תביעה כספית – כל מה שחשוב לדעת

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מהי תביעה כספית?

במקרים רבים מתגלעת מחלוקת כספית בין צדדים לחוזה עסקי ומסחרי, או במצבים בהם נגרם לאדם נזק גוף כתוצאה מתאונה או טיפול רפואי רשלני. מציאות זו מייצרת לצד הנפגע זכות לתבוע את הצד הפוגע, כאשר במסגרת תביעה כספית – הצד התובע מבקש מבית המשפט להעניק לו סעד כספי על פגיעה בזכויותיו.

 

לתביעה כספית פרוצדורה מוגדרת ומסודרת, אולם, אדם ללא ניסיון משפטי, וללא סיוע משפטי מתאים, עלול למצוא את עצמו עומד בפני חוסר יכולת לנהל את הליך התביעה ולקבל את מה שמגיע לו. כדי לנהל תביעה כספית וגם לזכות, נדרש לא רק להכיר את החוק על בוריו, אלא גם להכיר את האסטרטגיות השונות המבדילות בין תביעה מפסידה לתביעה מנצחת.

 

מתי זה יקרה?

בעולם המסחרי מתקיימות אינטראקציות המציירות אינספור חובות במישור החוזי. כל אינטראקציה הכוללת יחסי ״תן וקח״, בין אם מדובר בחוזה כתוב ובין אם מדובר בחוזה בעל פה, מהווים מקרים בהם זכויותיו של אדם עלולים להיפגע, ובמצבים אלו – תעמוד הזכות לתבוע כספים מהמפר, וכך לרפא אף במעת את הנזק שנגרם.

 

למשל:

 

  • בחוזה שכירות של דירת מגורים, ייתכנו מקרים בהם השוכר לא משלם בזמן, פוגע באיכויות הדירה וכיוצא באלה. במצב זה, לבעל הדירה עומדת הזכות, בכפוף לתנאי החוזה, לדרוש אכיפה של החוזה וכן פיצוי כספי, ובמקרים רבים גם לדרוש פיצוי מוסכם.

ייתכנו מקרים בהם המשכיר ידרוש את התשלום, אולם בעקבות טעויות בניסוח החוזה, למשל חוזה ללא דרישת ערבות ועירבון שיבטיחו מימוש של החוזה, כך שלמרות דרישתו החוקית של המשכיר – אין דרך אפקטיבית להביא לאכיפת תנאי החוזה. במצב כזה עורך דין מומחה מסוגל לסייע לבעל הדירה לאכוף את תנאי החוזה באמצעות הליכים משפטיים אשר לבסוף מובילים לקבלת הסעד הנתבע.

 

  • באינטראקציה בין ספק ללקוח, ייתכנו מקרים בהם הלקוח נותן לספק המחאה כנגד סחורה שהוא רוכש, ובמידה וללקוח אין יכולת פירעון, ההמחאה תחזור בציון ״אין כיסוי מספיק״. לפעמים זה קורה כשכבר מאוחר מדיי כאשר שלספק אין יכולת אפקטיבית לדרוש בחזרה את הסחורה שנתן, או לממש את ההתחייבות באופן קצר וענייני. כאן, הספק מעוניין לתבוע את הכסף שלא שולם דרך דרישת סעד כספי. אולם, ללא ליווי משפטי – הספק עלול לעמוד בפני שוקת שבורה. באמצעות ייצוג משפטי ראוי, ניתן לפנות לבית המשפט ולדרוש את הסעד הכספי, ולעתים אף לפנות להליכי הוצאה לפועל, חדלות פירעון ואף פירוק במקרה הצורך. על מנת לקבל את הכסף שמגיע לספק, עליו יהיה להצטייד בעורך דין מומחה אשר יכול לנוות את הליך התביעה, להתמודד עם הפרוצדורה המורכבת ואף עם ניסיונות התחמקות מתשלום של הנתבע, ולבסוף – ולקבל את הפיצוי הנדרש.

 

הליכי תביעה כספית במסגרת בית המשפט

ישנם כמה סוגי תביעה כספית מרכזיים: כתב תביעה בסדר דין מהיר, כתב תביעה בסדר דין מקוצר וכן כתב תביעה בסדר דין רגיל. לכל תביעה יש כללים שונים אשר ללא היכרות איתם עלולים להוביל לפגיע בזכויות. עם זאת, מעבר לפרוצדורה, אשר דומה להכרת החוקים למשרד כדור-רגל, ישנה גם חשיבות לאסטרטגיה.

 

אסטרטגיה משפטית – מהי?

