רישום זכויות לפי ירושה

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

במדינת ישראל, כמו בלא מעט מדינות אחרות בעולם, ברוב המקרים הורים מתבגרים מחליטים לכתוב צוואה והם עושים זאת בפני עורך דין. יש כמובן סוגים שונים של צוואות שניתן לכתוב וכל אחד רשאי לחלק את הרכוש שהוא צבר במהלך חייו בדרך שנראית לו. עם זאת, מה שמשותף כמעט לכל האוכלוסייה, זה הרצון העז להוריש לילדים את הנכסים שצברנו במהלך החיים, כי למי נוריש אותם אם לא לבנים ולבנות שלנו?

 

לתת דירה במתנה למישהו, מחסן או חנות, זה לתת לו מתנה גדולה מאוד שיכולה להקל עליו את החיים, ובמיוחד במקום כמו ישראל אשר בו מחירי המקרקעין מאוד גבוהים. לכן ברור מדוע גם ההורים שלכם, לפני שהם הלכו לעולמם, בחרו להוריש לכם את כל הנכסים שהיו להם. עם זאת, ולמרות שהרבה פעמים אנשים מחזיקים בידיהם צווי ירושה ברורים, חשוב לדעת שיש לבצע גם רישות זכויות לפי ירושה. כלומר, עד שלא תבצעו את רישום הזכויות המדובר לא באמת תוכלו לעבור לגור בדירה, למכור אותה, להשכיר אותה או לעשות בה כל שימוש אחר שתרצו. לכן חשוב לפעול לגבי העניין כמה שיותר מהר כי הרישום בטאבו זה אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לבצע.

 

האם הורשה של דירה כרוכה בתשלומי מיסים?

בניגוד להתנהלות בהרבה מדינות אחרות בעולם, במדינת ישראל אין מס עיזבון. זה אומר שאפילו אם ההורים שלכם הורישו לכם בניין מגורים שלם עם עשרות דירות, אתם עדיין לא תשלמו על כך מס עיזבון כדי שהנכס יעבור אליכם. בנוסף לכך, החוק קובע בצורה מפורשת שהורשה של זכות מסוימת במקרקעין אינה מהווה בפועל עסקה של מכירה מבחינת היבטי המס השונים ולכן אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שלא יהיה עליכם לשלם מיסים על קבלת הירושה. במילים אחרות, על דירה שעוברת בירושה או על כל נכס אחר שתקבלו לא תצטרכו לשלם בפועל מס משבח או מס רכישה. מצד שני, במידה ותרצו למכור את הדירה שזה עתה ירשתם, כן יהיה עליכם לשלם על המכירה מיסים בהתאם לעסקה. מדובר על עניין מורכב ויש כאן לא מעט החלטות שצריך לקבל אשר יכולות לבוא לידי ביטוי בשינויים של אלפי שקלים. לכן, אם אתם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולמזער את הנזק הכלכלי, מדוע לוותר על כך?

 

איזה מסמכים צריך להגיש לטאבו בנושא של רישום זכויות לפי ירושה?

ממש כמו שקורה בכל עסקת נדל"ן אחרת, בין אם זה המקרה של העברת דירה במתנה ובין אם זה במקרה של מכירת נכס, גם במקרה של רישום זכויות לפי ירושה צריך להגיש מסמכים לטאבו. במקרה הזה, של רישום זכויות לפי ירושה, המסמכים שיהיה עליכם להגיש הם:

  1. צו הירושה המקורי.
  2. צילום תעודת הזהות של כל היורשים.
  3. אישור מקורי, ובתוקף, מהעירייה אשר מעיד על כך שאין חובות לעירייה לרבות היטלי השבחה שונים.
  4. טופס המהווה בקשה לרישום הורשה מקורי ואשר חתום ומאומת על ידי עורך דין נדל"ן.
  5. שובר תשלום של אגרת הטאבו להעברת זכויות.

זו אומנם התעסקות בירוקרטית אך לא מדובר על עניין מורכב מידי ואתם תראו שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים הכול נעשה עוד יותר בקלות ובפשטות. את רוב הפעולות הללו, ובדיקות נוספות שצריך לעשות לגבי הרישומים בטאבו בעסקות מקרקעין, ניתן לעשות היום אונליין. לכן אין לכם סיבה לחשוש וגם לא כדאי לדחות את הדברים, כי אם תוכלו לבצע הכול ולדאוג לכל המסמכים תוך ימים ספורים, מדוע לדחות את העניין?

 

מה קורה כאשר יש ריבים משפחתיים סביב הירושה?

