הכנת הסכם שכירות אצל עורך דין

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עורך דין חוזה דירה מסביר על חשיבות עריכת הסכם שכירות

בישראל יש הרבה אנשים שחולמים אומנם לקנות דירה אך בפועל זה לא כל כך פשוט. המחירים של הדירות רק עולים ועולים, מה שמוביל למצב שבו אם זוג לא מגיע עם גב כלכלי ועם עזרה מההורים, הרי שאין לו כמעט סיכוי להגיע לדירה. זה נכון שתמיד ישנה אפשרות לבקש משכנתא מהבנק, אך בסופו של דבר, גם כדי לקבל משכנתא צריך הון עצמי לא מבוטל שעומד, לפחות, על 30% מערך הדירה.

 

לכן ברור מדוע לא מעט אנשים בסופו של דבר בוחרים את האופציה של שכירות, מה גם שלשכירות של נכס יש עוד כמה יתרונות. ראשית, אם תבחרו לשכור נכס לא יהיה עליכם להתחייב מול הבנק לעשרות שנים של החזרת ההלוואה ושנית, תוכלו להיות הרבה יותר ניידים.

כלומר, אם בשלב מסוים הדירה לא תתאים לכם יותר, תרצו לעבור לגור בחו"ל או שתרצו לשנות את מקום מגוריכם מכל סיבה אחרת, זה לא יהיה מורכב. אומנם תצטרכו לחכות עד סוף החוזה, אך בסופו תוכלו פשוט לקום וללכת ולשכוח מאותה דירה. לעומת זאת, בעלי הדירה יצטרכו להמשיך ולחפש דיירים חדשים, להחתים אותם על חוזים ולדאוג לעשות הכול כדי להחזיר את המשכנתא לבנק.

 

התחילו לדאוג לאינטרסים של עצמכם

אם אתם נמצאים בצד של בעלי הדירה והחלטתם לא לגור בעצמכם בנכס שלכם אלא להשכיר אותו, כדאי שתיתנו את הדעת על חוזה השכירות. לכאורה זה נכון שאתם יכולים להוריד העתק של חוזה שכירות מהאינטרנט, להחתים עליו את הדיירים החדשים שלכם ופשוט לקוות שהכול יהיה בסדר. הניסיון אכן מוכיח שברוב המקרים באמת יהיה בסדר, אך מה עושים אם זה לא מה שצפוי לכם עם הדיירים שלכם? אם החוזה שלכם לא יהיה מספיק מעמיק ואם הוא לא יכלול את כל הסעיפים החשובים והרלוונטיים ביותר, עלול להיות שתמצאו את עצמכם בבעיה חמורה. לכן ההמלצה הכי טובה שאוכל לתת לכם, בתור עו"ד צבאי שעוסקת גם בתחום הנדל"ן מזה שנים, היא להכין את החוזה אצל עו"ד מומחה. אומנם זה נכון שתמיד כאשר אנחנו בוחרים לפנות לעו"ד, בין אם מדובר על עו"ד צבאי ובין אם מדובר על עו"ד אזרחי זה יעלה לנו כסף, אך זו השקעה משתלמת. עדיף לכם לשלם לעו"ד מקרקעין שיכין בדיוק את חוזה השכירות הדרוש לכם ולא לחסוך ולמצוא את עצמכם בעתיד בבעיה הרבה יותר חמורה.

 

מה צריך לכלול החוזה?

כפי שראינו, כאשר פונים להכין את חוזה השכירות בעזרתו של עו"ד מוביל, אפשר להיות בטוחים שהחוזה יכלול את כל מה שבאמת חשוב. כלומר, זה נכון שכאשר הכול מתנהל על מי מנוחות למעשה הדבר היחיד שחשוב הוא לדעת כמה מתחייבים השוכרים לשלם לכם בכל חודש ובאיזה תאריך, אך חוזה אמיתי צריך גם לכלול מצבים קיצוניים ושונים. מה עושים, לדוגמה, אם השוכרים בוחרים לעזוב את הדירה לפני תום החוזה? האם האחריות למציאת דיירים חדשים היא שלהם? או שאולי מותר להם פשוט ללכת ולהשאיר אתכם בלי דיירים? יתרה מכך, אם הדיירים החליטו לעזוב, האם הם מחויבים לשלם לכם שכר דירה עד תום החוזה? והאם עליהם לשלם לכם פיצויים בגובה מסוים? את כל הדברים האלה יכניס עורך הדין שלכם לחוזה, מה שאומר שבבוא העת, אם אכן הדברים יסתבכו, הכול יהיה כתוב שחור על גבי לבן ואף חתום. אומנם איש לא רוצה למצוא את עצמו מעורב בפרשיות לא נעימות בעניין הזה, לא בצד של השוכרים ולא בצד של המשכירים, אך כבר היו דברים מעולם. לכן עדיף שהחוזה יהיה כמה שיותר מפורט ובעיקר, הוא חייב להיות תקני וקביל בבית משפט.

 

איך משאירים את הדירה בתום תקופת החוזה?

