הפקרת נשק בצבא

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

כמויות הנשק בצבא הן גדולות במיוחד, מדובר בגוף הגדול ביותר בישראל אשר מחזיק בכמויות נשק אדירות הפזורות במחסנים ובבסיסים בכל רחבי הארץ. אחת מהחששות הגדולות ביותר של המערכת הצבאית ושל רשויות האכיפה היא הפקרת נשק בצבא או שהנשקים יזלגו בצורה כזו או אחרת אל עבריינים וכנופיות בישראל, דבר שעשוי ליצור בסופו של יום כאוס של ממש.

 

מהסיבה הזאת ישנה משמעות גדולה למצב של הפקרת נשק בצבא, שבגינו החייל יכול לאבד את הנשק ומכאן הסיכוי שלו להגיע אל המקומות הלא נכונים הופך להיות גבוה יותר ויותר. במאמר הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי לכם על הפקרת נשק בצבא וכמובן על הענישה בצבא וכיצד תוכלו לצאת מהסיטואציה הלא נעימה הזאת.

בתי הדין הצבאיים החלו להחמיר בצורה משמעותית בעונשים לחיילים אשר הועמדו לדין על הפקרת נשק בצבא. המטרה של בית הדין זה להפגין חזות אחידה מול העמדה הצבאית, ולהגיד באופן חד משמעי כי מעשים מהסוג הזה מסכנים את ביטחון המדינה ואת שלומם של אזרחי ישראל.

השאיפה הסופית היא כמובן למנוע מצבי הפקרת נשק, וכך לא תהיה זליגת נשק מהצבא לעבריינים או לכנופיות פשע. כמובן שמדובר בחזון מרחיק לכת בשלב זה, אך בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להשיג בסופו של יום את התוצאה הסופית.

 

מהי ההגדרה של נשק על פי המונחים הצבאיים?

הדבר הראשון שעליכם להבין על מנת שתוכלו להיכנס אל עובי הקורה של הדין הצבאי בנושא של הפקרת נשק, זה כמובן כיצד הצבא מגדיר "נשק". על פי החוק הצבאי שנכתב במיוחד על מנת להסביר בצורה מדויקת את הנושא הוסבר כי ההגדרה של "נשק" כוללת בתוכה גם חלקים או אביזרים הקשורים אל כלי הנשק עצמו.

בנוסף לכך ההגדרה כוללת בתוכה גם חומרי נפץ, תחמושת, או כל סוג אחר של ציוד לחימה שמשתמשים בו בתוך המערכת הצבאית. החוק לא עושה הבחנה בין כלי נשק תקין ובין כלי נשק תקול, והעונש יהיה בדיוק אותו העונש על כל אחד מהמצבים הללו.

 

האם מותר להוציא נשק מרשות הצבא?

כאשר מדברים על הוצאת הנשק מרשות הצבא לא מדברים רק על הוצאתו מתוך תחומי הבסיס באופן פיזי. ההגדרה מציינת כי כל נשק שאינו נמצא במקום הייעודי לו הוא מוגדר בתור הוצאת נשק מרשות הצבא. גם אם הנשק עצמו עדיין נמצא בבסיס אך מוסתר באחד החדרים או באחד מהמקומות השונים הפזורים בתוך תחומי הבסיס, מדובר בהוצאת נשק מרשות הצבא. העונש צפוי להיות עונש משמעותי גם בנושא הזה, ולכן חשוב מאוד להכיר את החוק הצבאי על מנת שלא תמצאו את עצמכם מסתבכים איתו בגלל מעשה קונדס כזה או אחר.

כמובן שלמערכת הצבאית יהיה שיקול דעת מסוים והענישה תתבצע על פי חומרת המעשה, כאשר הפקרת נשק בצבא תהיה הרבה יותר חמורה מאשר הסתרת נשק בתוך תחומי הבסיס.

בכל מקרה עליכם להצטייד בעורך דין צבאי על מנת שיעזור לכם לבנות כתב הגנה אפקטיבי אשר יגן עליכם כנגד כל האישומים בבית הדין הצבאי. עליכם להוכיח כי המעשה אותו עשיתם בוצע מסיבה מסוימת, סיבה מספיק טובה בכדי שתוכלו לצאת מבית הדין עם העונש המינימאלי. רק עורך דין צבאי ידע לנמק את המעשים השונים בצורה כזאת שיכולה להישמע הגיונית על ידי בית הדין.

הפקרת נשק בצבא או כל עבירה אחרת הקשורה אל נשק היא עבירה חמורה מאוד על פי הדין הצבאי ולכן אסור להקל בה ראש או ללכת אל בית הדין ללא התייעצות עם עורך דין אשר מכיר את הצבא ואת מערכת המשפט הצבאית בצורה אידיאלית.

