תביעה כספית מסחרית

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

תביעה כספית מסחרית מתייחסת לעוול כלכלי מסוים שבוצע על ידי הנתבע וכוללת טענות משפטיות וסעדים שאותם מבקש התובע. מתי מתעורר הצורך בהגשת תביעה שכזו ומהן הזכויות השמורות לכל צד בתהליך המשפטי?

 

תביעה כספית מסחרית: הגדרתה וצורותיה

בעולם המסחרי, כסף הוא המצרך המשמעותי ביותר והרי זה טבעי שבכל הפרת הסכם, עבירה על חוקים ומדיניות או מאמצי גבייה שעלו בתוהו, תהיה מעורבת תביעה כספית מסחרית.

אז מהי תביעה כספית בעצם? מדובר באמצעי משפטי שנמתח על פני מגוון אירועים, סיטואציות, תרחישים וסכסוכים שמעורבים בהם כספים בשווי מסוים. כל עוד תביעות אלו נוגעות לעולם התאגידי, הקנייני והעסקי, נהוג לייחס אותן לדיני מסחר.

תביעה כספית היא גם שם כולל לתצורות נוספות של תביעות מסוימות, למשל תביעת חוב שבמסגרתה עסק מסוים שסיפק שירות ללקוח, תובע אותו בגין אי תשלום או תביעות נזיקין שבהן נגרם נזק לאדם בעסק כמו לקוח שנחבל בעת שהות בסניף החברה.

 

כיצד לפעול במעמד התביעה?

כפי שניתן להבין, תביעות כספיות מסחריות מתייחסות לעוול אזרחי מסוים וככל שהוא מבטא סכסוך עסקי שבו שני הצדדים לא הצליחו להגיע ביניהם להסכמות הדדיות. כאשר צד מסוים מגיש תביעה כספית מסחרית, עדיין שמורה לו האפשרות לחתור להסדר מסוים מחוץ לקירות בית המשפט.

לפעמים מדובר גם בפתרון המומלץ שבו הצדדים יכולים לנהל מו"מ באמצעות עורכי דינם או להשתמש בבוררות שתכריע בסוגיה. אם מדובר במקרה שבו לא ניתן להגיע להסדר ולהסכמות, כמובן שיהיה צורך להמשיך ולנהל את התיק בבית המשפט, עד להכרעת השופט בדין.

 

תביעות כספיות דורשות מעורבות משפטית מהירה!

מרבית התביעות הכספיות שמתייחסות לענף המסחרי מוגשות בגין הפרה עקרונית של חוזה מסוים: חוזה מכירה או קנייה, חוזה עבודה עם ספקים, חוזה שותפות, חוזה העסקה, חוזה סודיות, חוזה שימוש ועוד.

מנהלי העסק נדרשים לשליטה מלאה בכל פעולה חוזית שמתרחשת אצלם ומשתדלים להגיב במהירות לכל בעיה כספית שנוצרת אצלם. זוהי אחת הסיבות לכך ששכיחותן של התביעות המסחריות גבוהה יחסית, כאשר ארגון מסוים יכול לשמש הן כתובע למקרה אחד והן כנתבע במקרה אחר.

כאשר מתעורר הצורך בהגשת תביעה כספית מסחרית, חשוב לפעול בנושא במהירות – לסיים את הטיפול במקרה ולהביא לפירעון החוב במהירות. על מנת לעשות זאת, נדרשים ידע, ניסיון והיכרות טובה עם עולם המשפט, כך שעורך דין גביית חובות צריך ללוות את החברה במהלך התביעה.

אם מדובר בתביעה שמתייחסת לאי תשלום של חוב, עורך הדין יצטרך לבצע תחילה מספר פעולות מקדימות בהתאם לאמור בחוק כמו שליחת מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים או מאמצים נוספים להביא לפירעון החוב על ידי ניהול משא ומתן.

עורך הדין יוכל גם להמליץ על כל הפעולות שעסק צריך לבצע מול לקוחות מסוימים וגם על הפעולות שצריך להימנע מהן. ראיה משפטית מוצלחת תאפשר לעסק למצות את התביעה ביעילות ולקדם את השגשוג האישי שלו.

 

תביעה כספית מסחרית הנושאת בעיקול זמני

כאשר תביעה כספית מסחרית מוגשת לבית המשפט, ישנם מצבים מסוימים שבהם ניתן לדרוש הטלת עיקול זמני על הנכסים של הגורם הנתבע. עיקול זה אמור להבטיח שפסק הדין הסופי שיינתן אכן ימומש והוא יאושר רק אם בית המשפט שוכנע שהעדר העיקול יקשה בהמשך על ביצועו של פסק הדין הסופי.

ישנם גם מקרים שבהם בית המשפט עצמו מחליט להטיל עיקול זמני כדי להבטיח הימנעות מהברחת נכסים או כספים למשל. זהו כלי יעיל לפירעון החוב בסיום התהליך המשפטי, שעשוי ללחוץ את הנתבע לסלק את חובו. ככל שהארגון התובע או הנתבע נעזר בעורך דין מתאים, ניתן יהיה להשתמש באפשרות זו בתבונה רבה.

