עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

עבירות סמים הן עבירות שקשורות לשימוש, החזקה או סחר בסמים, ובמהלך השירות הצבאי מדובר באחד המצבים המסובכים והקשים ביותר שאפשר להיקלע אליהם. אם אתם מואשמים בעבירות סמים במהלך השירות הצבאי שלכם, עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל הוא כמעט הכרחי עבורכם. ההשלכות שעלולות להיגרם אם לא תפנו לייצוג איכותי שכזה הן רחבות היקף. נכיר את התחום מעט יותר לעומק.

 

עבירות סמים – מה זה בעצם אומר?

צבא ההגנה לישראל הוא צבא שמונהג בו גיוס חובה. כלומר, כל צעיר וצעירה בגיל 18 שלא מקבלים פטור מסיבות של דת או של בריאות, מחויבים בשירות צבאי שנע בין שנתיים לשלוש שנים. הדבר יוצר את מה שמכונה "צבא העם", אבל הוא גם יוצר מורכבויות שאינן נדירות במסגרות שמרכזות כל כך הרבה אנשים צעירים יחד. ספציפית, אחת הבעיות המשמעותיות שאיתן הצבא נאלץ להתמודד היא בעיה של עבירות סמים – שימוש בסמים, החזקת כמות גדולה של סמים ואפילו סחר בסמים בקרב חיילים במסגרת שירותם הצבאי או מחוצה לו. מבחינת הצבא, לעבירות סמים יש השלכה שלילית משמעותית על כשירות הצבא, ביטחון המדינה והתפקיד אותו מבצעים החיילים – ולכן הוא מתייחס לעבירות אלה בחומרה רבה. משום כך, עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל הוא חשוב כל כך אם מואשמים בעבירות מסוג זה – אבל קודם חשוב להבין איך בדיוק ייראה תהליך האישום.

 

האם כל הסמים הם אותו הדבר מבחינת הצבא?

התשובה לשאלה הזאת היא כמובן לא, גם אם הצבא פחות מבחין בין סוגי סמים לעומת מסגרות האכיפה האזרחיות. הצבא לא מתייחס לסם קל כמו קנאביס באותה החומרה בה הוא מתייחס לסמים קשים כמו אקסטזי או קוקאין. בשנת 2017 החוק הצבאי תוקן כך שעבירה של שימוש בקנאביס תהיה עבירה קלה שלא תחייב בכליאה או הדחה אלא בתקופת מבחן שכוללת ביצוע בדיקות שתן – והדבר שינה משמעותית את יחס הצבא למאבק בסמים. חשוב להבין שהסם הפופולארי ביותר בקרב חיילים וצעירים ככלל, בהפרש גדול מאוד, הוא קנאביס – סם שמסוכנותו נמצאת בסימן שאלה בפני עצמה – וגם המערכת הצבאית כבר נאלצת להכיר בזה. אם הואשמתם בעבירה שקשורה לקנאביס, עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל ידע לנצל את השינויים האלה ואת ההכרה בקנאביס כסם פחות מסוכן בצבא לטובתכם.

 

ענישה על עבירות סמים בצבא

למרות השינוי בענישה על עבירות הקשורות לקנאביס, הענישה על עבירות סמים בצבא היא עדיין ענישה חמורה מאוד. גם אם עבירת הסמים מתרחשת בזמן חופשה בסביבה אזרחית, המערכת הצבאית יכולה להעניש בעונשים שנעים בין ריתוק לכליאה ממושכת על עבירת סמים, בהתאם לחומרת העבירה והיקפה. עבירות חמורות הקשורות לסחר בסמים במסגרת השירות הצבאי עצמו או לשימוש בסמים במסגרת פעילות מבצעית, עלולות להיענות בעונש של חודשי מאסר ארוכים – ובהשלכות רחבות היקף וארוכות טווח על חיי החייל המואשם, עם עונשים שיכולים להגיע לחומרה גבוהה עוד יותר מעונשים על עריקות מהצבא.

 

השלכות ארוכות טווח של עבירות סמים בצבא

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן חשוב כל כך לקבל עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל היא שעבירת סמים בצה"ל לא משפיעה רק על השירות הצבאי, ועלולה ללוות את החייל המואשם גם זמן רב לאחר השחרור. הדבר תלוי בשאלה אם יירשם לחייל רישום פלילי, ובמקרים רבים זה אכן המצב. ברגע שבו ישנו רישום פלילי, החייל המואשם עלול למצוא את עצמו מוגבל מבחינת מקומות עבודה בעתיד, מוקצה ברמה החברתית בחוגים מסוימים ואפילו מוגבר בתפקידים אליהם הוא יכול להיבחר. כל זה בגלל שטות עם קנאביס בגיל הנעורים, שבמקרה גם קרתה במהלך השירות הצבאי – אין ספק שמדובר בענישה גבוהה מאוד. לכן, חשוב מאוד לדעת איך להתגונן במצבים כאלה, ואיך להיערך מבחינה חוקית.

