העברת זכויות בדירה שהתקבלה בירושה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

החלום להגיע ליציבות כלכלית מלווה את כולנו כי בסופו של דבר, העידן שבו אנחנו חיים הוא עידן כלכלי, קפיטליסטי וצרכני. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, מוצאים את עצמכם חולמים על כך שיום אחד תקבלו בית יפה בירושה. אומנם זה נכון שבמציאות לא כל אחד מאיתנו יקבל ירושה יפה ויתרה מכך, הירושה אומרת פרידה עצובה מאדם קרוב ואהוב. עם זאת, אי אפשר שלא להיות שמחים בחלקנו, כי לקבל ירושה זה אומר גם לקבל לא מעט כסף. יש אנשים שאומנם יקבלו דירה קטנה בקצה העיר אך אחרים יקבלו דירה רחבת ידיים במרכז תל אביב. זה לא משנה מה בדיוק אתם יורשים היום כי בכל מקרה בוודאי מתעוררות אצלכם לא מעט שאלות.

בדרך כלל השאלות הקשורות לנכסים שעוברים בירושה הן: האם עלינו לשלם מיסים על הדירה הזאת? איך בכלל אפשר להעביר את הדירה כך שהיא תהיה רשומה על שמנו בטאבו? האם יש לנו זכות למכור את הדירה שזה עתה ירשנו? מה זה אומר מבחינת זמנים והאם יש חלוקה בין היורשים שאנחנו מחויבים לה? יש עוד הרבה סוגיות אחרות שבוודאי מטרידות אתכם בכל מה שנוגע לירושה ולכן ברור מדוע עדיף לבדוק תחילה מה אומר החוק ואיך תוכלו לעשות את הדברים בצורה מסודרת.

 

מתי לא צריך לשלם מס?

במידה ואתם יורשים יחידים של נכס יחיד, החוק קובע שלא יהיה עליכם לשלם עליו את אותו המס שמשלמים על מקרקעין. בפועל, אתם מקבלים במתנה את הנכס ולכן לא חלים עליו מיסי רכישה ומכירה ותוכלו לרשום את הנכס על שמכם ללא כל עלות. כאשר מדובר על הליך של קבלת דירה בירושה, וכיוון שלא צריך לשלם על כך מיסים, ההליך קל ופשוט וכדאי להיות מודעים לכך. מה שכן חשוב לדעת, שאם תבצעו עסקה בעתיד זה לא אומר שעליה לא תשלמו מיסים. כלומר, אומנם לא יהיה עליכם לשלם כשנכס יעבור אליכם, אך אם תחליטו בעתיד למכור אותו זה כבר יהיה משהו אחר וכן יהיה עליכם לשלם.

 

מתי כן תצרכו לשלם?

במסגרת הזכויות שלכם על הדירה שזה עתה ירשתם, אי אפשר להתעלם ממצבים מורכבים יותר. דוגמה לכך היא כאשר יש מספר יורשים ויש גם מספר נכסים שכן במקרים כאלה המצב שונה לחלוטין. ראשית, אין ויכוח על כך שעדיף לעשות את הדברים בהסכמה מלאה בין היורשים ולראות שאתם כן יכולים להגיע להבנות ביניכם. שנית, במקרים שבהם יש יותר נכסים עליכם יהיה לחלק את הנכסים בצורה שווה ביניכם. תוכלו אומנם להגיע להבנה שכל אחד מכם יקבל דירה אחרת מתוך הדירות שירשתם אך גם במקרה כזה יהיה עליכם לחתום על ויתור החלק שלכם בדירה שאותה אתם לא יורשים. כלומר, הדברים צריכים להיות מסודרים וחתומים כפי שקובע החוק כי אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מעורבים בפרשיות מיותרות ולא נעימות.

 

האם אתם צריכים עורך דין?

ברוב הגדול של המקרים, כאשר מדברים על דירות שעוברות בירושה, הדברים פשוטים יותר מכפי שנדמה לנו כי כמו שראינו, אין מיסים וחובות שצריך לשלם. מה שכן, אפילו במקרים הפשוטים יחסית בהחלט כדאי יהיה לחשוב על פניה לעורך דין צוואות וירושות או עו"ד מקרקעין ממש כפי שהייתם עושים אילו הייתם מעורבים בפרשיה צבאית. הייתם פונים לעו"ד צבאי שמכיר את התחום כדי שהוא יוכל להעביר לכם מידע, סיוע ועזרה ולכן לא כדאי לוותר על כך גם בכל מה שקשור לדירת הירושה שלכם. ירושות בישראל הן עניין יום יומי שכולנו מתעסקים בו בבוא העת, מה שמסביר מדוע צריך להתמודד עם הדברים בצורה נכונה. יש היום הרבה עורכי דין שיוכלו לסייע לכם ברמות שונות, אז למה שלא תפנו אליהם?

 

מה עושים כשהדברים מסתבכים?

