נהלים בבית דין צבאי

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

החשש הגדול ביותר של כל חייל בצה"ל זה לעמוד בפני משפט צבאי, בטח כאשר מדובר על משפט שמתנהל בתוך בית משפט צבאי. בחלק מהמקרים כאשר מדובר על עבירות גדולות ומשמעותיות המשפט אינו מתנהל אל מול המפקד בבסיס שבו אתם נמצאים, אלא ממש כמו באזרחות אל מול שופט בבית משפט צבאי של ממש.

 

מדובר בסיטואציה מלחיצה מאוד אשר מחייבת אתכם להגיע אליה ערוכים ומוכנים. מרבית החיילים אינם יודעים למה לצפות כאשר הם מגיעים לבית משפט צבאי וכמובן הם אינם יודעים מהם אותם נהלים בבית משפט צבאי. במאמר הבא נסביר לכם את כל המידע הנחוץ על הנושא הזה, כך שתוכלו לדעת בדיוק למה לצפות ואיך להכין את עצמכם לקראת המשפט.

אך לפני שאתם מתחילים להבין כיצד מתנהל משפט צבאי ומהם הנהלים של משפט צבאי, חשוב מאוד שתבינו כי בכל תהליך של משפט צבאי עליכם לפנות אל עורך דין צבאי על מנת שייצג אתכם אל מול השופט. מדובר בסיטואציה מלחיצה מאוד בטח עבור חיילים צעירים שזה עתה התגייסו לצבא, ולכן אסור לכם לעבור את הסיטואציה הזאת לבדכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל עורך דין צבאי על מנת שיספק לכם את ההגנה הנחוצה ושיעזור לכם כמובן להוציא את הצדק לאור

נהלים בבית משפט צבאי – ייצוג על ידי עורך דין

אחת מהזכויות הבסיסיות ביותר העומדת לרשותו של כל חייל אשר עומד בפני משפט צבאי זוהי הזכות לייצוג משפטי. חיילים רבים לא מבינים זאת אך מדובר בזכות שכל חייל זכאי לה, ולא צריך לבקש או לקבל אישור מיוחד על מנת להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי.

עורך דין צבאי מגיע ברוב המקרים עם רזומה עשיר בתחום המשפט הצבאי, ובחלק מהמקרים אותו עורך דין אף צמח וגדל בתוך הפרקליטות הצבאית כך שהוא מכיר בה את כל הנושאים. מדובר ביתרון אדיר אשר יכול להציב אתכם בנקודת התחלה טובה יותר אילולא הייתם מיוצגים על ידי אותו עורך דין.

ייצוג צבאי מגיע בכל סיטואציה ובכל משפט, אך לא במשפט העוסק בנושא של עבירות משמעת. במקרים שבהם החייל עומד לדין על עבירות משמעת, עורך הדין הצבאי יכול לספק לחייל רק עצות משפטיות אך לא ללוות אותו לכל אורך המשפט. בכל שארי סוגי העבירות מגיע לכל חייל האפשרות להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי, כך שהוא יוכל להיעזר בו על מנת להילחם על חפותו וכמובן להוציא את הצדק לאור.

אילו מקרים מגיעים לבית דין צבאי?

עוד שאלה חשובה מאוד שחיילים רבים אינם יודעים את התשובה עליה היא אילו מקרים מגיעים לפתחו של בית המשפט הצבאי. הרי לא מעט מהמשפטים בצבא מתקיימים בתוך היחידה אליה החייל משויך ולא מגיעים עד לבית המשפט, אז כיצד ניתן לדעת אילו מקרים נשפטים בתוך בית משפט צבאי?

לבית המשפט הצבאי באופן טבעי יש סמכויות רבות אשר הופכות אותו להיות אחד מהגופים החזקים ביותר בתוך הצבא. המטרה העיקרית של נהלים בבית משפט צבאי וכמובן של בית המשפט עצמו זה לדאוג לשמירת הסדר הצבאי ולאפשר לכל החיילים הוותיקים להוות דוגמא לחיילים החדשים שזה עתה התגייסו לצבא.

בבית משפט צבאי מתקיים מגוון רחב של דיונים בין היתר על הארכת תקופת מעצר לתקופה מסוימת או עד לתום ההליכים, משפטים פליליים שבוצעו על רק ביטחוני, עבירות תנועה שהתבצעו במסגרת השירות הצבאי, עבירות אלימות או עבירות רכוש והיד כמובן עוד נטויה.

