זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מי מאיתנו לא מכיר את זה? אנחנו קמים ביום ראשון בבוקר והדבר האחרון שנרצה לעשות הוא לנסוע לבסיס לעוד שבוע או שבועיים רחוק, בשטח ומחוץ לבית.

עמוק בפנים אנחנו יודעים שזו החובה שלנו, כי אנחנו בגיל המתאים ועלינו לשרת את המדינה, אך לא כל אחד מאיתנו מצליח לעמוד בכל החוקים הנוקשים של המסגרת הזאת. אצל לא מעט חיילים וחיילות עולה המחשבה של זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל. מה העונש על כך? כל הפרטים בעמוד הבא:

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים הרבה יותר קל לזייף גימלים וימי מחלה, מה שמסביר מדוע לא מעט חיילים פונים לשיטה הזאת. בסך הכול מה כבר יכול לקרות? נזייף כמה ימי מחלה, נישאר בבית ונוותר של שבוע בבסיס. עם זאת, כדאי שתדע: כיוון שהתופעה הזאת הפכה לנפוצה כל כך צה"ל שינה את הגישה והיום הענישה על התנהגות כזאת עלולה להיות חמורה.

 

מה קורה בפועל אם נתפסת על זיוף גימלים וימי מחלה בצה"ל

במידה והמפקדים שלך בבסיס ישימו לב שזייפת גימלים וימי מחלה, הם יוכלו להעביר את העניין ישירות למצ"ח וזו תבחר איך להתמודד עם הדברים. יש סבירות מאוד גבוהה שתיפתח נגדך חקירת מצ"ח, מה שאומר שההשלכות עלולות להיות חמורות והן עלולות לכלול, בין היתר, גם ישיבה בכלא צבאי.

משמעות הדברים ברורה: השחרור מהצבא שלך יהיה הרבה יותר מאוחר וגם תמצא את עצמך עם קשיים בעתיד ועם לא מעט הזדמנויות שפספסת.

בנוסף לכך, במידה ומדובר על יותר משלושים ימים של זיוף גימלים וימי מחלה, הרי שהמצב יהיה חמור פי כמה כי הסמכות של מצ"ח רק הולכת וגדלה ככל שימי הזיוף גדלים. לכן, אם עדיין אתה חושב על האפשרות הזאת, כדאי שתדע שיש בה סיכון מאוד גדול וזאת למרות התורות השלמות שנכתבו על זיופים של ימי מחלה בצבא.

 

מה בכל זאת תוכל לעשות להגנתך?

אם מצאת את עצמך מסובך בפרשה הכוללת זיוף של גימלים ושל ימי מחלה, כנראה שלא יהיה לך פשוט לצאת מהעניין הזה וסביר להניח שאתה צפוי לעונש מסוים. לכן כדאי שתדע: עורך דין צבאי הוא האדם הראשון שאיתו כדאי לך לדבר כי יש הבדל גדול בין שירותיו לבין השירות שיעניק לך עו"ד אזרחי.

העניין הוא שעורך דין אזרחי לא מכיר בכלל את מערכת המשפט הצבאי ובתי הדין הצבאיים ולכן חשוב לפנות אל מי שיש לו ניסיון בתחום הספציפי הזה. בנוסף לכך, כדאי גם שתבדוק לאיזה עו"ד אתה פונה כי כמובן שלא כל אנשי המקצוע יוכלו לסייע לך בדיוק באותה הדרך. יש משמעות בתחום הזה לניסיון, לידע ולהבנה ולכן חשוב לפנות רק אל מי שמכיר את הנושא לעומק. עו"ד צבאי הוא אדם שכבר התמודד עם לא מעט סוגיות דומות לשלך, בין אם הן היו קשורות לזיוף של גימלים ובין אם הפרשה שבה אתה מעורב הרבה יותר חמורה.

זיוף גימלים וימי מחלה בצהל
זיוף גימלים וימי מחלה בצהל
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>