תביעה כספית מסחרית המובילה להליכי חדלות פירעון

עסקים וחברות שלא שילמו את חובותיהם, או שנקלעו לגירעון משמעותי בעקבות העדר תשלום מלקוחותיהם ושותפיהם העסקיים, עשויים למצוא את עצמם בהליכי חדלות פירעון שבהם קיימת גם הסכנה לפירוק החברה.

כדי לעצור את ההידרדרות וההגעה של החברה לחדלות פירעון, חשוב להנהיג מדיניות של תביעות מסחריות ככל שהופרו הסכמים והתחייבויות שפוגעים בחברה ולהימנע מיצירת פערים תזרימים משמעותיים שישבשו בטווח הארוך את הפעילות הכלכלית.

מן הצד השני, של לקוחות אותה החברה החייבים לה – בית המשפט אמור לאפשר את פירעון החוב ככל שקיים בתוך זמן קצוב ותנאים מתאימים. אם הפירעון לא יתרחש ופסק הדין יהפוך חלוט, יהיה אפשר להתחיל בהליכי גבייה בהוצאה לפועל כלפי כל חייב, הכוללים הטלת סנקציות כמו הגבלת רישיון נהיגה וצו עיכוב יציאה מן הארץ.

אם הליכי הוצאה לפועל הגיעו למיצוי והחוב טרם הוסדר, ניתן יהיה להגיש בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון. אם החוב נמוך מ-75,000 שקלים יש לפנות ללשכת ההוצאה לפועל ולהוכיח שליחת הודעה לחייב על חובו, על מועד פירעון החוב והתראה לפני נקיטה בהליכים.

אם החוב גבוה מ-75,000 שקלים, חוב שנובע מכוחו של פסק דין או חוב שפקעה מסגרת הזמנים להסדרתו, ניתן לפנות לבית המשפט.

 

תביעה כספית מסחרית גדולה ומורכבת

כפי שקראתם, תביעה כספית מסחרית היא עולם שלם ומגוון שמצריך בקיאות יסודית בתחום המשפטי, לצד ניסיון רב ומתן ליווי שוטף לארגון בכל פעולה. למעשה, כל גביית חוב דורשת בפעולה בעלת מובנים משפטיים ולכן יש צורך בעורך דין שילווה אותה בהתאם.

הליווי המשפטי יתאים כמובן גם לארגונים או יחידים שהוגשה נגדם תביעה כספית שכזו והם זקוקים לניסוח יעיל של כתב הגנה והתוודעות לזכויותיהם בתהליך התביעה. השירות המשפטי מספק מעטפת לניהול העסקי השוטף במעמד ההתקשרות שלו עם גורמים מסחריים ולקוחות ומסייע משמעותית לצמצום החובות ושמירה על השליטה בהוצאות וההכנסות העסקיות.

 

תכנון אסטרטגי מקדים לכתב התביעה

כל תביעה כספית מסחרית שתוגש, צריכה להתבסס על אסטרטגיה משפטית שנקבעה לכך מראש ומביאה בחשבון את מכלול האינטרסים של הארגון לרבות התמשכות התהליך, המצב הכלכלי הנוכחי של התובע והנתבע, היכולת להתנהל משפטית לאורך זמן והחלופות האפשריות למצב.

תביעה מושכלת צריכה לשקף לבית המשפט כבר משלבי התיק הראשוניים, שיש לסיים במהירות את ההליך ומבלי שיהיה צורך בדיונים רבים. התביעה אמורה להציף תשתית עובדתית שממנה יוכלו הנתבעים ובית המשפט להבין שמוטב לקדם מהר ככל האפשר את ההליכים ובכך להימנע מנזקים נוספים.

 

מעוניינים בהגשת תביעה כספית? פנו אליי בהקדם

עורכת הדין מירי יעקב גביש מתמחה בדיני חברות וחוזים מסחריים וצברה ניסיון ממשי בטיפול במגוון תביעות כספיות, תוך בקיאות משפטית מוצלחת ומתן יחס אישי ללא פשרות עבור כל לקוח. עורכת הדין תדע כיצד לקבל את פרטי המקרה המלאים בהתבסס על כל הנתונים המתאימים, להגיש תביעה משכנעת ומדויקת שתמקסם את המצב ותספק תוצאה איכותית בזמן המינימלי שניתן.

 

עורכת הדין פועלת בנחישות וברגישות, מבינה היטב את הקושי שהלקוח עומד בפניו ואת הלבטים שלו כיצד לפעול במקרים של הפרת חוזה או צבירת חוב. מכיוון שמקרים אלו דורשים טיפול מהיר מפאת מגבלת הזמן והאילוצים הכספיים, צרו קשר עוד היום עם משרדה של עורכת הדין ותאמו פגישה שתאפשר עמידה טובה על כל אפשרויות התביעה ויצירת תכנון אסטרטגי יעיל למינופה. 

תביעה כספית מסחרית
תביעה כספית מסחרית
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>