המשמעות של אסטרטגיה משפטית הינה האופן שבו משתמשים בחוקים על מנת למקסם את האינטרס של הלקוח, או במילים אחרות – איך להשתמש בכללי המשחק לטובתנו. ישנם חלופות רבות בנוגע לאופן שבו ניתן לפעול, ואולם, למרות שכולם יהיו חוקיים לחלוטין, לא כולם יובילו לקבלת הסעד הרצוי. למשל, משכיר דירה המעוניין לקבל את דמי השכירות שלא שולמו, זכאי להגיש תביעה לפינוי המושכר וכך להיפתר מהשוכר, אולם מצב זו לא יבטיח את קבלת דמי השכירות שלא שולמו – שזהו הסעד אותו הוא מעוניין לקבל. לכן, צריך להבין קודם מה הלקוח בדיוק רוצה, ובמסגרת זה לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר על מנת להשיג את המטרה.

אסטרטגיה תלויה במספר רב של גורמים, כגון: מצבו הכלכלי של הנתבע (האם הוא בכלל יכול לשלם), מצבו האישי, מצבו הכלכלי של התובע – כמה זמן יש לו לנהל את ההליך, ובעיקר – מה יש לתובע להרוויח מכל הסיפור והאם ״שווה לו״ לפנות להליכים משפטיים. בנוסף, ייתכנו מקרים בהם למרות שהסעד המבוקש הינו כספי, תביעה בבית משפט איננו המסלול האופטימלי. הליכים משפטיים לעיתים לוקחים שנים, ובמהלך הזמן הזה התובע מאבד המון זמן ומשאבים. אסטרטגיה חכמה למשל, עלולה להיות שימוש בייעוץ משפטי על מנת להרתיע את הנתבע, למשל באמצעות הגשת כתבי תביעה או פנייה להוצאה לפועל, אך לבסוף – לא לגמור את הסיפור בפסק דין של בית המשפט, אלא בשולחן המשא ומתן. מרבית הסכסוכים המשפטיים הינם מצבים אשר הצד המעוול מודע לנזק שהוא גורם, אך הוא גם מבין שייתכן מאוד שהוא יפסיד את התביעה, ולכן יעדיף להתפשר עם התובע וכך לצמצם את הנזק. אולם, ללא יכולת אפקטיבית להפעיל לחץ, לנתבע לא תהיה סיבה להיענות לדרישת התובע, ולכן ישנה חשיבות לייעוץ משפטי מצוין.

יתירה מכך, ייתכנו מקרים רבים בהם אדם יהיה מעוניין בייעוץ משפטי עבור פתרון סכסוך, אך העלויות המשפטיות יהיו גבוהים יותר מהסכום שבמחלוקת, כך שבמצבים אלו ייעוץ משפטי איננו תמיד המסלול האידיאלי ביותר. לא פעם ולא פעמיים, המשרד דוחה לקוחות אשר לאחר שיח אתנו, מבינים שאין הרבה להרוויח מניהול ההליך. במקרים של תביעות קטנות, למשל במקרה של קניית קוטג׳ מקולקל בסופר, פנייה לעורך דין תהיה בזבוז זמן וכסף של שני הצדדים. ולכן, המסקנה החשובה היא שיש קודם כל לבחור את המלחמות בהם מוציאים את התותחים הכבדים בצורת ייעוץ משפטי, ובמסגרת זאת לבנות תכנית מסודרת אשר תוביל לתוצאה הרצויה – קבלת הסעד הכספי.

 

איפה אנחנו נכנסים לתמונה?

כדי להצליח בסכסוך כספי צריך להכיר את כללי המשחק. יתירה מכך, כדי לנצח ולזכות בסעד הדרוש – יש גם לדעת איך להשתמש בכללים. כאן נדרש מומחה שמסוגל לסייע לכם למקסם את האינטרסים שלכם, ובנוסף – למנוע מכם לעשות טעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר. במקרים רבים, על אף העלות שבייעוץ משפטי, מדובר בחסכון גדול עקב הטעויות היקרות שנמנעו.

המשרד שלנו נאמן ללקוחותיו. המשמעות היא שברגע שאנחנו מקבלים לקוח, הבעיות שלו הופכות להיות הבעיות שלנו. מילים אלו לא נכתבות בעלמה. התפקיד שלנו כעורכי דין מומחים הינו בין היתר

לכמת את הנזק בצורה המדויקת ביותר – ולכן ביכולותינו להפעיל חישובים כלכליים מדויקים כדי לוודא שלא תאבדו שקל שחייבים לכם.

לזרז את ההליך ללא עיכובים מיותרים – באמצעות המומחיות שלנו בדין המשפטי.

להפעיל לחץ על הנתבע אשר גרם לכם עוול – באמצעות האסטרטגיה המשפטית שנבנה.

ולבסוף – לדאוג שתקבלו את מה שמגיע לכם.

 

נקלעתם למצב בו מישהו גרם לכם עוול ואתם מעוניינים לתבוע את הזכויות שלכם? מישהו תובע אתכם? אל תישארו לבד. צרו קשר עם עורך דין מומחה מירי יעקב גביש ונמקסם את האינטרסים שלכם במסגרת החוק.

פנו אלינו ב- 077-729-9358 וננהל עבורכם את המאבק המשפטי העיקש, ולבסוף נדאג שגם תנצחו.

"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>