אומנם לחלק מאיתנו זה נשמע כמו מדע בדיוני, או ליתר דיוק טלנובלה, אך ריבים סביב ירושה הם הרבה יותר נפוצים ממה שנדמה לכם. לכן, אם גם במקרה שלכם הצוואה של ההורים מדברת בצורה מאוד מפורשת ומחלקת ביניכם, היורשים, את הרכוש בצורה מסוימת אך בפועל יש מתנגדים לעניין – כדאי שתכינו את עצמכם למאבק לא פשוט. מדהים לראות כיצד כאשר מדובר על כספים רבים, אפילו האחים הטובים ביותר עלולים למצוא את עצמם בסיטואציות של מריבות לא נעימות. ראשית, כל מריבת ירושה כזאת דוחה את העניין וייקח עוד יותר זמן עד שתקבלו את המגיע לכם בהתאם לצוואת ההורים. שנית, לא פעם, כדי להצליח לצאת ממריבת הירושה ומהוויכוח, יש צורך לפנות לעורך דין מתאים. משמעות הדברים היא שיהיה כאן גם בזבוז גדול של משאבים בדרך אל הירושה הנחשפת ולכן, אם אתם כן יכולים להגיע לעמק השווה בלי מריבות מיותרות ובלי לערב עורכי דין, זה עדיף.

 

מדוע אתם צריכים עורך דין שילווה אתכם בנושא של רישום זכויות לפי ירושה?

ראשית, כפי שראינו, אם מתעוררת מריבה סביב הירושה והצוואה כמובן שצריך עורך דין שיוכל להתערב בדברים. עוה"ד לא חייב להיות נציג של אחד הצדדים אלא הוא יכול להיות האדם שמופקד על הניסיון להגיע לעמק השווה ולהבנות שונות. שנית, יש צורך בחתימתו של עוה"ד עבור המסמכים השונים שיש להגיש לטאבו ולכן גם במובן הזה אתם צריכים את שירותיו. בנוסף לכל אלה, לא אחת במהלך הדרך מתעוררות שאלות, בין אם זה לגבי הזכויות על הירושה, לגבי היכולת למכור את הדירה מיד או לגבי המיסים שצריך יהיה לשלם. לכן, אם אפשר להתייעץ עם איש מקצוע כמו עורך דין וכך לחסוך לעצמכם דילמות וטעויות, מדוע שלא תעשו זאת? עורך דין מקצועי שמכיר את חוקי הירושה ואת חוקי המקרקעין והמיסים בתחום הזה יוכל לעזור לכם הרבה יותר מכפי שאתם חושבים. יתרה מכך, אפילו אם הדירה תעבור להיות רשומה על שמכם בטאבו כבר מחר ותרצו להשכיר אותה, עוה"ד המומחה יוכל לעזור לכם להכין את החוזים הנדרשים ולנסח אותם. זה אומנם נכון שתוכלו לקרוא אינספור מאמרים בנושא הזה באינטרנט, כי הזה הקסם של העידן המודרני, אך בסופו של דבר אין תחליף לשירות מקצועי של עורך דין מלומד. לכן אנחנו מציעים לכם לפנות לאיש המקצוע הטוב ביותר ולקבל ממנו שירות מוביל.

 

עורכת הדין שמחכה לכם עם חיוך ומקצועיות לכל אורך הדרך

מחפשים עורכת דין מקצועית? רוצים לדעת שכל ענייני המקרקעין שלכם מופקדים בידי אשת מקצוע מובילה? אם כך, עוה"ד מירי יעקב גביש היא אשת מקצוע שכדאי לדבר איתה. מדובר על עורכת דין שמכירה על בוריו את נושא המקרקעין, הירושות והמיסים השונים כך שאיתה אתם לא צריכים לדאוג. זה נכון שתמיד כאשר קובעים פגישה עם עורך דין מומחה משלמים על כך, אך מצד שני, עו"ד מתאים יכול לחסוך לכם לא מעט כסף בעתיד. בנוסף לכל אלה, במקרה של עו"ד מירי יעקב גביש אתם יכולים להיות בטוחים שהשירות שתקבלו גם יהיה אדיב ויעיל. היא אשת מקצוע שמציעה זמינות מרבית לכל הלקוחות שלה ולכן תוכלו להיות בטוחים שגם בין פגישה לפגישה היא תישאר זמינה עבורכם. תוכלו לשאול אותה כל שאלה שמטרידה אתכם בנושא ותמיד תקבלו מענה מקצועי ואדיב במיוחד.

רישום זכויות לפי ירושה
רישום זכויות לפי ירושה
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>