע מלקיחת סיכונים גדולים בנושאים כמו פטור ממס שבח.

מהו מס שבח

מס שבח הינו מס שמשלם מוכר הנכס על הרווח בין הסכום שבו הדירה נמכרה לסכום שבו הדירה נקנתה על ידי מוכר הנכס.

רוב האנשים יודעים שישנם מספר פטורים שבהם אין לשלם מס שבח, אך למרות המודעות בתחום זה הרבה מהאנשים אינם יודעים עדיין שכאשר בנכס שנקנה יש אחוזים שאינם נוצלו לבנייה, הם אינם מקבלים פטור ממס שבח.

 

מה כדאי לעשות בנושא לפני ביצוע של עסקת מקרקעין?

ישנן מספר בדיקות חשובות לפני ביצוע עסקת מקרקעין בנכס צמוד קרקע או בית פרטי. בדיקה חשובה לדוגמה היא לבדוק את עניין זכויות הבנייה בנכס שברשותכם.

בדיקה מסוג זה היא בדיקה חשובה מאוד, מכיוון שהעלות של המס אותו תצטרכו לשלם במידה ותמכרו את הנכס שלכם, יכולה להיות גבוהה מאוד ולעיתים תהיה לבדיקה זו השפעה על הרווח שיהיה לכם בעסקה. בדיקה זו תעזור לכם להחליט האם העסקה עדיין כדאית למרות הסכום שתצטרכו לשלם עבור השטח הלא מנוצל בבניה שקיים בנכס שברשותכם.

חשוב לדעת שהסכומים שאותם תצטרכו לשלם במידה ויש ברשותכם נכס עם אחוזים גבוהים שאינם מנוצלים לבנייה, יכולים להיות גבוהים מאוד ולעיתים מגיעים למאות אלפי שקלים.

 

איך אפשר להפחית את מחיר מס השבח?

לאחר שבדקתם כמה אחוזים מהשטח שברשותכם מנוצלים לבנייה ועל כמה ממנו תצטרכו לשלם מס שבח בגלל שאינו מנוצל לבנייה, מומלץ לבדוק האם אחוזי השטח שאינם מנוצלים לבנייה הם רבים ויכולים להסב לכם נזק במידה ותחליטו למכור את השטח.

ישנם מקרים בהם אפשר להוסיף בשטח הלא מנוצל דברים כמו מחסן או גינת נוי והם יעלו את שווי הנכס מצד הקונים ויפחיתו את מס השבח שאותו הייתם צריכים לשלם אם המחסן או גינת הנוי לא היו נבנים בשטח שנקרא שטח לא מנוצל לבנייה.

מומלץ להיעזר בעורך דין שיברר עבורכם איזה פתרון מומלץ לבצע במקרה שלכם כדי להפחית את מחיר המס. ישנם עוד פתרונות רבים מלבד הפתרון של בניית מחסן וגינת נוי.

עם התחלת תהליך של מכירת מקרקעין בבית פרטי או נכס צמוד קרקע מומלץ לרכוש את שירותיו של עורך דין לענייני מקרקעין שיבדוק עבורכם את הפתרונות הטובים ביותר שבעזרתם תשלמו כמה שפחות מס, כמו שמגיעים למשפט צבאי עו"ד צבאי עוזר לכם להגיע לעסקה הטובה ביותר.

מכירה וקניה של בתים פרטיים
מכירה וקניה של בתים פרטיים
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>