לכן במקרה שבו אתם רוצים לדעת מהם אותם נהלים בבית משפט צבאי, חשוב שקודם תבינו אילו מקרים מגיעים אל בית המשפט הצבאי. בכל יום ישנם עשרות רבות של דיונים בתוך בתי המשפט הצבאיים אשר פרוסים בכל רחבי הארץ ובסמוך לבסיסים רבים כל זאת על מנת לספק אפשרות לשפוט במהירות חיילים אשר ביצעו עבירות כאלה ואחרות.

האם נהלים בבית משפט צבאי שונים מנהלים בבית משפט אזרחי?

ברוב המקרים אותם נהלים בבית משפט צבאי יהיו דומים מאוד לנהלים בתוך בית משפט אזרחי. המטרה של כל אחד מהגופים הללו זה לשמור על החוק והסדר של החברה אליה הוא משתייך. כמובן שישנם מספר נהלים אשר ייחודיים לבית משפט צבאי עקב הנושאים המגוונים המגיעים לפתחו.

אחד מהדברים השונים זה שכל הדיון מתבצע על ידי הרכב של חיילים בקבע, כאשר גם עורכי הדין של התביעה הם עורכי דין צבאיים המגיעים בתור חיילי קבע מטעם הפרקליטות הצבאית. מדובר בשינוי משמעותי מאוד אשר מייחד את בית המשפט הצבאי אל מול בית המשפט האזרחי.

בנוסף בית משפט צבאי לא דן בכל הנושאים ובכל העבירות הקיימות בצבא, כאשר בחלק מהמקרים המפקדים ביחידות השונות יכולים לשפוט את החיילים במקום – וכך להוריד את מספר הפניות אל בית המשפט הצבאי. לעומת זאת כאשר מדברים על בית משפוט צבאי אין אפשרות לבצע החלטות קטנות באופן עצמאי, וכל מקרה חייב להגיע לפתחו של בית המשפט על מנת שהוא ייפתר.

האם חייבת לציית אל נהלים בבית משפט צבאי?

כמובן שלרוב החיילים השאלה הזאת יכולה להיראות כמו שאלה מיותרת, אך חלק נכבד מהחיילים המגיעים לדיון בפני שופטי בית המשפט הצבאי לא היו מעולם בבית משפט. לכן קשה מאוד להבין כי הנהלים בתוך בית המשפט בין אם מדובר על בית משפט צבאי או בית משפט אזרחי הם נהלים מחייבים.

שופטי בית המשפט הצבאי אינם אוהבים שמותחים את הגבול, ולכן חשוב מאוד שתצייתו לכל ההוראות על מנת שלא תחמירו את המצב שלכם עוד יותר עם טעויות קטנות שעלולות להכעיס את הרכב השופטים. ברוב המקרים כאשר תישארו רגועים ונינוחים יהיה לכם הרבה יותר קל לציית אל אותם נהלים בבית משפט צבאי.

בנוסף אנו ממליצים לשכור עורך דין צבאי על מנת שילווה אתכם לאורך כל המשפט. הוא יוכל להסביר לכם מראש על כל אותם נהלים בבית משפט צבאי, וכמובן הוא יסביר לכם כיצד תוכלו לעמוד בהם מבלי לחשוש. באופן טבעי מדובר בסיטואציה לא נעימה שאתם נתקלים בה ככל הנראה בפעם הראשונה וחשוב מאוד שלא תשקעו להלם או לפאניקה כבר מתחילת הדרך.

איך ניתן להכיר את אותם נהלים בבית משפט צבאי?

כמו שכבר אמרנו יש לא מעט נהלים שצריך לקיים במסגרת הליך שיפוט בתוך בית משפט צבאי. ברוב המקרים את מרבית הנהלים אתם לא תכירו ולא תהיו מודעים אליהם, וזה כמובן טבעי והגיוני בהתאם לסיטואציה שאתם נמצאים בה. על מנת שתוכלו להכיר את כל הנהלים החשובים שמתאימים לכל שלב יש צורך לפנות אל עורך דין צבאי אשר מכיר את ההליך הפלילי בתוך בתי המשפט הצבאיים.

ברגע שתפנו אל עורך דין צבאי אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים הטובות ביותר, בתוך זמן קצר תקבלו את כל המידע הנחוץ לכם ותוכלו להיות עם ראש שקט. נהלים בבית משפט צבאי הם אומנם רבים, אך בזכות עורך דין צבאי זה הרבה יותר קל.

נהלים בבית דין צבאי
נהלים בבית דין צבאי
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>