 

שימוש בלתי חוקי בנשק

שימוש בלתי חוק בנשק היא אחת מהעבירות הנפוצות והשכיחות ביותר בצבא, יש כאלה שקוראים לעבירה הזאת "משחק בנשק" אך מדובר בשם הלא פורמלי של העבירה. העבירה כוללת בתוכה כל סוג של שימוש בנשק שאינו למטרה המוצהרת של הצבא – כלומר בין אם מטרת אימונים או מטרה מבצעית.

ההגדרה של העבירה היא הגדרה רחבה יחסית, המצב יכול לכלול גם סיטואציה שבה חייל מסוים דורך את הנשק או מכוון את הנשק אל עבר חבריו או לכל מטרה שאיננה הונחתה על ידי המפקדים.

ישנם מצבים שבהם חיילים מנסים לשפר את יכולת הטעינה שלהם או פריקת הנשק ללא כל הוראה מגבוה, מדובר כמובן בעבירה שעשויה להושיב אתכם מאחורי סורג או בריח או לכל הפחות תגרום לכך שתקבלו עונש משמועתי. כמובן שמיותר לציין שבמקרים שבהם תהיה פגיעה מסוימת בנפש או ברכוש, הענישה יכולה להיות חמורה אף יותר. זוהי סיטואציה שהצבא מחמיר איתה מאוד על מנת למגר אותה כמעט לחלוטין.

בעבר תופעות של משחק בנשק הפכו להיות נפוצות יותר ויותר, ולכן בצבא החליטו למגר את אותן תופעות על ידי החמרת הענישה כך שכל חייל יירתע לפני שישחק בנשק.

בכל אישום של שימוש בלתי חוקי בנשק, בדומה למקרה של הפקרת נשק בצבא עליכם לפנות אל עורך דין צבאי על מנת שיספק לכם ייעוץ משפטי ויכוון אתכם בדיוק מה לעשות ומה להגיד על מנת שתקבלו את העונש המינימאלי.

במרבית הפעמים הענישה תהיה עובדה מוגמרת מאליה, השאלה תהיה עד כמה חמורה תהיה הענישה. עורך דין צבאי יוכל להקל את הענישה ולהפוך את העונש להיות העונש המינימאלי כל זאת על ידי הצגת טענות חותכות אשר יסבירו את מהות השימוש בנשק ואת הסיבות שבגינן המקרה הספציפי התרחש. זוהי הסיבה שחשוב מאוד לפנות אל עורך דין צבאי על מנת שייצג אתכם ויסייע לכם להתמודד עם מצבים שונים.

 

מדוע לפנות לעורך דין צבאי בנוגע לעבירות נשק?

נחזור ונדגיש את החשיבות בפנייה לעורך דין צבאי על מנת שייצג אתכם אל מול מערכת המשפט הצבאית. עבירות נשק בצבא הן עבירות חמורות מאוד אשר נתקלות בענישה מחמירה מאוד על מנת להרתיע ולהזהיר שהמקרה לא יקרה פעם נוספת.

העונש יכול להגיע אף למצב שבו החייל מקבל רישום פלילי צבאי ויושב במאסר בפועל במשך שנים רבות, דבר שעשוי לפגוע בצורה אנושה ברצון של החייל להתחיל חיים חדשים וטובים מיד עם שחרורו מהצבא.

עורך דין צבאי יוכל לסייע לכם להתמודד עם עבירות נשק מכל סוג בניהן הפקרת נשק בצבא, משחק בנשק או כל סוג אחר של עבירה. ברגע שאתם יודעים שיש מי שעומד מאחוריכם אתם יכולים להיות עם ראש רגוע ובידיעה מלאה כי יש מי שיסייע לכם. אם תישמעו להמלצות של עורך הדין שלכם זה יכול לעשות את כל ההבדל בין מאסר בפועל ובין ענישה אחרת שלא תכלול בתוכה גם עונש מאסר.

אז מה אתם צריכים לעשות ברגע שאתם מקבלים זימון להגיע לבית המשפט? האמת היא שלא הרבה. שיחת טלפון קצר אלינו על מנת שנוכל לסייע לכם בשלב הראשוני של החקירה.

מיד לאחר מכן נתייצב לצדכם על מנת לספק לכם הגנה משפטית אשר תכלול בתוכה סיוע בכל שלבי החקירה והסברים מקדימים לפני כל שלבי החקירה או שלבי המשפט.

הפקרת נשק בצבא
הפקרת נשק בצבא
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>