הסדרי שהות

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

גירושים בין בני זוג הם דבר מורכב, כך בעיקר כאשר ישנם ילדים בתמונה, שכן אז נאלץ הזוג המתגרש לקיים הסדרי שהות כדי להגדיר זמני משמורת על הילדים. חשוב מאוד שבתהליך זה, אצלנו במשרד אצלנו במשרד עו"ד מירי יעקב גביש, תקבלו את הליווי המוכח כמקצועי ביותר, שהשיג את הסדרי הראייה הטובים ביותר לבני הזוג בעשרות תיקים.

 

הליך גירושים בין בני זוג

הליך גירושים בין בני זוג הוא לא הליך פשוט. גירושים מוגדרים כפרידה בין בעל ואישה הנשואים על פי חוק, אולם בשל מורכבות ה"משפחות החדשות" יכולה להיות תקפה גם עבור זוגות שאינם נישאו כחוק, אלא חיים יחד חיים משותפים וידועים בציבור. במקרה של הסדרי שהות, התוקף הוא עבור כל בני זוג עם ילדים, גם במקרים בהם אינם מקיימים יחד חיים משותפים.

 

מורכבות הליך הגירושים

הליך גירושים יכול להיות מורכב וטעון. לא פעם הוא נושא בחובו כאב גדול. אמנם ישנם זוגות שמצליחים לקיים את התהליך בצורה נינוחה יחסית, אולם אצל זוגות אחרים עלול התהליך להיות קשה ומכוער, מלא במריבות וחוסר הסכמה בין בני הזוג. כך או כך, התהליך כמעט תמיד מלווה בחששות, לחצים ורגשות אשם וכעס.

 

מורכבות הליך הסדרי שהות

כאשר תהליך הגירושים מכיל בתוכו ילד או מספר ילדים, הוא הופך להיות מורכב עוד יותר. הרגשות הופכים להיות טעונים עוד יותר, כשההורים מבינים שבחלק ניכר מהשבוע הם לא יזכו לבלות בחיק ילדיהם. יתרה מזאת, ישנם חוקים מאוד מגבילים את בני הזוג בכל הנוגע להסדרי הראייה, ואם אחד מבני הזוג חפץ בהגבלות הנ"ל כלפי בן הזוג השני, התמונה עלולה להיות טעונה מאוד.

 

מהם הסדרי שהות?

בתהליך גירושים, לצד חלוקת הרכוש והכספים, מתקיימים גם הסדרי שהות. אלו הם בעצם ההחלטות על חלוקת המשמורת על הילדים בין בני הזוג. בהסדרי הראייה, מחליט נציג בית הדין על מתן משמורת ואפוטרופסות חוקית להורים על ילדיהם. עמו כן, קובע בית הדין אצל מי מבני הזוג ישהו הילדים ומתי. הרצון של בית הדין הינו להגיע לחלוקה שוויונית עד כמה שניתן, כשלרוב הדבר מתאפשר בהליך גירושים בו יש הסכמה ושיתוף פעולה בין בני הזוג.

 

הסדרי שהות במקרה של גירושים "מכוערים"

המונח גירושים מכוערים הפך לרווח בקרב בני זוג אשר תהליך הגירושים שלהם הוא טעון ומלא במריבות וחוסר הסכמה. במקרים קיצוניים מדברים בני הזוג דרך עורכי הדין המייצגים אותם בלבד. במקרים כאלה יהיה קשה יותר להגיע לידי הסכמה על הסדרי הראייה ולעיתים בית הדין ייאלץ לכפות אותם על בני הזוג המתגרשים.

לא פעם פונה בן הזוג בערעור לשופט או בתלונה כלפי בן הזוג השני. במקרה כזה בוחן בית הין את הסדרי הראייה מחדש ולא פעם משנה אותם ומציב הגבלות קשות, כמו הגבלת זמן שיחת הטלפון שבן הזוג יכול לקיים עם ילדו, בזמן שזה שוהה תחת המשמורת של בן הזוג השני.

 

חשיבות קיום הסדרי הראייה

קיום הסדרי שהות הוא אחד הסעיפים החשובים ביותר בתהליך גירושים. הוא מגן מאוד על בני הזוג ובמיוחד על הילדים. כשהמסגרת ברורה עבור הילדים, היא יכולה להיות מאתגרת עבורם בתחילה, אולם מהווה עבורם סדר ובכך שומרת עבורם בתהליך שעלול להיות כאוטי או מאיים. כמו כן, גם אם הסדרי הראייה נראים שלא הוגנים עבור אחד מבני הזוג, המחוקק נדרש ליצור הסכם שוויוני ככל הניתן, כשהוא שומר עד כמה שאפשר על אובייקטיביות. בכך מנסה לדאוג שהילדים יפגעו כמה שפחות.

