האם ביום הבחירות חובה לדאוג לחיילים שיצביעו

לקבלת ייעוץ משפטי השאירו פרטים עכשיו!

חיילים במדינת ישראל, כמו כל אזרח אחר במדינה, הם בעלי זכויות וחובות. לכן ברור מדוע גם ביום הבחירות יש להם זכות מלאה להציע וזה אומר שעל הצבא לספק להם זכות זו. מבחינת החוק היבש ניתן לראות שחייל שרוצה להצביע בקלפי חיילים אינו מרותק לקלפי מסוימת. כלומר, הוא יוכל לבחור בין מספר אפשרויות שונות.

 

בנוסף לכך, כמובן שגם חיילים, כמו אזרחים אחרים במדינה, צריכים להראות תעודה מזהה בעת הכניסה לקלפי ובמקרה של חיילים התעודה יכולה להיות:

  • דרכון ישראלי בתוקף
  • תעודת זהות
  • תעודת חייל
  • רישיון נהיגה עם תמונה

ללא תעודה מזהה לא יוכל החייל להצביע כמובן ויש לקחת זאת בחשבון. כמו כן, בבואנו לראות מה אומר החוק אנחנו רואים שההצבעה נעשית במעטפות כפולות ותוך שמירה מלאה על הפרטיות של החייל המצביע.

 

באיזה יום מצביעים החיילים?

עוד דבר שכדאי לדעת על הצבעת חיילים בבחירות, זה שניתן לקבוע את יום ההצבעה למועד אחר. כלומר, על פי החוק היבש אם לא ניתן לקיים את ההצבעה ביום הבחירות עצמו, החיילים יוכלו להצביע באחד משלושת הימים שקודמים לבחירות. לא אחת קורה שצה"ל משתמש באפשרות הזאת שכן החיילים נמצאים בשטח או בלב ים ואין להם שום סיכוי להגיע ביום הבחירות עצמו ולממש את זכותם הטבעית. עוד דבר שכדאי לדעת בנושא הזה, זו העובדה שוועדת הקלפי של החיילים תורכב משני חיילים בשירות חובה שהדרגה הצבאית שלהם לא עולה על סמל ראשון.

מה עושים אם נפגעה זכות החייל להצביע?

למרות שהחוק קובע במפורש שעל הצבא לאפשר לחיילים שלו להציע, אנחנו יודעים היטב שלא תמיד זה המצב.

ממש כפי שזכויות אחרות לעיתים נפגעות, כך גם זכויות החיילים להצביע עלולות להיפגע מידי פעם. נשאלת השאלה מה ניתן לעשות במצב כזה ואל מי כדאי לפנות, שכן לא קל להתמודד עם סיטואציה שבה נפגעת הזכות הבסיסית לדמוקרטיה. אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם לא זכיתם לממש את זכותכם להצבעה, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון והכתובת גם במקרים כאלה היא עורך דין צבאי.

 

כיצד לבחור עורכת דין צבאית מובילה?

בעידן שבו אנחנו חיים יש לא מעט עורכות דין שיכולות לסייע לכם, בין אם נפגעה הזכות שלכם להצבעה ובין אם נפגעה כל זכות אחרת שלכם בתור חיילים.

לכן ברור מדוע יש לכם דילמה לאיפה לפנות וכדאי שתדעו: עוה"ד מירי יעקב גביש היא הכתובת הנכונה שלכם והיא האישה שתוכל לסייע, לייצג ולעזור לכם בכל דרך אפשרית. מדובר על עו"ד שמגיעה שם שנים של ניסיון בכל מה שקשור למערכת המשפט ולהיכרות עם התחום הזה, אז למה לחשוב פעמיים? פנו עוד היום לעוה"ד המשפטית ותוכלו לקבל עזרה מקצועית מובילה.

האם ביום הבחירות חובה לדאוג לחיילים שיצביעו
האם ביום הבחירות חובה לדאוג לחיילים שיצביעו
"הדברים הנ"ל אינם מהווים יעוץ משפטי ולא ניתן להסתמך עליהם. כל מקרה ייבחן לגופו"
לשיתוף המאמר:
Google ג גוגל
4.8
מבוסס על 99 ביקורות
×
js_loader
cropped-מירי-גביש-תמונת-פרופיל-מוקטן.jpg
עו"ד מירי יעקב גביש
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ
עם מירי >>