עבירות רכוש בצבא ועונשן

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

בבואנו לדבר על עבירות שונות שניתן לבצע בצבא, אנחנו רואים שאחת מהעבירות הנפוצות ביותר זו עבירת רכוש צה"ל.

זה טבעי לחלוטין שעבירות כאלה תתבצענה על בסיס קבוע ובהיקפים נרחבים שכן כל חיילי צה"ל באים במגע עם רכוש כזה או אחר וחשוב להבין שהעבירות מדברות לא רק על גניבה אלא גם על שמירת שלמות הרכוש. לכן, בין אם מדובר על חיילים שמסתדרים נהדר במסגרת הצבאית ובין אם מדובר על חיילים שסובלים בכל רגע בשירות שלהם – העבירות הקשורות ברכוש עלולות להתרחש והן נפוצות ביותר.

 

ישנם מספר סוגים של עבירות רכוש והם:

  1. הוצאת רכוש צבאי משטח הבסיס
  2. השמדת רכוש צבאי
  3. שימוש ברכוש צבאי למטרות שהוא אינו מיועד להן ועוד.

אחת מהעבירות החמורות ביותר בנוגע לרכוש הצבאי אלה הן כמובן עבירות נשק ועבירות אלה יכולות להיות מגוונות: שימוש בנשק שלא לצורך, איום בעזרת הנשק על חייל אחר, הפקרת נשק, אובדן נשק וכדומה. חשוב לדעת שמעבר לכך שהצבא דורש מחייליו לא לפגוע ברכוש, על החיילים גם להיות אקטיביים ולעשות כל מעשה סביר בזמן הנתון כדי להגן ולשמור על רכוש צה"ל. מקרה לדוגמה, הוא רס"ר ס' שאיבד את נשקו והודח לאחר לחימה באוגדת עזה כ-16 שנים (לכתבה המלאה).

זימון לחקירה במצ"ח בגין פגיעה ברכוש צה"ל

כמו המגוון הרחב של עבירות צבאיות כמו עבירות רכוש, כך גם העונשים יכולים להיות מגוונים ביותר. לא בכל מקרה התגובה הצבאית תהיה זהה אך כאשר מדובר על מקרים חמורים, לא יהיה מנוס בדרך כלל מפניה לחקירת מצ"ח. השאלה היא מה על החייל לעשות אם הוא זומן לחקירה במצ"ח שכן אכן לא מדובר על סיטואציה פשוטה. חשוב להבין שהמשטרה החוקרת של הצבא תעמיד אתכם במצב של חקירה לכל דבר ולכן לכל מילה שלכם יש משמעות. במילים אחרות: אם זומנתם לחקירה במצ"ח בגלל עבירת רכוש כזו או אחרת, כדאי יהיה תחילה להתייעץ עם עורך דין. אומנם עוה"ד לא יוכל למנוע את העונש הצפוי לכם אך פעמים רבות עצותיו של עורך הדין תוכלנה להקטין את העונש ולשפר את המצב.

 

עוה"ד שאליו כדאי לכם להתקשר

אם יש משהו שתוכלו להיות בטוחים לגביו, זה שיש הרבה מאוד עורכי דין שעוסקים בתחום הצבאי ובפרט בעבירות רכוש אך רק חלק מהם יוכלו לסייע לכם. ככל שהעבירה שבה אתם מואשמים מורכבת יותר כך חשוב יותר הניסיון, הידע והרזומה של עורך הדין הצבאי שאליו אתם פונים. לכן ההמלצה שלנו היא לבדוק מספר פרטים אודות עוה"ד ולראות ממתי הוא עוסק בתחום, האם הוא רציני והאם הלקוחות האחרים שלו יכולים להמליץ עליו בחום. עורך הדין שלכם חייב להיות מומחה בתחום הדין הצבאי כי יש הבדל גדול בין מערכת המשפט הצבאית ובין מערכת המשפט האזרחית. בסופו של דבר עצה טובה וליווי משפטי יוכלו להקטין את עונשכם בדרך כלל, אז מה פתאום שתוותרו על שירות כזה?

עבירות רכוש בצבא ועונשן
עבירות רכוש בצבא ועונשן
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>