 

פסיקת הסדרי שהות עבור אחד הצדדים

במקרים מסוימים יפסוק בית הדין לטובת אחד מבני הזוג בכל הקשור בהסדרי שהות. מקרים כאלו הם כאשר הילד בוגר דיו כדי להחליט אצל מי מההורים הוא מעדיף לגור, או כאשר הילד מבקש "בית מרכזי" שבו יגור. במקרה והילד קשור יותר ומרגיש בנח עם אחד ההורים, בית המשפט יכול לפסוק לטובתו, במיוחד אם ישנה הסכמה מצד בן הזוג השני. ישנה דעה רווחת כי בית המשפט יעדיף את חסות האם. דעות אחרות גורסות כי בית הדין הרבני יעדיף את זו של האב. בפועל אין דין אחד, וכל מקרה נבדק לגופו.

 

הליך גירושים בבית דין רבני מול בית דין אזרחי

חשוב לדעת שעבור הליך גירושים קיימות שתי ערכאות: בית הדין הרבני ובית הדין האזרחי לענייני משפחה. ישנו הבדל מהותי בין בתי הדין ובפסיקה ביניהם. לכן חשוב לבחור את בית הדין המתאים ביותר עבור שני בני הזוג. בבית דין אזרחי, מיוצגים בני הזוג על ידי עורכי דין, לעומת בין בית דין רבני בו ישנו ייצוג פנימי על ידי סמכויות המוסמכות לכך, כגון טוען רבני. חשוב שהערכאה הנבחרת תהיה מקובלת על ידי שני בני הזוג, ולא יפתח אחד מבני הזוג תיק ללא היוועצות בבן הזוג השני.

 

ליווי עורך דין בהליך הגירושים

תהליך גירושים הוא סבוך וטעון. מעבר לרגשות שעולים בין בני הזוג והצורך של כל אחד להשיג לטובתו הפרטית את מירב הרכוש והסדר הראייה הטוב ביותר, ישנם גם חוקים משפטיים סבוכים הקשורים בתהליך, שאותם בני הזוג לא תמיד מכירים. לכן חשוב מאוד להיות מלווים בעורך דין מומחה בדיני משפחה.

 

יתרונות ליווי התהליך על ידי עורך דין

אל תורתו על ליווי של עורך דין מקצועי לענייני משפחה, המומחה בתחומו. יש לכך יתרונות רבים וחשובים בהליך הגירושים!

  • עורך הדין לענייני משפחה מכיר את החוק על בוריו
  • עורך הדין ייתן ייעוץ לבחירת בית הדין המתאים עבורכם
  • עורך הדין ישיג עבור הלקוח את המירב שניתן להשיג – לרבות רכוש, נדל"ן, מזונות והסדרי שהות עבור הילדים.
  • במצב המעורר רגשות קשים ולפעמים גם מריבות, עורך הדין יהווה גב והחזקה עבור הלקוח
  • עורך הדין ינהל את הויכוח מול בית הדין ויחסוך אנרגיות רגשיות רבות.
  • הכרות טובה של עורך הדין עם עולם בית המשפט, על נציגיו.

 

ייצוג על ידי עורך דין מירי יעקב גביש

כשזה נוגע לחיים שלכם, לרכוש ובמיוחד לילדים שלכם אל תתפשרו על פחות מעורך הדין המומחה ביותר. בעולם של עורכי דין ממולחים, חשוב שמצאו את השילוב בין עורך דין בעל ידע ועורך דין אנושי וסבלני. אצלנו במשרד עו"ד מירי יעקב גביש, נספק לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר.

תהליך כה מורכב וטעון, לא רק שתקבלו מידע מקיף ואמין, אלא ליווי אישי, סבלני, אדיב ואנושי, שיספק לכם גב להישען עליו, וילחם עבורכם על הזכויות המלאות שלכם. מתוך המלצות של לקוחות: "קיבלתי הסבר מפורט על כל מה ששאלתי, (עו"ד) הפגינה ידע רב ומקצועיות, אנושיות וסבלנות, לרגע לא הרגשתי שהשעון מתקתק".

"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>