 

מה אפשר לעשות בשביל להגן על עצמנו?

התשובה החד משמעית והיחידה לשאלה הזאת היא לפנות לשירות של עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל. חשוב להבין שלמערכת הצבאית יש סט חוקים וכללים משל עצמה, וייצוג משפטי במסגרת הצבא דורש היכרות מעמיקה עם החוק הצבאי ועם מערכת המשפט הצבאית וכל מה שנהוג בה, ולכן כמעט הכרחי שיהיה מדובר בייצוג של עורך דין צבאי. בעזרת עו"ד צבאי מיומן ניתן יהיה לשפר באופן משמעותי את הסיכויים לקבל עונש מופחת, לחתום על עסקת טיעון שלא תכלול רישום פלילי והשלכות ארוכות טווח, ואולי אפילו גם לא לשנות באופן משמעותי את השירות הצבאי עצמו.

 

האם מחויבים למסור דגימת שתן?

תלוי בסיטואציה ובמי שדורש מכם לתת את אותה דגימת שתן. במצב שבו מגיעים שוטרי משטרה צבאית לבסיס ודורשים מחיילים באופן אקראי לתת בדיקות שתן, אתם למעשה לא מחויבים לתת בדיקה כזאת מבלי שמראים לכם צו שחתום על ידי קש"ב (קצין שיפוט בכיר). בהעדר צו כזה, הדרישה למתן דגימת שתן היא לא חוקית בפני עצמה. אם קיים צו כזה, או אם דגימת השתן נדרשת בשל עבירת סמים קודמת או בחקירה של מצ"ח, אכן מחויבים לתת את הדגימה וסירוב דינו שנתיים מאסר לכל היותר. עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל ידע להנחות אתכם היטב גם לגבי דגימות שתן ואיך להתנהל סביבן – וזו עוד נקודה חשובה שיכולה להגן על זכויותיכם.

 

זומנתם לחקירת מצ"ח? אל תגיעו אליה לא מוכנים

חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) היא אחת הסיטואציות הקשות שחייל יכול למצוא את עצמו בה. אם חקירת משטרה צבאית רגילה בנושא סמים היא חקירה יחסית מוגבלת ו"שקופה", שקל להבין מה מחפשים בה ולהגן על עצמו, הרי שמצ"ח הוא גוף הרבה פחות מוגבל, שמפעיל בין היתר גם חוקרים סמויים שמתמחים בעבירות סמים. אם זומנתם לחקירת מצ"ח, כדאי לכם לפנות באופן מידי לייעוץ של עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל. אחרת, אתם מסתכנים להגעה לא מוכנים לחקירה אינטנסיבית, שממנה אתם עלולים לצאת עם אישומים חמורים בהרבה מכל מה שאי פעם עשיתם בפועל.

 

עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל – ייצוג הכרחי במצב מורכב

עבירות סמים בצה"ל הן לא עניין של מה בכך, ואסור להקל בהן ראש. לשימוש וסחר בסמים בצה"ל אכן ישנה השפעה שלילית על הצבא, ואין ספק שנדרשות פעולות מסוימות נגד התופעה הזאת. עם זאת, הפעולות נגד התופעה הזאת מפורשות לא פעם כפעולות חמורות נגד החיילים שמואשמים בעבירות סמים – וזה לא תמיד מנגנון יעיל של אכיפה או מניעה. הקורבנות בקצה של התהליך הזה, שיתכן שכל חטאם היה שימוש בסמים קלים לצריכה אישית בחופשה, עלולים למצוא את עצמם במצב מסובך מאוד – מצב בו עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצה"ל הוא פשוט הכרחי.

 

לפני שנקלעים למצב בלתי הפיך – פונים לעו"ד צבאי

לפני שאישומים על עבירות סמים הופכים את חייכם ללא היכר, הדבר הנכון לעשות הוא ליצור קשר לייצוג של עו"ד שמתמחה בתחום, כמו עו"ד מירי יעקב גביש. חשוב להבין שייצוג בנושא של עבירות סמים בצה"ל דורש ניסיון רב במסגרת המערכת ובייצוג מולה, וניסיון כזה תוכלו למצוא אצל עורכת דין מירי יעקב גביש. אם אתם זקוקים לעורך דין צבאי ברמה הגבוהה ביותר, שיגן על זכויותיכם ויבטיח שהפגיעה בכם תהיה מצומצמת ככל הניתן גם תחת אישומים חמורים על עבירות סמים בצה"ל, הכתובת הנכונה עבורכם היא משרד עו"ד מירי יעקב גביש.

עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצהל
עורך דין לייצוג בעבירות סמים בצהל
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>