ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

השימוש הנרחב שנעשה בנשק במהלך השירות הצבאי בצה"ל, מחייב את החיילים, עורפיים וקרביים כאחד, לנהוג במשנה זהירות בעת השימוש בנשק, ולפעול על פי ההוראות והנהלים הקיימים בנושא. שימוש לא חוקי בנשק מהווה עבירה פלילית, כך שבמידה וחרגתם מההוראות והנהלים הקיימים – מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד צבאי לצורך ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק

 

עבירות נשק ומערכת המשפט הצבאית

לאחר מעבר שרשרת החיול והיותכם חיילים מן המניין בצבא הגנה לישראל, חלים עליכם פקודות מטכ"ל והוראות הפיקוד העליון, הנאכפות באמצעות משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) ומערכת המשפט הצבאית. לצד מספר קווי דימיון שניתן למצוא בין מערכת המשפטית הצבאית לזו האזרחית, קיימים לא מעט הבדלים וחוקים שאינם חופפים בין שתי המערכות, כמו לדוגמה נושא עבירות הנשק ומשחקים בנשק.

מטבע הדברים, חלק מהותי מהפעילות השוטפת והמבצעית של צה"ל כרוך בשימוש בנשקים ואמצעי לחימה כאלו ואחרים, באופן המחייב את החיילים לנהוג במשנה זהירות ולתפעל את הנשקים והחומרים האחרים על פי הנהלים וההוראות הקיימות, כאשר כל חריגה וסטייה מהוראות אלו, עלולה לגרור אחריה עונשים שונים ויותר חמור מכך, אף לעלות בחיי אדם.

 

כיצד מערכת המשפט הצבאית מתייחסת לעבירות הנשק בצבא?

מערכת המשפט הצבאית מתייחסת בחומרה רבה לכל נושא עבירות הנשק בצבא, הן מפני פוטנציאל הפגיעה והנזק העלול להיגרם לחייל עצמו ולסביבה הקרובה אליו והן מפני החשש מפני זליגת כלי הנשק אל גורמים לא רצויים, כמו עבריינים ומחבלים.

ההתייחסות המחמירה של מערכת המשפט הצבאית אל עבירות הנשק השונות, באה לידי ביטוי בין השאר באמצעות ענישה מחמירה, היכולה להגיע אף לכדי שנות מאסר בפועל, זאת מלבד ההשלכות הנלוות לעבירה פלילית זו. בכדי להפחית באופן משמעותי את סיכויי ההרשעה שלכם, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לשירותיו של עו"ד צבאי המתמחה בתחום ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק.

 

מהי ההגדרה של נשק?

חיילים רבים הפונים לקבלת ייצוג בעבירות נשק ומשחקים בנשק, לא תמיד מודעים להגדרה המשפטית של נשק על פי החוק הצבאי ובכך, חושפים את עצמם לאישומים ועבירות נשק נוספות. על פי החוק הצבאי, נשק מוגדר ככלי הנשק עצמו (ללא הבחנה אם הוא תקין או תקול), לרבות החלקים והאביזרים הקשורים אליו. בנוסף, תחת הגדרת נשק נכנסים גם פריטים נוספים, כמו חומרי נפץ, תחמושת ושאר ציוד לחימה.

 

עבירות נשק – משחקים בנשק

בין עבירות הנשק השכיחות ביותר נמצאות עבירות הנשק הנעשות בקלות דעת ומתוך משחק בנשק, באופן המביא לא מעט חיילים לחפש אחר עורך דין צבאי מומחה בתחום ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק – עו"ד מירי יעקב גביש.

שימוש לא אחראי בנשק, ובוודאי כשהוא נעשה מתוך קלות דעת כחלק ממשחק בנשק, עלול להסתיים באסון ולצערנו לא מדובר בחששות בלבד, אלא במציאות המתרחשת בשטח. משחקים בנשק מהווים עבירה פלילית לכל דבר ועניין ויכולים להגיע עד לכדי עונשי מאסר בפועל ולתקופה מקסימלית של שנתיים.

 

אילו עבירות נשק נוספות קיימות?

מלבד עבירות בנשק כתוצאה משימוש בקלות דעת ומשחק בנשק, ניתן להצביע על מספר סוגים נוספים של עבירות נשק נפוצות:

 

הפקרת נשק

חייל המחזיק בנשק נושא באחריות המלאה לשמור עליו בצורה הטובה ביותר ובמידה והוא עזב את נשקו ללא השגחה, הרי שמדובר בהפקרת נשק. את עבירת הפקרת נשק מקובל לחלק ל – 2 סוגי עבירות נשק:

 

הוצאת נשק מרשות הצבא

הוצאת נשק מחוץ לצבא מתייחסת לאירועים כמו הפקרת נשק ללא שמירה, מסירתו לגורם לא מורשה, נטישת נשק בשטח אויב ועוד.