לא אחת קורה ששני אחים, או יותר, יורשים דירה מסוימת וצריכים להתמודד עם ויכוחים לא פשוטים. בניגוד למצבים שבהם ברור לשני הצדדים שהם מתחלקים בכל הירושה, הרי שיש גם מקרים קיצוניים שבהם הצוואה לא ברורה או בהם ישנם ויכוחי ארוכי שנים בין היורשים. במצבים כאלה, בין אם אתם בטוחים שאתם צריכים להיות היורשים היחידים ובין אם יש כל דילמה אחרת, כדאי יהיה לפנות לעו"ד שמבין בתחום. ראשית, עו"ד כזה יעזור לכם הרבה פעמים להגיע לפשרה, ימנע מכם את כל ההוצאות והקשיים של הבאת הנושא בפני בית המשפט ולמעשה יעזור לכם לקדם עניינים. שנית, גם אם עוה"ד לא יוכל לסייע לכם לפתור את הסכסוך עוד לפני, הרי שהוא יוכל לייצג אתכם בבית המשפט. הקשיים שיכולים להתעורר בהעברת הירושה הם רבים, כי כאמור, מרבה נכסים מרבה דאגה. מצד שני, אין ספק שמדובר לרוב על לא מעט כסף ולכן טבעי ששני הצדדים ירצו להילחם על מה שמגיע להם, אז למה שתוותרו מראש? פנו עוד היום אל עורך דין מקצועי וקבלו ממנו שירות ועזר כי רק בצורה כזאת תוכלו לקדם את העניינים ולהתחיל ליהנות מהדירה שישרתם.

 

מה מותר לכם לעשות בדירה?

לא אחת קורה שאנשים שיורשים דירות תוהים הם מותר להם לעשות בדירה כרצונם וחשוב לדעת שהתשובה היא חיובית. אומנם לעיתים יהיה צורך להמתין מרגע פטירת המוריש עד שהכול יעבור לזכויות של היורש, אך מה רגע שאתם הפכתם להיות בעלי הדירה החדשים, תוכלו לעשות בדירה כל מה שתרצו. זה אומר שתוכלו למכור אותה, להשכיר אותה, לשפץ אותה או אפילו לעבור לגור בה בעצמכם, אז למה אתם מחכים? לא פשוט להחליט מה נכון לעשות והאם כדאי, לדוגמה, להיכנס לפרויקט של תמ"א 38 בבניין או לא. לכן אפשר להבין את הדילמות השונות שיש לכם בעניין וגם בכך עורך דין לענייני מקרקעין יוכל לעזור לכם. אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לנסות לקבל את ההחלטות האלה לבד, ובטח שלא אם אתם לא מגיעים עם ידע וניסיון בענף הזה. לכן במקום זה כדאי יהיה לפנות לעורך דין מקצועי כי תוכלו גם להיות בטוחים שהדבר העיקרי שהוא יעשה זה לדאוג לאינטרסים שלכם.

 

כך תבחרו לכם עו"ד מוביל

בין אם אתם זקוקים היום לשירותיו של עו"ד צבאי ובין אם אתם מחפשים עורך דין שמומחה לענייני מקרקעין, אפשר להבין את הדילמה שלכם. לא קל לבחור עורך דין, כי מה אנחנו מבינים בתחום הזה ואיך נוכל להסתדר? מה ההבדל בין עורכי הדין השונים ומי יוכל לתת לנו שירות טוב יותר מאחרים? אם גם אתם מתמודדים עם דילמה כזאת כדאי שתבדקו, לפני הכול, כמה ניסיון יש לעורך הדין שלכם? בהרבה תחומים בחיים שלנו הניסיון יוכל להיות זה שמשפיע על התוצאה הסופית וזה נכון גם בכל מה שקשור לעריכת דין. לכן, בין אם עברתם עבירה במסגרת השירות הצבאי ואתם צריכים עו"ד צבאי ובין אם אתם רוצים לברר את הזכויות שלכם על דירת הירושה, עוה"ד חייב להיות מנוסה. עם זאת, לא בכך די, כי עו"ד צריך להיות גם כמה שיותר בקיא בתחום. לא תמיד זה שאדם למד משפטים לפני שנים זה אומר שהוא יוכל לעזור לכם גם היום, שכן אפילו בתחום של זכויות בדירה שהתקבלה בירושה יש לא מעט שינויים שמוכנסים לחוק עם השנים. לכן חשוב לפנות לאיש מקצוע שטורח להתעדכן תמיד, כי אחרת איך תוכלו להיות בטוחים שאתם במקום הנכון?

 

זמינות ואדיבות לכל אורך הדרך

ההתמודדות עם תהליכים כמו העברת זכויות בדירה שהתקבלה בירושה, פרשיות צבאיות שונות ועוד היא לא התמודדות פשוטה. לכן, בבואכם לבחור עו"ד מקרקעין, כדאי יהיה לוודא שאתם פונים גם אל אדם שיהיה כמה שיותר זמין עבורכם. לאורך הדרך יכולות להתעורר אצלכם לא מעט שאלות, תהיות ובקשות ולכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים לגבי הבחירה שלכם עדיף שתבדקו היטב אל מי אתם פונים. אם אתם מחפשים עורך דין שמגיע עם הרבה ניסיון בתחום המקרקעין, אני כאן בשבילכם! קוראים לי עו"ד מירי יעקב גביש ואני יכולה לסייע לכם בכל סוגיה הקשורה לדירת הירושה שלכם. אחרי שנים רבות של עבודה בתחום אני יודעת לומר שלפני הכול אני אשת מקצוע שנותנת שירות אדיב ומקצועי כך שאיתי תרגישו שאתם במקום הנכון. אני זמינה עבור כל הלקוחות שלי בכל עת ואפילו אם יש לכם שאלות שנראות לכם בנאליות, אותי אתם מוזמנים לשאול הכול כי תמיד תקבלו תשובה מקצועית ואדיבה.

העברת זכויות בדירה שהתקבלה בירושה
העברת זכויות בדירה שהתקבלה בירושה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>