כעו"ד צבאי שמתעסקת הרבה בנדל"ן, אני יכולה לספר לכם מהניסיון שלי שחלק מהבעיה בחוזים של שכירות זו השאלה איך הדיירים משאירים את הדירה. כלומר, האם כתוב בחוזה שהם חייבים לצבוע אותה טרם העזיבה? האם הם יכולים להשאיר במקום את כל החפצים שהם העבירו אל הדירה במהלך השנים ובסופו של דבר הם לא רוצים לפנות הכול? האם הם צריכים לספוג תיקונים שונים? את כל הפרטים האלה, ועוד רבים אחרים, יכניס עוה"ד שלכם לחוזה וכך הדברים יהיו ברורים יותר. בנוסף לכל אלה, חשוב שיהיו בחוזה השכירות גם סעיפים שונים המתייחסים לתקלות שעלולות לקרות בנכס בזמן השימוש בו. כלומר, מה עושים אם נשבר חלון? מה עושים אם יש חובות לחברת המים? מי צריך לספוג את העלויות של תיקונים כאלה ואחרים? כפי שנהוג לומר באיטלקית: Patti Chiari Amicizia Lunga, כלומר, כשהדברים ברורים החברות ארוכה. אם הדברים ביניכם ובין השוכרים יהיו ברורים ואם הכול יהיה כתוב בצרוה מסודרת בחוזה, סביר להניח שהשוכרים שלכם ירצו גם להישאר דיירים שלכם לעוד הרבה שנים.

 

מה קורה אם בעל הנכס רוצה בפתאומיות למכור את הנכס?

בתור עו"ד צבאי שעוסקת במקרקעין, אני יכולה לספר לכם שממש כפי שיש דיירים שרוצים לעזוב לפני תום החוזה, כך יש גם מוכרים שרוצים בפתאומיות למכור את הדירה. זה יכול לקרות בגלל סיבות רבות ומגוונות, כמו לדוגמה, קשיים כלכליים או הרצון לעזור לאחד מהילדים לקנות דירה לעצמו. השאלה היא מה מותר לבעלי הנכס לעשות במצב כזה והאם מותר יהיה למכור את הנכס לבעלי דירה אחרים כאשר הוא מושכר? לא קל לענות על שאלות כאלה אך גם במקרה הזה הדברים ברורים: אם הכול יהיה כתובת בחוזה מראש, הרי שלא תהיה דילמה בעת ההתמודדות עם הסיטואציה. כל הדברים האלה לא יבואו לידי ביטוי אם רק תורידו חוזה שכירות מהאינטרנט ולכן עדיף לכם לפנות עוד היום לעו"ד שמכיר את התחום הזה. הוא יוכל לחשוב על עוד הרבה תסריטים שאתם בעצמכם בכלל לא יכולים לדמיין, פשוט כי אין לכם ניסיון בתחום, אז למה אתם מחכים?

 

לכמה זמן צריך להימשך החוזה?

זו עוד שאלה מורכבת שעליה יוכל לענות לכם עוה"ד שלכם. ראשית, אין תשובה אחת נכונה כי זה מאוד תלוי בדרישות האישיות שלכם. לכמה זמן אתם רוצים שהנכס יהיה מושכר? האם אתם רוצים שהוא יישאר זמין עבורכם לכל צרה שלא תבוא? או שאולי להפך, אתם רוצים למצוא היום דיירים ולא להתעסק בהשכרת הנכס בארבע השנים הקרובות? יש היום אפשרות להכין חוזי שכירות מאוד מגוונים ויש אפשרות אפילו להשכיר דירה לטווח זמן קצר. לכן חשוב כל כך לפנות אל עו"ד מוביל שיוכל להתאים לכם את החוזה המושלם עבורכם. רק בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שלא חסר לכם דבר ושגם בסיטואציות מורכבות יותר תוכלו לפנות אל החוזה ולבדוק מה הוא אומר. אומנם איש לא היה רוצה להגיע למצב שבו יש לו בעיות עם השוכרים שלו ואף אחד לא רוצה להיות עוד מקרה מהסטטיסטיקה שאומרת שאדם התנחל לו בבית. עם זאת, כבר היו דברים מעולם ולכן הסכם השכירות כל כך חשוב. בעת צרה ניתן יהיה להגיע עם ההסכם הזה לבית המשפט ובצורה כזאת יהיה מי שידאג לכם.

 

בואו לקבל שירות מכל הלב

נעים להכיר: קוראים לי מירי יעקב גביש ואני עו"ד צבאי מזה שנים. מעבר לכך שאני מכירה את מערכת המשפט על בוריה, אני גם עוסקת בענייני מקרקעין כבר שנים רבות ואשמח ללוות אתכם בכל חוזה שלו אתם זקוקים. זה לא משנה אם החלטתם להשכיר את הדירה שלכם או שאתם רוצים למכור אותה, כי מה שחשוב זה לעשות את הדברים בצורה נכונה. יש משמעות לכל מילה בחוזים הללו ולכן להפקיד את המשימה הזאת בידי עו"ד שזה עתה סיים את לימודיו זו לא בחירה נכונה. במקום זה אני מזמינה אתכם לפנות אלי, להסביר לי בפגישה בינינו מה דרוש לכם ואיזה סוג של חוזה אתם רוצים. אפילו אם אין לכם מושג איזה חוזה שכירות יתאים לכם, אני אוכל לסייע. לא כל מי שפונה אלי יודע איזה חוזה שכירות יתאים לו וחלק מהעבודה שלי זה להציע את החוזים המתאימים ביותר. בסופו של דבר המטרה היא שתוכלו להשכיר את הדירה שלכם ושתוכלו לישון כמה שיותר בשקט, אז למה אתם מחכים? התקשרו אלי עוד היום ואשמח להכין עבורכם חוזה שכירות שיוכל ללוות אתכם לאורך שנים. זה נכון שלשוכרים יש לא מעט זכויות, בתור האנשים שגרים בנכס שלכם, אך גם לכם יש זכויות ואני כאן כדי להבטיח שהן תישמרנה.

הכנת הסכם שכירות אצל עורך דין
הכנת הסכם שכירות אצל עורך דין
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>