 

אי שמירת רכוש צבאי

הפקרת נשק נחשבת במידה מסוימת גם לאי שמירה על רכוש צבאי וזאת בעיקר במקרים בהם נגרמו לנשק נזקים שונים כתוצאה מהרשלנות בשמירה.

 

סחר בנשק

אחת העבירות החמורות ביותר תחת קטגורית עבירות הנשק, היא עבירת סחר בנשק, הנעשית בכוונת זדון מתוך מטרה להעביר את הנשק אל גורמים בלתי מורשים, דוגמת עבריינים ומחבלים.

 

החמרת הענישה בגין עבירות נשק

בעקבות התרחבות תופעת זליגת הנשק הצבאי אל גורמים לא מורשים (לא רק בארץ, אלא גם ברחבי העולם) ובשל ריבוי מקרים של פגיעות ואף מקרי מוות מיותרים כתוצאה ממשחק בנשק, החליטה מדינת ישראל לנקוט ביד קשה ולהחמיר את הענישה בגין עבירות הנשק.

אם בעבר ניתן היה להסתפק בחלק מעבירות הנשק בנזיפה או אזהרה וכן בעונשי מאסר שהסתכמו בכמה חודשים לכל היותר, הרי שכיום, הענישה כוללת רישום פלילי ועונשי מאסר ממושכים, באופן המחייב אותנו לבחור בשירותים משפטיים של הגורמים המקצועיים ביותר בתחום ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק, לרבות בתחומי עבירות נוספים כמו, עריקות מהצבא, שימוש בסמים ועוד.

 

חקירת מצ"ח בעקבות עבירות נשק

אחת המטרות העיקריות בפנייה מוקדמת לעורך דין צבאי לצורך ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק, היא הכנה מקדימה והיערכות מיטבית לקראת חקירת מצ"ח. כפי שהזכרנו, מערכת המשפט הצבאית מתייחסת בחומרה רבה לעבירות הנשק על סוגיה השונים ובהתאם לכך, חוקרי מצ"ח אינם מהססים להפעיל את כלל האמצעים ושיטות החקירה העומדות לרשותם.

עורך דין מקצועי בתחום ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק, יפעל להדריך אתכם בצורה מיטבית לקראת החקירה ובמהלכה, לרבות עמידה חסרת פשרות על הזכויות המגיעות לכם במהלך החקירה, דוגמת:

 

הזכות למנוחה

ככל ונדרשתם להתייצב בחקירת מצ"ח לאחר פעילות מבצעית, נהיגה ממושכת ושאר פעולות המונעות מכם להיות מרוכזים ומיושבים בדעתכם, הרי שחשוב לדעת שעומדת לכם הזכות למנוחה, על פיה תוכלו לבקש לקבל זמן מנוחה והתרעננות.

 

הזכות לתעד את מהלך החקירה

ככלל, חשוב מאוד לתעד את מהלך החקירה וכלל הדברים שנאמרו במהלכה, כך שיהיה לכם תיעוד מהימן לדברים שאמרתם ובמקרים בהם השאלות חוזרות ונשנות בגרסאות שונות (מתוך כוונה להתיש אתכם), תוכלו להפנות את החוקר לדברים שכבר נאמרו.

 

באיזה שלב מומלץ לפנות לקבלת ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק?

היות ולעבירות נשק ומשחקים בנשק קיימת ענישה מחמירה, פנייה לקבלת ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק הופכת להיות מהותית במיוחד, כאשר מומלץ לפנות לקבלת הייצוג המשפטי כמה שיותר מוקדם, גם אם מדובר בשעות הקטנות של הלילה או בסופי שבוע. ככל שתשכילו לפנות מבעוד מועד לשירותיו של עו"ד צבאי מומחה, הרי שהסיכויים להפחתת האישומים ואף ביטול מוחלט שלהם, יגדל בהתאם.

 

הדברים אליהם חשוב לשים לב כשבוחרים עורך דין צבאי

ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק צריך להתבצע על ידי הגורמים המקצועיים והמנוסים ביותר ולפיכך, כאשר בוחרים עורך דין צבאי חשוב לשים לב לדברים הבאים:

 

ידע וניסיון

כמו בתחומים אחרים בחיים, גם בתחום ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק, ידע וניסיון מהווים יתרון ברור וקריטריון בסיסי בעת בחירת עורך דין צבאי.

 

שכר טרחה

לפני שבוחרים עורך דין צבאי, כדאי לברר מה שכר הטרחה ולוודא כי עורך הדין מתנהל בהגינות ובשקיפות מלאה מולכם בנושא זה.

 

זמינות

בכדי לקבל  שירותי הייעוץ וההכוונה הטובים ביותר, חשוב לוודא כי משרד עורכי הדין המיועד אכן מסוגל להעניק לכם את השירות המיטבי ולהיות זמין עבורכם גם בשעות לא שגרתיות, כמו בסופי שבוע וערבים ובמיוחד לאור העובדה כי ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק דורש מעורבות משפטית רבה.

ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק
ייצוג חיילים בעבירות נשק ומשחקים בנשק
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>